جی پلاس؛

اخبار مهم کاروان ایران در روز چهاردهم المپیک 2020 توکیو| پایان کار حسن یزدانی با کسب مدال نقره+ عکس

اخبار مهم امروز کاروان ایران در المپیک 2020 توکیو را در ادامه این گزارش بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس،در چهاردهمین روز از بازی های المپیک 2020 توکیو کاروان ایران در کاراته و کشتی آزاد نماینده دارد.

اخبار مهم امروز کاروان ایران در المپیک 2020 توکیو را در ادامه می خوانید.

پایان خوش داور المپیکی ایران در توکیو با قضاوت دیدار رده بندی

 صبح امروز دیدار رده بندی رقابتهای تیمی بانوان المپیک ۲۰۲۰ با قضاوت تنها بانوی کاروان المپیک ایران خاتمه یافت .این دیدار حساس با نتیجه ۳ بر یک به سود هنگ کنگ به پایان رسید 

سیمین رضایی در پرونده المپیک خود، با ثبت عملکرد بی نقص در رقابتهای مرحله گروهی مسابقات انفرادی ،دوبل و میکس و بر عهده گرفتن قضاوتهای حساس یک چهارم و نیمه نهایی رقابتهای انفرادی و دیدار رده بندی تیمی مسابقات المپیک پرچمدار شایسته ایران در سالن متروپولیتن توکیو شد.

در پایان رقابتهای المپیک،از سوی فدراسیون جهانی به داوران دیدار رده بندی لوح تقدیر و گواهی نامه اهدا شد.

سیمین رضایی

حسن یزدانی با شکست مقابل دیوید تیلور به مدال نقره رسید

در چهارمین روز از مسابقات کشتی المپیک توکیو ۲۰۲۰ و در سالن موکاهاری شهر توکیو آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم کشورمان نتوانست با شکست حریف آمریکایی خود صاحب مدال طلا شود. 

در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی در دور نخست با جاورایل شاپیف از ازبکستان سرشاخ شد و در نهایت با نتیجه ۱۱ بر ۲ حریفش را شکست داد. وی در دور دوم به مصاف  استفان ریچموت از سوئیس رفت و در کمتر از ۲ دقیقه حریفش را ۱۲ بر یک شکست داد تا راهی نیمه نهایی شود. آرتور نایفونوف از روسیه در نیمه نهایی حریف یزدانی بود. در این کشتی نفس گیر دارنده یک مدال طلا المپیک توانست با نتیجه ۷ بر یک حریف نامدارش را شکست دهد تا با کنار زدن کشتی گیر روس راهی دیدار فینال شود. . 

یزدانی در فینال مسابقات در جدالی حساس با تیلور آمریکایی که پیش از آن ۲ بار برابر وی شکست خورده بود، با نتیجه ۴ بر ۳ شکست خورد تا از رسیدن به مدال طلا باز بماند. 

در این وزن 16 نفر حضور دارند.

اطری مدال برنز را از دست داد

در پنجمین روز از مسابقات کشتی المپیک توکیو ۲۰۲۰ و در سالن موکاهاری شهر توکیو آزادکار وزن ۵۷ کیلوگرم کشورمان با شکست مقابل حریف آمریکایی خود از کسب مدال برنز بازماند.  

در وزن 57 کیلوگرم رضا اطری در دور نخست به مصاف سلیمان آتلی از ترکیه رفت و با نتیجه ۳ بر ۲ حریفش را شکست داد وی در دور بعد با بخبایار اردنبات از مغولستان کشتی گرفت و با نتیجه ۵ بر یک حریفش را شکست داد تا راهی مرحله نیمه نهایی شود. زائور اوگویف قهرمان جهان از روسیه در مرحله نیمه نهایی با اطری سرشاخ شد و در نهایت با نتیجه ۸ بر ۳ برابر حریفش شکست خورد تا از رسیدن به فینال باز بماند. 

اطری در دیدار رده بندی مقابل توماس گیلمن ار آمریکا قرار گرفت و در نهایت با نتیجه ۹ بر یک شکست خورد تا به عنوانی بهتر از پنجمی نرسد.

رضا اطری کشتی آزاد المپیک 2020

شهریاری ناظر فینال المپیک توکیو شد

فدراسیون جهانی فوتبال نظارت برگزاری فینال المپیک توکیو ۲۰۲۰ را به ناظر ایرانی خود سپرد.

مسابقه فینال فوتبال المپیک توکیو فردا (جمعه پانزدهم مرداد) بین تیم‌های کانادا و سوئد برگزار می‌شود.

