در گفت وگوی اختصاصی با جی پلاس

جوابیه جواد فروغی در واکنش به توهین سیاسی و عذرخواهی جین‌جونگ‌اوه: برایم مهم نیست اما می‌پذیرم!+متن بیانیه تیرانداز کره جنوبی

ملی پوش طلایی تیراندازی ایران درخصوص صحبت های عجیب تیرانداز کره ای در گفت وگو با تایمز اعلام کرد که این ورزشکار از اینکه فروغی را تروریست خطاب کرده عذرخواهی کرده و او هم آن را پذیرفته است.

لینک کوتاه کپی شد

جواد فروغی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص کسب مدال طلا المپیک در رشته تپانچه اظهار کرد: با توجه به اینکه در بخش تپانچه تا قبل از پاییز 98 موفق به فینالیست شدن در هیچ مسابقه ای نشدیم به دنبال تحقق این هدف بودیم. در نهایت به لطف خدا سهمیه گرفتیم و به دنبال کسب مدال هم بودیم. بعد از کرونا مسابقات آنلاین هم برگزار شد که البته شاید اعتبار مسابقات هند و کرواسی را نداشت اما در جام جهانی هم حاضر شدیم و در هند سرزمین قهرمانان تیراندازی مدال به دست آوردیم  و حالا کل دنیا باید ایران را به عنوان قدرت تپانچه بشناسند.

او افزود: سطح المپیک آنطور که انتظار می‌رفت نبود؛ هرچند همه قهرمان‌های جهان شانه به شانه هم بودند اما از آنجایی که فاصله من با نفر دوم نباید آن‌قدر زیاد می شد حس خوبی نداشتم؛ نمی‌دانم آشفتگی ذهنی بود یا پایین آمدن تکنیک تمرین و  شاید نیاز باشد بزرگان این رشته در مورد این مسئله بحث کنند. ما حتی در لیگ برتر و دسته یک خودمان هم انقدر اختلاف و فاصله نداشتیم و نهایتا 3تا 4 نمره فاصله باشد نه حدود 7 نمره که به نوعی فاجعه است؛ تیراندازان  المپیکی جزو مدعیان هستند  نباید اجازه این فاصله را بدهند.

جواد فروغی

فروغی در مورد دست نیافتن به مدال در مسابقات میکس تصریح کرد: ما در تیمی هم امیدوار بودیم؛  هم من و هم هانیه رستمیان اولین تجربه حضورمان بود و جو سنگین در مسابقات میکس تاثیر گذاشت. شاید باید بهتر از این بودیم و نسبت به توقعی که داشتیم ظاهر نشدیم اما به عنوان اولین حضور راضی هستیم. باید تیم میکس را به عنوان پشتیبان بدانند و نگاه ویژه تری به آن داشته باشند.

دارنده مدال طلای تپانچه در المپیک توکیو در ادامه صحبت های خود با اشاره به سختی‌های تمرینات در زمان کرونا گفت: من پرستار هستم و کرونا که شروع شد سرکار بودم؛ البته من در بخش اختصاصی کرونا نبودم اما گاهی بیمارانی که مراجعه می‌کردند بعد از مدتی متوجه می‌شدیم به کرونا مبتلا هستند و من هم دقیقا 7 مرداد سال گذشته به این ویروس مبتلا شدم. در هر صورت تمرینات را توانستیم ادامه دهیم هرچند با تعطیلات هم مواجه شدیم اما چند ماهی هم شیفت بودم هم تمرین می‌کردم تا اینکه از نیمه آذرماه ماموریت ورزشی گرفتم و سعی کردم تمام وقتم را صرف ورزش کنم و نتیجه‌اش را هم دیدم.

جواد فروغی

جواد فروغی درباره جین جونگ اوه تیرانداز اهل کشور کره جنوبی که در  مصاحبه با تایمز این کشور اظهاراتی ضد تیرانداز ایران داشت و او را تروریست خوانده بود به جی پلاس گفت : من و جین جونگ دوست بوده و هستیم . از صحبت‌های اولیه او متعجب شدم و حرف خاصی در این باره ندارم. برایم مهم نیست و عذرخواهی اش را می‌پذیرم.

او در ادامه درباره موضوع عذرخواهی این تیرانداز گفت: او در صفحه اینستاگرامش متنی را منتشر کرد و بابت اظهاراتش عذرخواهی کرد.

متن زیر را تیرانداز کره ای برای عذرخواهی از فروغی و بعد از اعتراض کمیته ملی المپیک و سفارت ایران در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و تیرانداز ایران آن را در اختیار جی پلاس قرار داده است.

سلام ، من جین جونگ اوه هستم.

من سلامت به خانه بازگشتم و از حمایت شما در خلال المپیک تشکر می‌کنم ، با این حال  هنگام مصاحبه در فرودگاه اینچئون اظهار نظر بی پروایی کردم و می خواهم از جواد فروغی عذرخواهی کنم. من وقت نگذاشتم تا ادعاهای  مطرح شده در اخبار را به درستی بررسی کنم که منجر به بی توجهی و بی مهری در کلمات من شد. در گذشته نیز نظرات منفی دریافت می کردم و باید قبل از مصاحبه وقت بیشتری را نسبت به آنچه گفتم برای ورزشکاری که هم رشته خودم بود می گذاشتم با توجه به اینکه چقدر کلمات می‌توانند به کسی آسیب برساند. من کاری نمی‌توانم بکنم جز آنکه برای آقای فروغی به عنوان یک  ورزشکار هم رشته ای و قهرمان احترام قائل شوم و می خواهم به او به خاطر عملکرد فوق العاده اش در المپیک توکیو تبریک بگویم. فقط می توانم امیدوار باشم که آقای فروغی پذیرفته باشد و همچنین از همه کسانی که با اقدامات غیرحرفه ای من ناامید و آزرده خاطر شده اند  عذرخواهی می کنم.

ایسنتاگرام تیرانداز کره ای

دیدگاه تان را بنویسید