مراغه چیان در گفت و گو با جی پلاس؛

افسوس می خورم که چرا تیم ملی اینگونه بازی می کند/ بردن عراق خوشحالی ندارد چرا که آن ها افتضاح بودند

یک کارشناس فوتبال معتقد است با وجود پیروزی سه بر صفر و قاطعانه تیم ملی مقابل عراق، شاگردان اسکوچیچ فوتبال خوبی را ارائه نکرده اند.

لینک کوتاه کپی شد

سعید مراغه‌چیان در گفت‌و‌گو با جی پلاس؛ درباره پیروزی‌های تیم ملی مقابل سوریه و عراق و بهبود عملکرد تیم ملی به نسبت بازی نخست گفت: شاید حرف های من باب میل مخاطبان نباشد اما در تحلیل فنی عملکرد تیم ملی باید بگویم که بازی با سوریه خیلی بد بود و آدم افسوس می‌ خورد که تیم ملی این چنین بازی می کند. این فوتبال مورد پسند کسی نیست.

وی با بیان اینکه تیم ملی در دیدار با عراق فقط موفق به زدن سه گل شده و نتوانسته برنامه و تاکتیک خاصی را به نمایش بگذارد، گفت: به جز گل‌هایی که زدیم، تاکتیک خاصی نداشتیم. از طرفی وقتی گل می‌زنیم، عقب می‌کشیم. در طول این بازی، بیشتر عراقی‌ها حمله می‌کردند اما زورشان نمی‌رسید گلزنی کنند. من فکر می‌کردم عراق تیم خوبی باشد ولی اینطور نبود.

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه تیم ملی هماهنگی لازم را ندارد، اظهار کرد: این بازیکنان هماهنگ نیستند. به صورت انفرادی خوب هستند اما از نظر گروهی فوتبال زیبایی بازی نمی‌کنند. زدن سه گل دلیل بر خوب بودن نیست. به اعتقاد من گل دوم ما روی کنترل خوب طارمی به ثمر رسید و تبدیل به گل شد ولی ما تاکتیک خاصی را برای گلزنی شاهد نبودیم. صادقانه فوتبال زیبایی را ندیدم.

مراغه‌ چیان با اشاره به کیفیت بالای فوتبال های خارجی افزود: وقتی یک مسابقه خارجی را با این بازی ها مقایسه کنید، متوجه تفاوت کیفیت خواهید شد. به نظرم عراق افتضاح بود و بردن عراق جای خوشحالی ندارد. حتی سوریه از عراق هم بهتر بود. باور کنید بهتر بود. من از عراق چیز خاصی ندیدم. هیچ خلق موقعیت و حمله‌ای نداشت. زور این تیم به ایران نرسید. عراق به طور شانسی جلوی کره‌جنوبی مساوی کرد. کره فوتبال خوبی را انجام داد و موقعیت‌های زیادی را هم به دست آورد.

بازیکن سابق تیم ملی با بیان اینکه ایران تاکنون نتایج خوبی گرفته اما در ارائه فوتبال زیبا ناموفق بوده است گفت: وقتی با بازیکنان و مربیان هم صحبت می‌کردم، راضی نبودند. تعداد بازیکنان خوبمان زیاد است و روی نیمکت هم مهره های باکیفیتی داریم ولی فوتبال زیبایی را بازی نمی‌کنند.

تیم ملی فوتبال ایران و عراق مقدماتی جام جهانی سردار آزمون

این کارشناس فوتبال در واکنش به اینکه به نظر می‌رسد هواداران راضی هستند، تاکید کرد: دید افکار عمومی با کارشناسان فرق دارد. ما هم می‌گوییم بازی را برده و مهم هم این سه امتیاز بود اما از حیث فوتبال زیبا چیزی ندیدم. مخصوصا در دو بازی آخر که خوب بازی نکردیم.

او درباره بهبود عملکرد خط دفاعی تیم ملی به نسبت دیدار با سوریه گفت: اگر کره‌جنوبی به خط دفاعی فشار می‌آورد، نقاط ضعف معلوم می‌شد. جلوی سوریه دو موقعیت خیلی خطرناک دادیم که اگر گل می‌شد، امکان داشت ورق برگردد. این نشان می‌دهد اگر به خط دفاعی فشار بیاید، موقعیت‌هایی را به رقبا می‌دهیم.

مراغه چیان درباره شانس ایران برای راهیابی به جام جهانی با توجه به کسب دو پیروزی مقابل عراق و سوریه گفت: شانس ما در این گروه بیشتر است. بازیکنان هم انگیزه خوبی دارند و دنبال این هستند که در جام جهانی بازی کنند ولی متاسفانه تا به حال که فوتبال خوبی بازی نکردیم. ممکن است من هم دوست نداشته باشم آرژانتین دیداری را ببرد ولی واقعا فوتبال زیبایی انجام می‌دهد. دیروز من هیچ لذتی از بازی تیم ملی نبردم. شاید مردم و همینطور عوامل تیم ملی از من ناراحت شوند اما پیروزی با سه گل دلیل بر خوب بودن نیست. دست مربیان و بازیکنان تیم ملی درد نکند اما کارشان خوب نبود.

وی با بیان اینکه تیم ملی می توانست گل های بیشتری را هم بزند گفت: دیروز اگر گل دوم را نمی زدیم شرایط مشکل می شد و عراق بالاخره یک گل را می زد اما با گل سوم شیرازه این تیم از هم پاشید و اگر بازی پنج دقیقه ادامه داشت، گل چهارم را می زدیم.

دیدگاه تان را بنویسید