جی پلاس

لحظات به یادماندنی تاریخ پارالمپیک| پیروزی شمشیربازی بدون دست و پا!

ورزشکاران حاضر در پارالمپیک با درخشش خود لحظات به یادماندنی و بی نظیری را رقم زدند و نام خود را در تاریخ این بازی ها ثبت کردند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، فرشته مقدم: بازی های پارالمپیک پر از لحظات خاص و به یادماندنی است و دوباره در پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ شاهد چنین اتفاق های درخشانی خواهیم بود. با حضور ۴۴۰۰ ورزشکار از ۳۳ رشته پیش‌بینی می شود جشن ورزشی هیجان انگیزی برقرار باشد. در طول تاریخ، این بازی ها لحظات برجسته ای داشته است که در ادامه به آن ها اشاره می شود. 

پیروزی دراماتیک ببه ویو در ریو ۲۰۱۶

ببه ویو، تنها شمشیرباز روی ویلچر بدون دست و پا در پارالمپیک توانست اولین بردش را در نخستین بازی اش در ریو ۲۰۱۶ به دست آورد. ورزشکار ایتالیایی ۱۹ ساله زمانی که ژو جینگ‌جینگ را شکست داد از خوشحالی فریاد کشید و اشک از چشمانش جاری شد. او با عملکردش تماشاگران را به وجد آورد. ویو در یک مستند درباره این اتفاق گفت: تنها باید به خودتان باور داشته باشید. پیش بروید و کاری که می خواهید را انجام دهید. 

ورزشکاران پارالمپیک

نخستین مدال طلا برای زنان آمریکا در والیبال نشسته

تیم والیبال نشسته زنان چین از المپیک ۲۰۰۴ آتن مدال های طلا را به نام خود ثبت کرده بود اما در ریو ۲۰۱۶ آمریکا به این حمکرانی پایان داد و شکست دوره گذشته (لندن ۲۰۱۲) در فینال را جبران کند. کالو کاناهله مکلای، ستاره این تیم گفت: به تلاشی که تا رسیدن به مدال طلا کردیم احساس غرور می کنم. این بازی نشان دهنده عملکرد زیبایمان بود و مثال خوبی بود تا تلاشمان را نشان دهد. ما مانند یک تیم عمل کردیم. 

ورزشکاران پارالمپیک

مدافع عنوان قهرمانی در فوتبال پنج نفره

برزیل از زمانی که فوتبال پنج نفره جزو رشته های پارالمپیک قرار داده شد مدال طلا را کسب کرده است (آتن ۲۰۰۴). آن ها در ریو با پیروزی مقابل ایران نشان دادند چرا پادشاهان واقعی این رشته هستند و چهارمین قهرمانی پیاپی‌شان را مقابل مردم کشورشان جشن گرفتند. جفینیو، یکی از ستارگان تیم فوتبال پنج نفره برزیل اظهار کرد: چهار قهرمانی پیاپی برزیل در پارا اتفاقی نیست و این تیم قهرمانی های متعددی در جهان دارد. تیم ما از بازیکنان خوبی برخوردار است و خود را به خوبی برای این بازی ها آماده کرد.

ورزشکاران پارالمپیک

اولین مدال تیم راگبی روی ویلچر ژاپن 

تیم راگبی مردان ژاپن در ریو توانست کانادا را شکست دهد و مدال برنز را بر گردن آویزد. این اولین عنوان مهم و اولین مدال پارا برای تیم راگبی ژاپن بود. آن ها نخستین تیم آسیایی لقب گرفتند که به چنین افتخاری در پارالمپیک دست پیدا می کنند. دایسوکه ایکزاکی، یکی از بازیکنان کلیدی ژاپن گفت: به دست آوردن مدال در پارالمپیک ریو زیباترین تجربه من در این شش سالی بود که در رشته راگبی روی ویلچر حضور داشتم. 

ورزشکاران پارالمپیک

ژانگ تائو، نخستین مدال طلا در لندن ۲۰۱۲

ژانگ به "شناگر بدون دست" معروف است. او توانست با کسب مدال طلای کرال پشت ۱۰۰ متر در نخستین حضورش در پارا افتخار بیافریند. شناگر چینی با وجود مصدومیت این حماسه را در ریو تکرار کرد. 

ورزشکاران پارالمپیک

اولین طلای تاتیانا مکفادین در لندن ۲۰۱۲

مکفادین از آتن ۲۰۰۴ در پارالمپیک رقابت کرد و توانست مدال کسب کند اما در لندن بود که سه طلا به دست آورد و قهرمان رقابت های دو ۴۰۰، ۸۰۰ و ۱۵۰۰ متر شد. دونده آمریکایی پس از کسب طلای ۴۰۰ متر توئیت کرد: "اولین مدال طلایم را در پارا به دست آوردم. کلمات قادر به بیان احساساتم نیستند. به خاطر این حمایت فوق العاده تشکر می ‌کنم." مکفادین چهار سال بعد نه تنها این قهرمانی ها را تکرار کرد بلکه طلای ۵۰۰۰ متر را نیز کسب کرد.

ورزشکاران پارالمپیک

صعود تیم والیبال نشسته روآندا به لندن ۲۰۱۰ 

زمانی که جنگ در روآندا در جریان بود تیم والیبال نشسته مردان تاریخ سازی کرد و نخستین تیم از این کشور لقب گرفت که به پارالمپیک صعود می کند. با وجود این که آن ها نتوانستند مدالی کسب کنند اما موفقیتشان همه را تحت تاثیر قرار داد. امیل وونینگابو، کاپیتان تیم پس از پیروزی اظهار کرد: اگر جهان روآندا را بشناسد می داند در آنجا درگیری های زیادی وجود دارد. شاید از طریق ما که توانستیم صعود کنیم کشورمان را متحد ببینند. 

ورزشکاران پارالمپیک

نخستین طلای شینگو کنیدا در پکن ۲۰۰۸

مرد شماره یک تنیس روی ویلچر مردان در پکن قدرت خود را نشان داد و در رقابت های انفرادی مدال طلا را کسب کرد. آن نخستین عنوانش در پارالمپیک بود و چهار سال بعد در لندن این موفقیت را تکرار کرد. با این حال برای کنیدا قهرمانی در پکن معنای دیگری داشت. او گفت: پس از بازی های پکن رسانه ها به پارالمپیک توجه کردند و همه از آن پس با علاقه این رقابت ها را دنبال کردند. 

ورزشکاران پارالمپیک

دیدگاه تان را بنویسید