طارمی: خیلی زود به جام جهانی می رویم/ مهم‌تر از گلزنی برد مقابل عراق است

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران گفت: تیمی هستیم که خیلی زود به جام جهانی صعود می‌کنیم. نمی توان آن را صد درصد گفت اما با تلاشی که در تیم و فدراسیون وجود دارد این اتفاق خواهد افتاد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مهدی طارمی در حاشیه تمرین تیم ملی فوتبال ایران در آستانه بازی با تیم ملی عراق گفت: خدا را شکر بازی اول را که خیلی سخت و مهم است را توانستیم ببریم.

مهاجم تیم ملی ایران درباره دیدار با عراق افزود: بازی خیلی سختی با عراق داریم. بازی با تیم‌های عربی به خاطر شناخت کافی که از هم داریم همیشه سخت بوده است. الان با توجه به اینکه آنها را در مرحله قبلی بردیم اعتماد به نفس داریم و امیدوارم بتوانیم بهتر از بازی اول بازی کنیم و برد بهتری کسب کنیم.

وی ادامه داد: باید راه صعود خود را از همین ابتدا هموار کنیم و بتوانیم دل مردم را خوشحال کنیم.

طارمی در خصوص انتقاد از عملکرد تیم ملی ایران با وجود برتری یک بر صفر مقابل سوریه تاکید کرد:: همیشه انتقاد وجود دارد و باید آنها را گوش داد و اگر درست از آنها درس بگیریم تا در دیدارهای آینده استفاده کنی. در بازی با سوریه مهم‌ترین مساله برد بود که به آن رسیدیم. مهم‌ترین موضوع همین بردن بود. حالا باید به عراق فکر کنیم و بتوانیم ببریم.

وی در پاسخ به اینکه قول گلزنی مقابل عراق می‌دهی، گفت: در تیم ملی بحث اینچنینی مطرح نیست. مهم بردن تیم است. اگر من در این بازی‌ها ۲۰ گل بزنم و تیم صعود نکند به دردی نمی‌خورد. وقتی با پیراهن تیم ملی بازی می‌کنیم باید یک درجه خودمان را بالاتر بکشیم. همین که در بین این همه سختی‌ها بتوانیم یک لبخند برای مردم بیاوریم خیلی مهم است. صدر درصد پیراهن تیم ملی خیلی اهمیت دارد.

طارمی درباره پوشیدن پیراهن تیم ملی ایران یادآور شد: پیراهن تیم ملی برای هرکسی که آن را می‌پوشد و در قالب تیم کمک می‌کند وظیفه اش ۱۰ برابری است. باید در هر جایگاهی بهترین عملکرد را خودش داشته باشد. تیم ملی ایران برگزیده از بین هزاران بازیکنی است که در تیم ما هستند. واقعا ۱۱ نفر مهم نیستند بلکه تمام آن ۵۰ نفری که در تیم اجرایی و فنی هستند اهمیت دارند. از دکتر و ماساژور تا کادر رسانه‌ای تیم ملی اهمیت دارند.

مهاجم ملی پوش ایران ادامه داد: خیلی مهم است که این اکیپ بتواند همدل باشد. بردن در تیم ملی با همدلی میسر و ممکن می‌شود.

او درباره وضعیت حریفان تیم ملی ایران در گروه A انتخابی جام جهانی قطر در قاره آسیا تصریح کرد: شرایط تیم ملی را با زمان حال نمی‌توان مقایسه کرد. من وقتی با دوستانم در مرحله قبلی صحبت می‌کردم به آنها و بچه‌های تیم ملی گفتم چهار بازی دور برگشت را خوب می‌بریم و خیلی هم خوب بردیم.

طارمی درباره آینکه آیا قبول دارد اتحاد تیمی نسبت به قبل بیشتر شده است اظهار داشت: آنهایی که بیرون از ایران بازی کرده‌اند این موضوع را بیشتر دیده‌اند که برد و باخت رقم می‌خورد اما مهم‌تر این است که همدلی وجود داشته باشد و هرکس تلاش خودش را کند.

وی در مقایسه با دوران سرمربیگری کارلوس کی روش در بحث اتحاد تیمی گفت: آقای کی روش مربی خیلی بزرگی بود که در پرتغال، منچستر یونایتد و رئال مادرید بازی کرده بود و از آنجا برایمان آورد. همین موضوع را در بحرین به طور صد درصد نیاز بود و توانستیم این اتفاق را رقم بزنیم.

طارمی تاکید کرد: بدون شک بقیه تیم‌ها هم تلاش می‌کنند تا به جام جهانی صعود کنند. تفاوت ما در دور قبل با رقیبان ما این بود که ما شرایط تیم ملی ایران از لحاظ فدراسیون و سرمربی خیلی بد بودیم. حالا وقت پرداختن به این مسائل نیست. به هر حال تیم ملی ایران دوم آسیا است و انشاالله دوباره به مقام اول در آسیا برگردیم.

طارمی درباره صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: تیمی هستیم که خیلی زود به جام جهانی صعود می‌کنیم. نمی‌توان آن را صد درصد گفت اما با تلاشی که در تیم و فدراسیون وجود دارد این اتفاق خواهد افتاد. البته به این شرط که موضوع غیرقابل پیش بینی رخ ندهد.

وی درباره عملکرد شهاب‌الدین عزیزی خادم در رأس فدراسیون فوتبال افزود: من فکر می‌کنم در مجموع خوب بوده است. من فقط درباره تیم ملی بزرگسالان صحبت نمی‌کنم بلکه درباره همه تیم‌های ملی حرف می‌زنم. با توجه به اتفاقاتی که برای تیم‌های ساحلی، بانوان و… افتاده است باید خوب گفت. مهم این است که این پروسه ادامه داشته باشد.

دیدگاه تان را بنویسید