والیبال قهرمانی نوجوانان جهان

باکیه ویچ: به بازیکنانم افتخار می کنم/ چه کسی باخت ایران به لهستان را گردن گرفت؟

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان می گوید که تیم ملی والبیال ایران مقابل لهستان در دریافت و حمله دچار مشکل شده بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مسعود آرمات سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان پس از شکست مقابل لهستان گفت: لهستان بهتر از ما بازی کرد و به آنها تبریک می گویم چرا که هماهنگ تر از ما نشان دادند. خطاهای ما بیشتر از لهستان بود و باید بگویم که این موضوع به دلیل بی تجربگی بازیکنان است. در حمله خوب نبودیم و دچار مشکل شده بودیم. در دریافت اول هم دچار مشکل بودیم بنابراین در حمله هم آمار امتیازات ما پایین آمد. به دلیل سن کم بچه ها شاهد تصمیمات عجولانه از بازیکنان بودیم و باید بگویم که صحبت های ما هم تاثیر نگذاشت. بازیکنان می خواستند باخت را جبران کنند و همین باعث شد عجولانه تصمیم بگیرند. بازهم می گویم که اولین بازی رسمی ما در میدان جهانی بود و فقط به دلیل بی تجربگی بازی را از دست دادیم .

آرمات در پاسخ به اینکه چرا مقابل آرژانتین کم اشتباه بودیم اما مقابل لهستان خیر؟ اظهار کرد: لهستان و تیم ملی والیبال آرژانتین فرق می کنند. در بازی با آرژانتین کم اشتباه بودیم اما باید بگویم که سیستم این دو تیم متفاوت است. در بازی با لهستان بازیکنان حرف هایمان را اجرا نکردند. به دلیل ضعف در دریافت اول نمی توانستیم پایپ را انجام دهیم. مقابل لهستان در دریافت و حمله دچار مشکل بودیم. در باره داوری باید بگویم  که قضاوت خیلی ضعف بود چرا که داور اصلی رای داور خط را عوض می کرد! به ناظر بازی بارها گفتیم داور عملکرد ضعیفی دارد. نمی خواهم بیش از این در مورد داوری بگویم چرا که ممکن است اشتباه برداشت شود که باختمان را گردن داوری می اندازیم. باید بگویم که باخت تقصیر من است و این شکست را گردن می گیرم.

او درباره بازی آینده با روسیه اظهار کرد: امیدوارم موفق شویم که در بازی با روسیه بازی خوب و روانتری را داشته باشیم تا روی سکوی سومی برویم.  مقام سومی هم ارزشمند است. ما تمام تلاش خود را مقابل لهستان انجام دادیم تا به فینال برسیم که متاسفانه موفق نشدیم. از تمام مردم عذرخواهی می کنم چرا که به دلیل بی تجربگی از فینال بازماندیم.

لیبروی تیم ملی: به کسب سکوی سوم امیدواریم

سجاد جلوداریان لیبروی تیم ملی پس از شکست ایران برابر لهستان، افزود: تجربه نشان داده که هر زمان ما آنالیز را خوب اجرا کردیم و اشتباهات فردی کمتری داشتیم، موفق به پیروزی شدیم. در بازی امروز نتوانستیم آنالیز را اجرایی کنیم.

او در واکنش به تقابل ایران و روسیه برای کسب عنوان سومی مسابقات جهان هم گفت: روسیه تیم خوبی است ک چند بازیکن بسیار خوب در اختیار دارد. با این حال امیدوارم موفق به کسب پیروزی مقابل این تیم و صاحب سکوی سومی مسابقات شویم. هرچند که برنامه‌ ما صعود به فینال مسابقات بود اما کسب رتبه سومی هم برای تیم کم تجربه ایران نتیجه بدی نیست.

باکیه‌ویچ: به تیمم افتخار می‌کنم

میخال باکیه‌ویچ سرمربی لهستان با ابراز خرسندی از صعود تیمش به فینال رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان گفت: خیلی خوشحالم و به تیمم افتخار می‌کنم ما به هماهنگی رسیدیم و بازی را بردیم.

او اما تاکید کرد هرچقدر هم که این موفقیت شیرین باشد، اما باید برد مقابل ایران را فراموش کرده و به بازی در فینال فکر کنیم.

سرمربی لهستان درخصوص تقابل تیمش در فینال رقابت‌ها با تیم بلغارستان، افزود: بلغارستان تیمی جنگنده و بسیار قوی است. این تیم 2 بازی در این رقابت‌ها داشته که در هر دوبازی در ست پنجم موفق به پیروزی شده و این مسئله نشان‌دهنده قدرت تیم بلغارستان است.

باکیه‌ویچ در پاسخ به این‌که آیا تیمش توانایی پیروزی مقابل بلغارستان در فینال را دارد؟ گفت: در حال حاضر نمی‌توانم بگویم قهرمان می‌شویم یا نه. ابتدا باید این تیم را آنالیز کنیم و سپس آنالیز را در زمین پیاده کنیم تا ببینیم مقابل این تیم پیروزی می‌شویم یا خیر.

پاسور لهستان اما تقابل ایران و تیمش را بازی سختی دانست و افزود: بازی سختی برای تیم ما بود. از قبل هم می‌دانستیم بازی سختی خواهد بود. تا ست دوم بازی استرس داشتیم اما در ست چهارم موفق شدیم به هماهنگی برسیم و ایران را شکست دهیم. در بازی مهم نیست که یک با دو بازیکن عملکرد خوبی داشته باشند، چون ما همگی در بازی یک خانواده هستیم.

او درخصوص شانس قهرمانی تیمش هم گفت: گفتنش خیلی سخت است. با این تفکر راهی مسابقات شدیم که بازی به بازی پیش برویم. در حال حاضر به فینال رسیده‌ایم و فقط به برد در بازی فردا فکر می‌کنیم. با این حال معتقدم لهستان قادر به کسب سکوی قهرمانی است.

پاسور تیم لهستان در واکنش به مصاحبه بازیکنان بلغارستان که گفته بودند دوست دارند در فینال لهستان را ببرند تا جبران شکست‌های گذشته شود هم گفت: با بلغارستان یک گذشته چالشی داشتیم. 2 سال پیش در نیمه نهایی مسابقات قهرمانی اروپا بلغارستان ما را شکست داد. سال بعد ما موفق به پیروزی مقابل این تیم شدیم. حالا باید ببینیم در بازی فردا چه پیش می‌آید.

 

نیمه نهایی والیبال قهرمانی نوجوانان جهان ایران لهستان

دیدگاه تان را بنویسید