پیروزی قاطعانه والیبالیست های ایران مقابل چک/ مصاف ایران و آرژانتین در یک چهارم نهایی جام جهانی نوجوانان

تیم ملی والیبال زیر ۱۹ سال ایران موفق شد تیم ملی چک را با نتیجه قاطع ۳ بر صفر شکست دهد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر زیر ۱۹ سال جهان از تاریخ ۲ تا ۱۱ شهریور به میزبانی تهران درحال برگزاری است. ۱۸ تیم در این رقابت‌ها حضور دارند که تیم‌های ملی‌ والیبال جمهوری دومینیکن و گواتمالا به دلیل مثبت شدن تست PCR تعدادی از بازیکنان این دو کشور، از حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان کنار رفتند.

در پایان دور مقدماتی این مسابقات تیم ملی والیبال ایران در گروه A این رقابت‌ها، با کسب سه پیروزی در رده دوم این گروه ایستاد. تیم ملی والیبال لهستان در این گروه موفق شد با کسب چهار پیروزی صدرنشین شود.

تیم ملی والیبال ایران در دور یک هشتم نهایی این مسابقات به مصاف جمهوری چک رفت. بلندقامتان ایران در پایان این رقابت موفق شدند با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسیده و به دور بعدی این رقابت ها صعود کنند.

این دیدار در سه ست و به ترتیب با نتایج ۲۶ بر ۲۴، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۱۳ به سود ایران پایان یافت.  

در دیگر دیدارهای برگزار شده، تیم ملی والیبال آرژانتین به مصاف تایلند رفت که در پایان آرژانتین موفق شد با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی برسد. باتوجه به نتایج کسب شده تیم ملی والیبال ایران در مرحله یک چهارم پایانی این رقابت ها به مصاف آرژانتین خواهد رفت.

*نتایج دیگر رقابت ها:

 ایتالیا ۳ – ۰ نیجریه

 هند ۰ – ۳ برزیل

لهستان ۳ – ۰ کلمبیا

ایران – جمهوری چک

بلغارستان ۳ – ۰ مصر

روسیه ۳ – ۰ کوبا

آرژانتین ۳ –۰ تایلند

 آلمان  ۳– ۲ بلژیک

آرمات: نظر کارشناسان محترم است اما ...

سرمربی تیم والیبال نوجوانان ایران گفت: نظر تمام کارشناسان محترم است، اما نمی‌توان تمام نظرات را در زمین اجرا کرد.

مسعود آرمات، سرمربی تیم نوجوانان ایران پس از این پیروزی اظهار داشت: تیم جمهوری چک نایب قهرمان اروپا بود و اگر به آنها فرصت پیدا می دادیم ما را اذیت می‌کرد، چون خیلی حساب شده بازی می‌کنند. از بازی قبلی تا این بازی روی نقاط ضعف و وقت حریف کار کرده بودیم و خوشبختانه بازیکنان تمام موارد مدنظر کادر فنی را به خوبی در زمین پیاده کردند و توانستیم تیم حریف را از جریان بازی خارج کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بازیکنان ایران در ست اول کمی با احتیاط بازی کردند و اگر بازنده می‌شدیم کار برای ما سخت می‌شد. در ادامه روند رو به رشدی داشتیم و به خوبی در ست‌های بعدی برنده شدیم. به شاگردانم گفته بودم که شروع بازی برای ما خیلی مهم است و خوشبختانه در نهایت توانستیم به هدف خود برسیم.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان ایران در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه در ست‌های دوم و سوم پیروزی ایران خیلی زود قطعی شده بود، بیشتر از بازیکنان ذخیره استفاده نکرد، تصریح کرد: از طرح این سوال تعجب می‌کنم. در رده نوجوانان اگر اختلاف 7-8 امتیاز هم باشد کار تمام شده نیست، چون خطاهای زیادی از بازیکنان رخ می‌دهد. اگر ذخیره‌ها را به زمین می‌آوردم و می‌باختیم آیا از من ایراد نمی‌گرفتند که چرا این کار را کرده‌ام؟ نظر تمام کارشناسان محترم است، اما نمی‌توان تمام نظرات را در زمین اجرا کرد. ما باید به دنبال کسب نتیجه برای تیم باشیم و در همین راستا تلاش می‌کنیم.

آرمات درمورد دلایل پیروزی راحت در ست‌های دوم و سوم، خاطرنشان کرد: قرار بود ما مقابل جمهوری چک سرویس ریسکی نزنیم و با کنترل پیش برویم. خوشبختانه بازیکنان تمام نکات مدنظر کادر فنی را اجرا کردند و به آنها ثابت شد که اگر به کادر فنی اعتماد کنند به نتیجه می‌‌رسند.

وی درخصوص بازی بعدی تیمش مقابل آرژانتین گفت: این برد را فراموش می‌کنیم. باید آرژانتین را آنالیز کنیم. چند بازی آنها را دیده‌ایم و تمرکز ما از حالا روی حریف بعدی است. باید آرژانتین را شکست دهیم و به جمع 4 تیم برتر برسیم که نتیجه خیلی خوبی است.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان ایران درخصوص میزان هماهنگی شاگردانش، اظهار داشت: ما هماهنگی خوبی داشتیم، اما با کمبود بازی‌های رسمی روبرو بودیم. اگر این مسابقات یک ماه دیگر هم طول بکشد قول می‌دهم همه ما را تحسین کنند، چون روز به روز بهتر می‌شویم. برای مثال تیم‌های اروپایی در مسابقات قاره‌ای حضور داشتند و حدود 2 سال است که با هم تمرین می‌کنند، اما ما حدود یک ماه است که به ترکیب نهایی رسیده‌ایم.

معرفی امتیازآورترین بازیکن ایران و چک

امیرمحمد گل‌زاده با کسب 17 پوئن، امتیازآورترین بازیکن این مسابقه شد و در تیم جمهوری چک نیز داوید کلادور بازیکن شماره 12 با کسب 15 امتیاز، بهترین بازیکن بود.

در این بازی ملی‌پوشان نوجوان ایران در مجموع 76 پوئن شامل 43 امتیاز حمله، 10 امتیاز دفاع، 6 امتیاز سرویس و 17 امتیاز از اشتباهات حریف به دست آوردند. جمهوری چک نیز 57 پوئن شامل 38 امتیاز حمله، 4 امتیاز دفاع، 2 امیتاز سرویس و 13 امتیاز از اشتباهات حریف خود کسب کرد.

تیم والیبال نوجوانان ایران فردا (سه‌شنبه) و در چهارمین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی جهان به مصاف آرژانتین می‌رود.

دیدگاه تان را بنویسید