جی پلاس

اخبار مهم امروز پارالمپیک 2020 توکیو| انتخاب حاملان پلاکاردهای افتتاحیه توسط کمپانی کوکاکولا!

اخبار مهم روز نخست پارالمپیک 2020 توکیو را در ادامه گزارش بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، پارالمپیک 2020 توکیو از روز چهارشنبه 3 شهریور به صورت رسمی آغاز شد و ورزشکاران رقابت خود را شروع کردند.

اخبار مهم امروز بازی ها را در ادامه می خوانید.

انتخاب حاملان پلاکردهای مراسم افتتاحیه توسط کمپانی کوکاکولا

شب گذشته و در جریان برگزاری مراسم افتتاحیه بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰، ۳۱ نفر از سراسر ژاپن وظیفه حمل پلاکاردهای مراسم را بر عهده داشتند که انتخاب آنها بر عهده کمپانی کوکاکولا بود. این کمپانی که از بزرگ ترین حامیان کمیته ملی پارالمپیک است، پیش از برگزاری این مراسم از علاقه مندان حمل پلاکاردهای مراسم افتتاحیه خواست تا درخواست خود را در قالب یک متن ۴۰۰ کلمه ای، عکس یا ویدئوی دو دقیقه ای، بیان کنند و از میان تمام داوطلبین در نهایت ۳۱ نفر در بازه سنی ۱۷ تا ۶۰ سال انتخاب شدند این اقدام به منظور تجلی یکی از مفاهیم اصلی توکیو۲۰۲۰  یعنی" وحدت در عین کثرت"  و نیز مشارکت افراد دارای معلولیت صورت گرفته است.

دانش آموز ژاپنی در بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰

با برگزاری بازیهای پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ و برنامه ریزی های انجام شده جهت افزایش آگاهی نسبت به جنبش پارالمپیک و افراد دارای معلولیت در کشور میزبان بازی ها، کمیته برگزاری بازی ها در تلاش است تا دانش آموزان ژاپنی بتوانند با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی، بازی ها را نزدیک تماشا کنند. یکی از مسئولین کمیته برگزاری توکیو ۲۰۲۰ در این خصوص اظهارداشت: حضور داشن آموزان در ورزشگاه ها به آنها کمک میکند درک صحیحی از تنوع و گستردگی به دست بیاورند و با پدیده های جهانی آشنا شوند. بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ از تاریخ ۲۴ آگوست الی ۵ سپتامبر برگزار خواهد شد.

رکورد حضور ورزشکاران در تاریخ این بازی ها را شکست

بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ از امروز با حضور ۴۴۰۳ پارالمپیک برتر دنیا و در ۲۲ رشته ورزشی آغاز شد و از حیث تعداد شرکت کننده، تا کنون پر تعداد ترین رویداد ورزشی افراد دارای معلولیت به شمار می رود و پیش از آن ریو ۲۰۱۶ با ۴۳۲۸ ورزشکار، رکورد دار بود. این رکورد شامل حضور ورزشکاران زن نیز می شود و ۱۸۵۳ ورزشکار زن در این دوره از رقابت ها حضور دارند که از نظر آماری به نسبت دوره های قبل با افزایش یازده درصدی روبرو بوده است. اندرو پارسونز، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک، در خصوص رشد تعداد ورزشکارن در بازی های توکیو۲۰۲۰ گفت : افزایش یازده درصدی تعداد ورزشکاران در توکیو ۲۰۲۰ به خوبی از کار و تلاش تمام کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون های بین المللی خبر میدهد. طی روزهای پیش رو، عملکرد خیره کننده پارالمپین ها، کلیشه ها و باورهای غلط در مورد افراد دارای معلولیت را به چالش خواهد کشید و ثابت خواهد کرد که این افراد می توانند فعالیت کنند، دیده شوند و بیش از پیش به جامعه خود کمک کنند. او همچنین در خصوص افزایش حضور پارالمپین های زن اظهار کرد: این خبر بسیار خوبی است که زنان بیشتری در توکیو ۲۰۲۰ با هم به رقابت خواهند پرداخت. همچنین باید از فدراسیون های بین المللی و کمیته های ملی پارالمپیک حمایت بیشتری کرد تا از استمرار این پیشرفت اطمینان حاصل شود.