در این دوره از رقابتهای فوتبال المپیک ۱۲تیم در بخش بانوان حضور داشت که نظارت برگزاری بازی‌های سوئد-امریکا ، استرالیا-نیوزیلند ، سوئد-استرالیا ، نیوزیلند-امریکا ، برزیل-زامبیا ، سوئد-ژاپن ، آمریکا-کانادا ، استرالیا-آمریکا و در بخش آقایان نیز با شرکت ١٦تیم نظارت بازی‌های ژاپن-آفریقای جنوبی ، مکزیک-فرانسه ، فرانسه-آفریقای جنوبی ، ژاپن-مکزیک ، عربستان-برزیل ، اسپانیا-آرژانتین ، برزیل-مصر و مکزیک-برزیل از سوی فیفا به شهریاری محول شد.

با سپری شدن مراحل مختلف و مشخص شدن تیم‌های راه یافته به فینال، فدراسیون جهانی فوتبال نظارت بازی حساس و پایانی این دوره را به پریا شهریاری ناظر بین‌المللی خود سپرد.

پریا شهریاری که نظارت رقابتهای متعدد آسیایی و جهانی را در هشت سال اخیر در کارنامه خود دارد، پس از نظارت در فینال جام ملتهای فوتبال بانوان آسیا، فینال جام‌جهانی فوتبال ساحلی آقایان، فینال المپیک فوتسال جوانان جهان و مسابقات متعدد دیگر، اکنون با حضور در فینال المپیک به پرافتخارترین ناظر بین‌المللی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی از کشور ایران تبدیل شده است.

پریا شهریاری

حضور رییس کمیته ملی المپیک در سالن مسابقات کاراته

سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، مهدی علین ژاد معاون وزارت ورزش و جوانان ،کیکاوس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک و سید حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته با حضور در سالن نیپون بودوکان محل برگزاری مسابقات کاراته در المپیک توکیو شاهد مسابقه سارا بهمنیار هستند.

سارا بهمنیار کاراته کا کشورمان تا دقایقی دیگر روی تاتامی توکیو در وزن‌ منفی ۵۵ کیلوگرم به مصاف رقبای خود خواهد رفت.

صالحی امیریصالحی امیری

برتری کاراته کای کشورمان مقابل قهرمان جهان/ سارا به نیمه نهایی نرسید

در اولین روز از مسابقات کاراته بازی‌های المپیک توکیو، سارا بهمنیار نماینده سبک وزن بانوان کشورمان روی تاتامی رفت و در نخستین گام مقابل سراب اوزچلیک از ترکیه با نتیجه ۵ بر ۴ به پیروزی رسید.

سارا بهمنیار درحالی این مبارزه را با پیروزی پشت سر گذاشت که حریفش نفر اول رنکینگ وزن منهای ۵۵ کیلو است. 

سارا بهمنیار نماینده سبک وزن بانوان کشورمان در دومین گام به مصاف حریفی از چین تایپه رفت و نتیجه را واگذار کرد.

 بانوی کاراته‌کای کشورمان در حالی این مبارزه را با نتیجه ۵ بر یک واگذار کرد که ون تزو یان از چین تایپه با ۷۱۱۰ امتیاز نفر دوم رنکینگ وزن منفی ۵۵ کیلوگرم است و دارای دو برنز جهان و سه طلا و یک نقره آسیا است.

سارا بهمنیار، بانوی کاراته‌کای وزن منفی 55 کیلوگرم ایران در سومین و آخرین مبارزه خود در گروه A مقابل ایوت گورانووا از بلغارستان با نتیجه به 5 بر 2 شکست خورد و از صعود به نیمه نهایی بازماند.

حمیده عباسعلی دیگر کاراته کای کشورمان نیز در سالن مسابقات حاضر شد.

حمیده عباسعلی کاراته المپیک 2020 توکیو

سارا بهمنیار کاراته المپیک 2020

دیدار علی نژاد و نایب رییس کمیته بین الملی المپیک

مهدی علی‌نژاد معاون وزیر ورزش صبح امروز با یوزای چینگ نایب رئیس کمیته بین‌المللی المپیک دیدار کرد.

در این دیدار در مورد شرایط همکاری ورزش ایران با کمیته بین المللی صحبت شد.

مهدی علی‌نژاد در این خصوص گفت: در این دیدار اعلام کردیم که با شرایط پاندمی کرونا، ورزش ایران را آماده حضور در المپیک توکیو کردیم و کاروان خوبی را به این مسابقات اعزام کردیم.

وی تاکید کرد: پاندمی به ورزش آسیب رسانده و در کشورهایی که شدید تر بود این آسیب بیشتر بود و تلاش کردیم با قواعد بهداشتی تیم‌های ورزشی ایران را آماده مسابقات کنیم. 

یوزای چینگ نیز ضمن ابراز خوشحالی از حضور ۶۶ ورزشکار ایرانی در المپیک توکیو، ورزش ایران را رو به جلو توصیف کرد.

