به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین فیروزی روز یکشنبه در مراسم اهدای کتاب به دانش آموزان مدرسه ابتدایی سعدیه فرجه سنندج با اشاره به اینکه همه ما مدیون زحمات معلمان هستیم، اظهار داشت: هر کار و برنامه و اقدامی در کشور انجام می شود نتیجه تلاش و کوشش معلم است.
وی از معلمان این مدرسه خواست زمان کوتاهی از کلاس را به خواندن بخش هایی از کتاب های غیر درسی اختصاص دهند و افزود: ملتی که کتابخوان باشند هرگز دچار افراط و تفریط در کارها نمی شوند و همواره مسیر و مقصد صحیح را برای خود انتخاب می کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اضافه کرد: رفتار یکی از معلمان دوران تحصیلم که با خواندن چند پاراگراف از کتاب غیر درسی کلاس درس را خاتمه می داد همواره در ذهنم باقی مانده چرا که این کار او اشتیاق مطالعه کردن را در دانش آموزان ایجاد کرد.
فیروزی گفت: کوچر بیرکار (فریدون درخشانی) ریاضیدان کُرد که موفق به کسب مدال فیلدز شد در پاسخ به سوالی مبنی بر سخت بودن درس ریاضی، گفته بود اگر معلمان با طاقت و حوصله و اشتیاق فراوان، ریاضی را توضیح دهند این درس هیچگاه سخت نخواهند بود بلکه شیرین هم هست.

** اهدای 400 جلد کتاب به دبستان سعدیه فرجه سنندج
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در این مراسم گفت: امروز 400 جلد با 200 عنوان کتاب به دانش آموزان این مدرسه اهدا می شود.
جلال قلعه شاخانی اضافه کرد: این تعداد کتاب اهدا شده در راستای برنامه های این اداره کل در زمینه توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی و عمل به مفاد تفاهم نامه بین این اداره کل و دفتر تسهیل گری و توسعه محلی محلات عباس آباد، فرجه و گلشن انجام شده است.
وی افزود: در این مدرسه فعالیت های فرهنگ و هنری زیادی انجام می شود و دانش آموزان آن تمایل زیادی به مطالعه دارند و باید این مکان آموزشی به عنوان الگویی برای دیگر مدارس معرفی شود.
مدیر دبستان سعدیه فرجه سنندج هم در این مراسم ضمن تشکر از حضور معاون استاندار و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: در حال حاضر 400 دانش آموز در مقطع ابتدایی در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
شیرین همدانی اظهار داشت: شرایطی ایجاد شده که خانواده های این دانش آموزان در برنامه های فرهنگی و نشست هایی که برگزاری می شود فعالانه حضور دارند و ارتباط مطلوبی بین معلمان و والدین دانش آموزان ایجاد شده است.

** فرهنگ اقتصادی در کردستان نیاز به تغییر دارد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان سپس از دفتر تسهیل گری و توسعه محلی محلات عباس آباد، گلشن و فرجه نیز بازدید کرد و بر جدی گرفتن فعالیت های اقتصادی بویژه مشاغل خانگی در این محلات تاکید کرد.
فیروزی افزود: این دفتر به هر میزان که می تواند برای تقویت خوداتکایی اقتصادی خانواده های این محلات تلاش کند و هر کمک و همکاری که از سوی مسئولان برای این منظور هم لازم باشد، انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه سرمایه پذیری، فرهنگ کار و بازاریابی در استان ضعیف است، اظهار داشت: باید فرهنگ اقتصادی مردم استان متناسب با نیاز امروز جامعه تغییر داده شود.
ساحل زارعی مدیر دفتر تسهیل گری و توسعه محلی محلات عباس آباد، فرجه و گلشن هم در این بازدید به ارائه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این دفتر پرداخت و گفت: هم اکنون 25 هزار و 400 نفر در این سه محله تحت پوشش خدمات این دفتر هستند.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.