جی پلاس؛

آخرین اخبار استقلال و پرسپولیس| آبی ها از پرتغال بازیکن می گیرند؟ ؛ احضار دانشگر به کمیته انضباطی/ جیب خالی سرخ ها در نقل و انتقالات

رودینی سامپایو رئیس هیئت‌مدیره پورتیموننزه خبر داد جعفر سلمانی بازیکن ایرانی این تیم پرتغالی به تیم استقلال خواهد پیوست و راهی فوتبال ایران می شود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس،  آخرین اخبار امروز یکشنبه 7 شهریور 1400 درباره باشگاه های پرسپولیس و استقلال را در ادامه می خوانید.

اخبار باشگاه استقلال

دانشگر به کمیته انضباطی فراخوانده شد

محمد دانشگر مدافع تیم فوتبال استقلال هم به کمیته انضباطی این باشگاه فرا خوانده شد. این اتفاق در حالی رخ داده که باشگاه استقلال کتبا از این بازیکن خواسته تا پیرامون مصاحبه اش در مقابل دوربین های تلویزیونی توضیح بدهد.

پیش از این بازیکنانی مثل ووریا غفوری، رشید مظاهری و فرشید اسماعیلی که به گفته مسئولان این باشگاه در لیست مازاد این تیم است به باشگاه استقلال برای ترائه توضیحات احضار شدند.

استقلال از پرتغال بازیکن می گیرد؟

سایت فوتبال نیوز پرتغال نوشت، رودینی سامپایو رئیس هیئت‌مدیره پورتیموننزه خبر داد جعفر سلمانی بازیکن ایرانی این تیم پرتغالی به تیم استقلال خواهد پیوست و راهی فوتبال ایران می شود.

جعفر سلمانی

باشگاه پرتغالی خبر جدایی جعفر سلمانی را تایید کرده و اذعان داشته قرار است این بازیکن به استقلال ملحق شود. نکته جالب اینکه باشگاه پورتیموننزه برای صدور رضایتنامه قطعی این بازیکن 150 هزار دلار از باشگاه استقلال طلب کرده است و قرار است با واریز این پول به حساب باشگاه پورتیموننزه رضایتنامه قطعی جعفر سلمانی برای باشگاه استقلال صادر شود. 

قرار است تا ساعات دیگر لیست لژیونرهای تیم ملی هم برای بازی با سوریه و عراق مشخص شود که به نظر می رسد همانند لیست قبلی جعفر سلمانی یکی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی خواهد بود و شاید این بار سفرش به تهران بدون بازگشت به پرتغال همراه باشد چرا که قرار است برای فصل آینده پیراهن تیم استقلال را برتن کند./ ورزش سه 

بازگشت بازیکن استقلال به اردوی نساجی 

عرفان گل محمدی بازیکن نساجی که فصل گذشته به عنوان بازیکن قرضی راهی استقلال شده بود و فرصتی برای هنرنمایی پیدا نکرد بار دیگر به اردوی تیم مازنی برگشت.

اخبار باشگاه پرسپولیس

نماینده پرسپولیس سرانجام بازی استقلال را تماشا کرد

 محمد عسگری، نماینده تیم پرسپولیس هفته گذشته برای بررسی امکانات، زمین چمن ورزشگاه محل برگزاری بازی با استقلال تاجیکستان، آنالیز تیم حریف و زمین تمرینی سرخ پوشان در دوشنبه عازم این شهر شد.

با این وجود از زمان ورود عضو کادرفنی سرخ پوشان به تاجیکستان، فدراسیون فوتبال این کشور و باشگاه استقلال  هیچگونه همکاری با وی نداشته و مانع حضور عسکری در زمین تمرین و ورزشگاه پامیر شدند.

آنالیزور پرسپولیس هم که انتظار پیگیری مسئولان فدراسیون فوتبال کشورمان را داشت در گفت و گو با سایت رسمی پرسپولیس گلایه هایی را نسبت به شرایط خود مطرح کرد.

در جلسه امروز یحیی گل‌محمدی هم با مدیرعامل و رییس هیات مدیره پرسپولیس، بحث همکاری نکردن فدراسیون تاجیکستان و باشگاه استقلال با نماینده این تیم مورد بررسی قرار گرفت. 

در نهایت عسگری که در روزهای اخیر سختی‌های زیادی برای کسب اطلاعات از تیم استقلال تاجیکستان متحمل شده عصر امروز و  با دشواری توانست وارد ورزشگاه محل برگزاری دیدار این تیم با کوکتوش شود و در شرایطی که ظاهرا اجازه فیلم‌گرفتن و عکسبرداری از این بازی را به دست نیاورد، تنها در دقایقی از نیمه دوم این مسابقه توانست حریف پرسپولیس را آنالیز کند.

