پویا تاجیک در گفت گو با جی پلاس؛

واکنش ملی پوش اسبق بسکتبال به شکست ایران مقابل آمریکا/تاجیک: انتظار برد نه اما توقع بازی بهتری داشتیم

ملی پوش سابق بسکتبال ایران گفت: هر ورزشی را باید در سطح خودش ببینیم؛ ما نمی‌توانیم بدون هزینه کردن و نگاه ویژه در سطح جهانی و المپیک مطرح شویم.

لینک کوتاه کپی شد

پویا تاجیک در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص دو شکست تیم ملی بسکتبال در المپیک اظهار کرد: ای کاش جای بازی‌ها عوض می‌شد یعنی اول با آمریکا یا فرانسه بازی می‌کردیم که یک مقدار به خودباوری می‌رسیدیم و چک را شکست می‌دادیم ولی متاسفانه نشد. مسابقه اول خصوصا در آخر بازی عملکرد خوبی داشتیم که این نشان از قدرت تیم می‌دهد؛  مقابل آمریکا هم با توجه به رقابت قبلی انتظار داشتیم بازی بهتری ببینیم البته توقعی نبود برنده باشیم اما یک مقدار انتظار من این بود که بچه‌ها بهتر بازی کنند. آمریکا از انگیزه بالایی برخوردار بود و می‌خواست به خاطر باختی که برابر فرانسه داشت بسکتبال خوبی را به نمایش بگذارد و قرعه هم به نام ایران افتاد که نشان دادن آن ها مقابل ما باشد. به نظرم این بازی یک دستاورد داشت که بازیکنان جوان ما مثل نوید رضایی فر توانست عملکرد خوبی داشته باشد و در کنار هم تیمی‌های قدیمی‌اش دوباره خودی نشان دهد.

او با اشاره به صحبت‌های سرمربی تیم ملی که گفته بود ما به 15 بازی تدارکاتی قبل از المپیک احتیاج داشتیم تصریح کرد: با 15 بازی تدارکاتی نمی‌توانستیم درخشان باشیم اما حداقل می‌توانستیم آبرومند باشیم؛ البته 15 بازی تدارکاتی پشت سر هم نباید باشد؛ ما نزدیک دو سال است می‌دانیم قرار است در المپیک شرکت کنیم و از آن زمان باید 20 بازیکن را زیر نظر می‌گرفتیم و به نظرم باید 30 بازی تدارکاتی داشتیم واز تمام بازیکنان در این بازی‌ها استفاده می‌کردیم تا برای المپیک آماده شویم. در اینصورت شاید می‌توانستیم چک را ببریم و مقابل آمریکا و فرانسه هم عملکرد خوبی داشته باشیم. کسی که می‌خواهد قهرمان شود باید سال‌ها تمرین کند. اگر ما برای سه المپیک برنامه ریزی کنیم و با بازیکنان جوان ورود کنیم و سالی 20 بازی بین‌المللی عالی داشته باشیم سال سوم شاید نتیجه‌اش را ببینیم.

تاجیک در ادامه افزود: ما دو انتخاب داریم یا هزینه نکنیم و منتظر استعداد باشیم یا هزینه کنیم استعدادهای بیشتری کشف کنیم تا مثلا 20 سال بعد حرفی برای گفتن داشته باشیم. فوتبال هم همین است استعدادش را داریم اما هزینه‌ای نیست ولی والیبال آن قدر هزینه نمی‌خواهد. قصد توهین ندارم چون واقعا بازیکنان با استعداد زیادی در والیبال داریم اما در این رشته با هزینه کمتری می‌توان در سطح جهان مطرح شد که البته آن ها هم بدون بازی تدارکاتی وارد المپیک شدند.

ملی پوش سابق بسکتبال ایران با بیان اینکه باید فرصت حضور در المپیک را به بازیکنان جوان خودمان می‌دادیم نه بازیکن دو رگه گفت: استفاده از بازیکنان دورگه  در تورنمنت‌های دیگر خوب است اما در المپیک می‌توانستیم بازیکنان جوانی را ببریم که در آینده حرفی برای گفتن دارند؛ هرچند که المپیک است ولی اگر در مورد این بازیکنان آینده نگری می‎‌کردیم بهتر بود. در هرصورت این اتفاقات رخ می‌دهد و سلیقه مربی است و شاید تصمیم گرفته بازیکنانی را ببرد که بتوانیم از تجربه‌شان استفاده کنیم در صورتی که اتفاقا من بازیکنان جوان را درخشان تر دیدم مانند نوید رضایی فر و سینا واحدی؛ به نظرم باید جوان‌های بیشتری در تیم حضور داشتند اما باز هم خسته نباشند در هر حال زحمت کشیدند و ما نمی‌توانیم در انتخاب سرمربی دخالت کنیم.

پویا تاجیک در پایان صحبت‌های خود گفت: هر ورزشی را باید در سطح خودش ببینیم؛ ما نمی‌توانیم  بدون بازی تدارکاتی، هزینه کردن و نگاه ویژه در سطح جهانی و المپیک مطرح شویم. همین که بین 12 تیم حضور داریم باعث افتخار است اما اگر می‌خواهیم حرفی برای گفتن داشته باشیم و مطرح شویم باز هم می‌گویم باید هزینه کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید