شکست بسکتبال آمریکا در المپیک بعد از 17 سال

قهرمانی در نخستین دیدار خود در المپیک توکیو مقابل فرانسه شکست خورد و بعد از 17 سال طعم شکست را چشید.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی بسکتبال آمریکا بعد از شروع ضعیف خود در بازی های تدارکاتی، المپیک 2020 توکیو را هم با شکستی تاریخی شروع کرد تا گمانه زنی ها درباره ناکامی احتمالی یانکی ها در این مسابقات افزایش یابد. 

تیم ملی آمریکا عصر امروز در آخرین دیدارهای برگزار شده در روز دوم المپیک، به مصاف فرانسه رفت و در نهایت با نتیجه 83 بر 76 مقابل رقیب اروپایی خود شکست خورد. 

این نخستین شکست آمریکا از المپیک 2004 یونان به این سمت بود که در نهایت با ناکامی یانکی ها در آتن همراه شده بود ولی آن ها از آن توانستند سه بار پیاپی در المپیک های 2008، 2012 و 2016 به 25 پیروزی متوالی دست یابند و سه مدال قهرمانی را به دست بیاورند. 

به این ترتیب شاگردان گرگ پاپوویچ که با تیم ملی ایران هم همگروه هستند، باید هر دو دیدار آینده خود را با پیروزی پشت سر بگذارند تا همچنان امیدوار به صعود بمانند. 

در این دیدار، ایوان فورنیر، ستاره فرانسه در لیگ بسکتبال NBA بهترین بازیکن زمین بود. در سمت مقابل کوین دورنت، دیمین لیلارد، دوین بوکر، جرو هالیدی و بقیه ستاره های آمریکا با وجود برتری در نیمه اول، نیمه دوم را به فرانسوی ها واگذار کردند. در سوی مقابل فرانسه هم دست و پا بسته نبود و رودی گوبر، بهترین بازیکن دفاعی فصل اخیر NBA را در اختیار داشت که کار را برای رقبای آمریکایی خود سخت کرده بود. 

 

دیدگاه تان را بنویسید