در گفت و گوی جی پلاس با داوود علی پوریان مطرح شد

کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته: معلولیت دلیلی برای زندگی نکردن نیست/ مسئله نصف کردن جوایز ما را از بین ببرند

کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته ایران گفت: کشور ما از نظر امکانات ضعیف است اما این موضوع دلیلی بر این نیست که معلولان و جانبازان ورزش نکنند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، 13 شهریور تیم ملی والیبال نشسته ایران که با اقتدار به فینال بازی های پارالمپیک توکیو راه یافته بود توانست تیم ملی روسیه حریف خود را که جز یک ست باخت برابر برزیل دیگر تیم‌های مقابل خود را تا رسیدن به فینال 3 بر صفر شکست داده بود مغلوب کند و پس از قهرمانی در سال‌های 1988، 1992، 1996، 2000، 2008 و 2016 برای هفتمین بار مدال طلای این مسابقات را از آن خود کند.

داوود علی پوریان کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در این خصوص اظهار کرد: کیفیت مسابقات بسیار بالا بود؛ طوری که راحت ترین حریف، سخت ترین هم بود. از طرفی دیگر شیوع کرونا، انجام تست‌ها و استرس مثبت نشدن آن واقعا اذیت می‌کرد و نبود تماشاگران که یکی از ارکان مهم مسابقات هستند هم از هیجان آن کم کرده بود.

والیبال نشسته ایران و برزیل در پارالمپیک توکیو

او با بیان اینکه معلولیت و کمبود امکانات دلیلی برای ورزش نکردن نیست، گفت: علی رغم سختی‌ها کاملا در مسیر زندگی کردن بودم؛ نه تنها من بلکه تمام معلولان می‌توانند با کمی تلاش و پشتکار به بالاترین مراحل قهرمانی برسند. درست است کشور ما از لحاظ امکانات کمی ضعیف است اما این مسئله دلیلی برای ورزش یا زندگی نکردن نیست.

کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته ایران در مورد نتیجه گیری بهتر تیم‌های پارالمپیکی علی رغم وجود مشکلات و سختی‌ها تصریح کرد: به نظر من برنامه ریزی کمیته ملی پارالمپیک بسیار جلوتر است البته زیر ساخت‌ها به شدت مشکل دارد اما ما ثابت کردیم با تمام سختی‌ها می‌توان موفق بود. فکر می‌کنم تمام بچه‌های  تیم تلاششان بی نظیر بوده و برای دادن انگیزه مضاعف باید داستان نصف کردن جوایز رشته ما کاملا از بین برود تا ما هم پاداش کامل را از وزارت ورزش دریافت کنیم.

والیبال نشسته پارالمپیک 2020 - تیم ملی ایران

علی پوریان در پایان صحبت‌های خود با اشاره به جدایی هادی رضایی از تیم ملی گفت: بالاخره ما همگی پس از مدت‌ها خسته هستیم بنابراین باید فرصت استراحت داشته باشیم ایشان هم از این قضیه مستثنی نیست. امیدوارم هرچه زودتر شرایط درست شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید