تقدیر شورای المپیک آسیا ازحمایت کمیته ملی المپیک ایران جهت کمک به ورزشکاران افغانستان

نشست فوق العاده هیات اجرایی شورای المپیک آسیا OCA Executive Board با ریاست راجا راندیر سینگ سرپرست OCA، حسین المسلم رئیس فدراسیون بین المللی شنا و مدیرکل شورای المپیک آسیا،دکتر صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک و عضو هیات اجرایی OCA و دیگر اعضای هیات اجرایی OCA بصورت آنلاین برگزار شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ این نشست که با حضور فرید فتاحیان، مدیر امور بین الملل کمیته ملی المپیک صورت پذیرفت با بررسی گزارش کمیته های برگزاری بازی های مختلف در حوزه آسیا آغاز گردید.

در ابتدا کمیته برگزاری بازی های آسیایی هانگژو 2022 ضمن ارائه گزارش تکمیلی پس از نشست اخیر خود با سرپرستان کاروان ها،  بر آمادگی کامل چین و شهر میزبان بازی ها برای برگزاری هرچه موفق تر رویداد بزرگ قاره کهن تاکید کرد.

همچنین پیشرفت 90 درصدی ساخت و ساز اماکن و بهره برداری از آنها  برای  برگزاری رویدادهای آزمایشی از دیگر نکات برجسته در گزارش کمیته برگزاری هانگژو 2022 بود.

قابل توجه آن که حمایت کمیته ملی المپیک ایران جهت صدور مجوز ورود برای ورزشکاران افغان با توجه به شرایط بازگشایی مرزهای کشور و هماهنگی با سایر دستگاه های مرتبط نیز مورد تقدیر و تمجید شورای المپیک آسیا و اعضاء هیات اجرایی آن قرارگرفت.

صالحی امیری در این نشست اظهارداشت: "تاکنون با حمایت از ورزشکاران و جامعه ورزشی افغانستان بر حسب وظیفه حرفه ای کمیته ملی المپیک و نیز رسالت اخلاقی و انسانی در خصوص صدور مجوز ورود و روادید برای  تعدادی از ورزشکاران افغانستان اقدام نموده ایم که به یاری پروردگار و امید به بهبود شرایط؛ این حمایت در تعامل با IOC و OCA افزایش خواهد یافت".

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان خطاب به حاضرین در هیات اجرایی نیز در خصوص آمادگی ایران برای میزبانی نشست آتی هیات اجرایی OCA و با تاکید بر تسریع واکسیناسیون عمومی و روند رو به کاهش مبتلایان به کووید 19 در کشور خاطرنشان ساخت: "با توجه به توزیع گسترده واکسن در میان اقشار مختلف جامعه، همچنان آماده برگزاری و میزبانی نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا هستیم و انتظار می رود اعضاء در این خصوص آمادگی و حمایت خود را اعلام نمایند.

 برگزاری مسابقات جهانی والیبال نوجوانان از نمونه های مطلوب آمادگی ایران برای میزبانی به شما می رود.

گفتنی است، تعویق بازی های آسیایی جوانان به سال 2022، تلاش برای برگزاری هرچه بهتر بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی 2021 بانکوک، لزوم حفظ همبستگی در شرایط کرونایی و نیز ارتقاء سطح حضور آسیا در مصادر و کرسی های بین المللی از دیگر موضوعات مطروحه توسط اعضاء هیات اجرایی بود.
گفتنی است، در این نشست از زحمات و تلاشهای شیخ احمد الفهد آل صباح، رئیس شورای المپیک آسیا که موقتا بدلایل شخصی از سمت خود استعفا نموده است نیز تقدیر و تشکر شد.

دیدگاه تان را بنویسید