شاگردان یحیی گل‌محمدی ۲۳ شهریور در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا میهمان استقلال تاجیکستان هستند.

جیب خالی پرسپولیس در نقل و انتقالات

تیم پرسپولیس به عنوان قهرمان پنج دوره اخیر لیگ برتر این روزها با شرایط مالی بحرانی مواجه است و بازیکنانی که در فصلی سخت و پرفشار توانستند خالق گلات قهرمانی شوند، پس از پایان بیستمین دوره لیگ برتر، هنوز موفق به دریافت مطالبات و آپشن‌های قرارداد خود  نشده‌اند.

مدیران پرسپولیس که با وجود گذشت یک ماه از پایان لیگ نتوانسته‌اند قرارداد خود با کارگزار قبلی را هم اقاله کنند، این روزها مدام روی برگزاری مزایده برای انتخاب کارگزار جدید تاکید دارند اما در فاصله 16 روز تا دیدار دارنده دو عنوان نایب قهرمانی سه فصل اخیر لیگ قهرمانان با استقلال تاجیکستان در مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات، مربیان و بازیکنان پرسپولیس با روند فعلی  نباید امید خاصی به دریافت بخشی از پول خود تا قبل از این مسابقه حساس داشته باشند.

مسدود بودن راه‌های دریافت طلب پرسپولیس از AFC به دلیل تحریم‌های ظالمانه، مبهم بودن وضعیت انتخاب کارگزار و شاید تا حدی معطلی مدیران باشگاه برای تامین منابع مالی سبب شده پرسپولیس از لحاظ اقتصادی وضعیت آشفته‌ای داشته باشد در حالی که حتی رقبای داخلی قهرمان پنج فصل اخیر لیگ برتر هم هم شرایط مناسب‌تری در این زمینه دارند و راحت‌تر از پرسپولیس به عقد قرارداد با بازیکنان مدنظر خود در فصل نقل و انتقالات اقدام می‌کنند.

با وجود بستن پروند‌ه‌های داخلی و تسویه حساب با طلبکاران ایرانی، بدهی‌های خارجی باشگاه پرسپولیس به مربیانی مثل گابریل کالدرون و خواکین این باشگاه را در آستانه تکرار کابوس بسته‌شدن پنجره نقل و انتقالاتی قرار داده و اگر طلب حدود 750 هزار دلاری آنها تا حدود 10 روز دیگر پرداخت نشود، پرسپولیس  با حکم کمیته انضباطی فیفا بار دیگر از فعالیت‌های نقل و انتقالاتی محروم خواهد شد. البته مذاکراتی که مدیران باشگاه و شخص یحیی گل‌محمدی با بازیکنان مدنظر کادرفنی انجام دادند سبب شد این تیم تاکنون با علیرضا ابراهیمی، علی نعمتی، رضا اسدی و رضا دهقانی قرارداد ببندد.

در این اوضاع نامناسب، کمک‌ مالی برخی هواداران متمول و خار‌ج‌نشین باشگاه گاهی مواقع به یاری پرسپولیس آمده و باری از کوه عظیم مشکلات مالی باشگاه برداشته و مشخص نیست اگر در فصل مهم نقل و انتقالات، کمک همین طرفداران که علاقه‌ای هم به مطرح شدن نام‌شان ندارند نبود، تیم در چه وضعیتی قرار می گرفت.

 پرسپولیس در شرایطی در بحث جذب و تمدید بازیکن در حال فعالیت است که به دلیل نبود نقدینگی، این باشگاه فقط برای دریافت رضایت‌نامه رضا اسدی از باشگاه سنت پولتن اتریش هزینه‌ کرده است. این طور که پیگیری ها نشان می دهد سایر نفراتی که تاکنون با این تیم قرارداد بستند و البته چهار بازیکنی که قراردادشان را تمدید کردند، تاکنون یک ریال هم از پرسپولیس دریافتی نداشته‌اند.

از طرفی با توجه به بدهی خارجی پرسپولیس، برخلاف صحبت‌های اخیر ابراهیم شکوری، مشاور این باشگاه سرخ‌‍ پوشان در شرایط فعلی قادر به جذب مهاجم و بازیکن خارجی  نیستند زیرا ابتدا باید بدهی کالدرون و دستیارش را با جذب اسپانسری قدرتمند پرداخت کند./ فارس

دیدگاه تان را بنویسید