 نایب رئیس کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد: بازی‌های المپیک زمستانی و بازی ‌های آسیایی جوانان را در چین برگزار خواهیم کرد و از تجربیات ژاپنی‌ها استفاده خواهیم کرد.

در ادامه این دیدار مهدی علی‌نژاد به روابط خوب دو کشور ایران و چین اشاره کرد و گفت: پیشنهاد میدهم در راستای سند همکاری و استراتژیک ۲۵ ساله ایران و چین، در مورد ورزش هم همکاری موثری صورت بگیرد و ورزش را نیز در این سند ببینیم و ایشان نیز از این پیشنهاد استقبال کردند و قرار شد با وزیر ورزش چین صحبتی داشته باشند تا در آینده نزدیک طرفین پیگیری‌های لازم را برای رسیدن به این مهم انجام دهند.

دیدار علی نژاد و نایب رییس کمیته بین الملی المپیک

پاداش پای سکوی گرایی، داوودی و ساروی پرداخت شد

پاداش یورویی پای سکوی  کمیته ملی المپیک بعنوان پاداش مدال آوران المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیمه شب گذشته و در دهکده بازیها طی مراسمی با حضور دکتر صالحی امیری به گرایی، داوودی و ساروی اهدا شد.

در این مراسم که با حضور دکتر سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک،  دکتر نصرالله سجادی سرپرست کاروان المپیک ، اعضای کادر سرپرستی ، دکتر علیرضا دبیر و حمید سوریان رئیس و نایب رئیس فدراسیون کشتی ، سرمربیان و اعضای کادر فنی تیمهای ملی کشتی فرنگی و وزنه برداری و همچنین قهرمانان مدال آور طلا، نقره و برنز کشورمان برگزار شد، پاداش یورویی پای سکو که از سوی هیات اجرایی کمیته ملی المپیک برای مدال آوران بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در نظر گرفته شده بود به گرایی، داوودی و ساروی اهدا شد.

طبق تصمیم هیات اجرایی کمیته ملی المپیک به مدال آوران طلا، نقره و برنز کاروان اعزامی ایران به بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به ترتیب ۱۰۰۰۰ ، ۵۰۰۰ و ۳۵۰۰ یورو پاداش نقدی بعنوان پاداش پای سکو اهدا می شود.

پاداش پای سکو مدال آوران المپیک 2020

پاداش پای سکو مدال آوران المپیک 2020

پاداش پای سکو مدال آوران المپیک 2020

زارع مقابل قهرمان جهان باخت و به فنیال نرسید 

در پنجمین روز از مسابقات کشتی المپیک توکیو آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشورمان  با شکست مقابل حریف گرجستانی خود از رسیدن به فینال المپیک بازماند. 

در این مسابقات و در وزن 74 کیلوگرم مصطفی حسین خانی در دور نخست با کایل داک قهرمان جهان از آمریکا و جانشین جردن باروس مصاف داد و در نهایت ۴ بر صفر شکست خورد. 

داک در مرحله بعد برابر حریف بلاروسی خود ۱۱ بر صفر شکست خورد تا حسین خانی از دور مسابقات حذف شود. 

در وزن 125 کیلوگرم امیرحسین زارع در دور اول با الکساندر خوتسیانویسکی دارنده مدال برنز جهان از اوکراین مصاف داد و در نهایت با نتیجه ۷ بر صفر حریفش را شکست داد. وی در دور بعد با اگزون شالا از کوزوو مصاف داد و در نهایت با نتیجه ۱۳ بر ۲ حریفش را شکست داد. گنو پتریاشویلی قهرمان جهان از گرجستان حریف زارع در نیمه نهایی بود که در نهایت کشتی گیر جوان کشورمان با نتیجه ۶ بر ۳ مقابل این کشتی گیر مغلوب شد.

طاها آککول قهرمان جهان و المپیک نیز در گروه دیگر حضور داشت که برابر حریف آمریکایی خود در کمال تعجب شکست خورد.

امیرحسین زارع کشتی آزاد المپیک 2020

حسین خانی حذف شد

در پنجمین روز از مسابقات کشتی المپیک توکیو آزادکار وزن ۷۴ کیلوگرم کشورمان مصطفی حسین‌خانی در اولین مبارزه خود با رقیب قدرتمندی به نام کایل دیک از آمریکا کشتی گرفت و با نتیجه 4 بر صفر باخت.

دیک، کشتی گیر آمریکایی در یک چهارم نهایی مقابل کشتی گیری از بلاروس شکست خورد و با این نتیجه مصطفی حسین خانی از این رقابت ها حذف شد.

 

مصطفی حسین خانی کشتی آزاد المپیک 2020

مصطفی حسین خانی کشتی آزاد المپیک 2020

مصطفی حسین خانی کشتی آزاد المپیک

مصطفی حسین خانی کشتی آزاد المپیک

 

 

دیدگاه تان را بنویسید