صعود ایران با شکست نماینده آفریقا و قرار گرفتن در رتبه دوم/ چک حریف بعدی نوجوانان والیبالست در قهرمانی جهان +عکس

تیم والیبال نوجوانان ایران با غلبه بر نیجریه در آخرین بازی مرحله گروهی در رده دوم جدول رده‌بندی گروه A ایستاد و حریف جمهوری چک در دور دوم مسابقات شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ سومین و آخرین بازی نوجوانان ایران در مرحله گروهی با بازی مقابل نیجریه در گروه A به پایان رسید؛ جایی که شاگردان نوجوان مسعود آرمات توانستند در سه ست متوالی حریف را از پیش رو بردارند و ضمن ایستادن در رده دوم جدول رده‌بندی، حریف جمهوری چک در مرحله بعدی مسابقات شوند.

دو تیم درحالی به مصاف هم رفتند که ملی‌پوشان کشورمان پیش‌تر یک برد و یک باخت مقابل هند و لهستان در کارنامه داشتند. نیجریه اما هر دو بازی گذشته خود را با نتیجه سه بر یک مقابل هند و سپس سه بر صفر مقابل لهستان به رقبا واگذارکرده بود.

نکته قابل توجه این که به دلیل غیبت گواتمالا از حضور در مسابقات، در هر دو بازی این تیم مقابل ایران و نیجریه در مرحله مقدماتی، باخت فنی ثبت شد و 3 امتیاز برای ایران و نیجریه منظور شد.

بازی با پیروزی ایران در ست اول با امتیاز 25 بر 19 آغاز شد و نیجریه با این‌که در ست اول تقریبا توانست امتیاز کسب کند اما در ست دوم روند تیمی خود را تاحدودی از دست داد و نتیجه را با امتیاز 25 بر 13 به ایران واگذار کرد.

در ست سوم نیز روند پیروزی ایران ادامه یافت و درنهایت شاگردان آرمات با ثبت امتیاز 25 بر 19 هم برنده بازی شدند و هم به عنوان در رده دوم جدول رده‌بندی گروه A ایستادند.

ایران این بازی را با ترکیب اولیه متشکل از یوسف کاظمی، یونس جوان، امیرمحمد گلزاده، پوریا حسین‌خانزاده، عرشیا به‌نژاد، عرفان نوروزی و سجاد جلوداریان (لیبرو) آغازکرد.

هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان (زیر 19 سال)  از 2 تا 11 شهریور به میزبانی ایران (تهران) و در دو سالن دوازده هزار نفری آزادی و سالن فدراسیون والیبال برگزار می‌شود.

 بازیکن مصدوم تیم ملی در انتظار نظر متخصصان مغز و اعصاب

مسعود آرمات پس از پیروزی شاگردانش مقابل نیجریه در آخرین دیدار مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی جهانی، افزود: امروز مقابل نیجریه به میدان رفتیم و نیاز به پیروزی برابر این تیم داشتیم تا بازیکنان از نظر روحی و روانی شکست برابر لهستان را فراموش کنند.

وی با بیان اینکه قبل از مسابقه امشب، بازیکنان را از نظر روحی آماده بازی کرده بودیم، گفت: اعتقاد داشتم که تیم ایران باید با یک پیروزی سه بر صفر، آماده مراحل بعدی شود.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان درباره آخرین وضعیت عرفان اصغرپور که در مسابقه مقابل نیجریه از ناحیه سر مصدوم شد، گفت: معاینات اولیه انجام شده است و تصویربرداری نشان می‌دهد که این بازیکن خوشبختانه مشکل جدی ندارد.

وی تصریح کرد: چون عرفان حالت سرگیجه و تهوع دارد، امشب در بیمارستان تحت نظر خواهد بود و فردا متخصص مغز و اعصاب معاینه دقیق‌تری از این بازیکن خواهد داشت.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان با بیان اینکه پست اصغرپور، قدرتی دریافت کننده است، تاکید کرد: روی این بازیکن از نظر دریافت، سرویس و اسپک حساب ویژه باز کردیم و امیدوارم هر چه زودتر به جمع ملی‌پوشان ملحق شود.

آرمات درباره بازی مرحله بعدی تیم ایران که با جمهوری چک است، افزود: این تیم نایب قهرمان اروپاست و خیلی خوب والیبال بازی می‌کند. برای بازی با این تیم برنامه داریم و خوب آنالیزش کردیم.

وی تصریح کرد: مسابقه امروز این تیم برابر برزیل را نیز بررسی و آنالیز کردیم. تیم ایران توانایی شکست جمهوری چک را دارد به شرطی که بازیکنان از نظر روحی و روانی در آمادگی کامل باشند.

تیم ملی والیبال نوجوان ایران

تیم ملی والیبال نوجوان ایران

تیم ملی والیبال نوجوان ایران

تیم ملی والیبال نوجوان ایران

تیم ملی والیبال نوجوان ایران

تیم ملی والیبال نوجوان ایران

تیم ملی والیبال نوجوان ایران

تیم ملی والیبال نوجوان ایران

تیم ملی والیبال نوجوان ایران

تیم ملی والیبال نوجوان ایران

دیدگاه تان را بنویسید