۲ پارالمپیکی دیگر کرونایی شدند

کمیته سازماندهی توکیو ۲۰۲۰ اعلام کرد که پس از شناسایی ۹ مورد مبتلا به کرونا در ۳ روز گذشته، به دنبال مشاوره تخصصی در مورد بروز موارد جدید در دهکده پارالمپیک است. در حال حاضر تست کرونای ۳ ورزشکار در دهکده ورزشکاران مثبت شده است. نخستین فرد مبتلا در دهکده روز گذشته تایید و امروز نیز تست ۲ ورزشکار پارالمپیکی دیگر مثبت شد.

ماسا تاکایا سخنگوی کمیته برگزاری بازی‌های توکیو گفت: افرادی که آزمایش آنها مثبت است بلافاصله در قرنطینه قرار می‌گیرند. آنها در حال حاضر در دهکده ورزشکاران اقامت دارند و باید هر روز آزمایش بدهند. اگر نمونه آنها مثبت بود دوباره تست می‌گیریم که مطمئن شویم واقعا نتیجه درست است. به نظر می‌رسد کسانی که موارد مثبت کرونا دارند از ورزشهای مختلف و کشورهای مختلف آمده‌اند. ما همچنان وضعیت را از نزدیک زیر نظر داریم و به توصیه‌های کارشناسان گوش می‌دهیم. سعی می‌کنیم اطلاعات دقیقی در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم.

ورزشکاران نابینا چگونه رنگ مدال را تشخیص می‌دهند؟

بیش از ۴ هزار ورزشکار در بازی‌های پارالمپیک توکیو حضور دارند که برای کسب مدال تلاش می‌کنند. این بازی ها علاوه بر اینکه یک رقابت محسوب می‌شود دارای سنت و شیوه خاصی است. سوالی که ممکن است برای خیلی‌ها پیش بیاید این است که ورزشکاران نابینایی که در بازیها شرکت می‌کنند، چگونه می‌توانند تشخیص دهند که به کدام یک از آنها مدال داده‌اند؟ چطور آنها می‌توانند تشخیص دهند چه مدالی را کسب کرده‌اند؟ مدال‌هایی که در بازی‌های پارالمپیک توزیع می‌شود از نظر بافت متمایز از یکدیگر طراحی و همچنین روی آنها بریل حک شده است. در المپیک ۲۰۱۶ ریو، مدالهای طلا، نقره و برنز دارای عنصری شبیه به جغجغه بودند تا پارالمپیکی‌های دارای اختلال بینایی بتوانند بفهمند چه مدالی در دست داشتند. مدال‌های برنز به ۱۶ توپ فولادی مجهز شده بودند که نرم‌ترین صدا را تولید می‌کردند، مدال‌های نقره ۲۰ و مدال‌های طلا ۲۸ توپ داشتند که بیشترین صدا را ایجاد می‌کرد. طراحی مدال‌های بازی‌های پارالمپیک توکیو به گونه‌ای است که شاخصه بازی‌های ریو را ندارد اما با خط بریل روی مدال‌های بازیهای امسال عبارت "توکیو 2020" نوشته شده است. طراحی مدال دارای یک نقوش سنتی ژاپنی است که توسط وب سایت رسمی توصیف شده که بازی‌های پارالمپیک را منبع یک باد تازه در سراسر جهان و همچنین تجربه مشترکی که قلب‌ها و ذهن‌های مختلف را به هم متصل می کند، نشان می‌دهد.

اولین طلای پارالمپیک به استرالیا رسید

پایج گرکو عضو تیم ملی دوچرخه سواری زنان استرالیا با رکوردشکنی قهرمان کلاس ۳ مسافت ۳۰۰۰ متر شد و اولین مدال طلای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کرد. او مسافت مسابقه را با زمان ۳ دقیقه و ۵۰ ثانیه و ۸۱۵ صدم ثانیه طی کرد و رکورد پیشین جهان را که در اختیار خودش بود ۲ ثانیه بهبود بخشید.

photo_2021-08-25_10-34-36

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید