جی پلاس؛

اخبار مهم روز چهارم المپیک 2020 توکیو| کم سن و سال ترین سکوی المپیک و اشتباهی وحشتناک در سه گانه!+ عکس و ویدیو

مهم ترین اخبار و حواشی روز چهارم بازی های المپیک 2020 توکیو را می توانید در ادامه این گزارش بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، نمایندگان کشورهای مختلف در سی و دومین دوره بازی های المپیک 2020 توکیو به رقابت با یکدیگر پرداختند.

اتفاقات مهم روز چهارم المپیک را در ادامه بخوانید.

شکست ناپذیر به معنای واقعی!

تیم تیروکمان بانوان کره جنوبی از زمان اولین حضور خود در المپیک در سال 1988 تا کنون در این مسابقات هرگز شکست نخورده اند، این تیم در 33 سال شکست ناپذیری همواره به قهرمانی مسابقات المپیک رسیده است و امروز هم مدال طلای المپیک2020 را کسب کرد.

 افزایش شمار مبتلایان به کرونا

مسؤلان برگزاری بازی‌های المپیک 2020 توکیو، امروز (دوشنبه) اعلام کردند که 15 نفر دیگر مرتبط با این بازی‌ها از جمله سه ورزشکار که تازه وارد توکیو شده بودند به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و به این ترتیب شمار مبتلایان به این ویروس در بازی‌های المپیک از تاریخ یکم جولای (10 تیر) در مجموع به 148 نفر رسید. این سه ورزشکار در دهکده بازی‌ها اقامت نداشتند و بلافاصله پس از مثبت شدن تست‌ کرونای‌شان به قرنطینه انفرادی رفته‌اند. المپیک توکیو با وجود مخالفت‌ مردم ژاپن به خاطر نگرانی از شیوع موج جدید شیوع ویروس کرونا در این کشور، از تاریخ 23 جولای (اول مرداد) آغاز شده است. بر همین اساس کمیته برگزاری بازی‌ها تدابیر سختگیرانه‌تری را اتخاذ کرده و به ورزشکاران تاکید کرده که ملزم به رعایت تمام پروتکل‌های اعلام شده هستند.

رکورد بسکتبالیست اسلوونیایی در المپیک با کسب ۳۱ امتیاز در یک نیمه

تیم ملی اسلوونی در مسابقات بسکتبال المپیک با پیروزی مطمئن مقابل آرژانتین کار خود را شروع کرد. این دیدار با برتری ۱۱۸ بر ۱۰۰ به سود اسلوونی به پایان رسید. قهرمان اصلی مسابقه بازیکن اسلوونیایی لوکا دونچیچ بود که ۴۸ امتیاز کسب کرد که ۳۱ امتیاز آن در نیمه اول مسابقه بود که به یک رکورد المپیک تبدیل شد و ۱۱ ریباند نیز انجام داد. برای دونچیچ این اولین بازی او در المپیک بود تا به خوبی نام خود را مطرح کند. در بین آرژانتینی ها لوییس اسکولا با ۲۱ امتیاز بیشترین امتیاز را به دست آورد.

 

اشتباهی وحشتناک در استارت مسابقات ورزش سه گانه

امروز در مسابقات ورزش سه گانه (ترای اتلون) المپیک توکیو اشتباه عجیبی در خط استارت رخ داد. ماجرا از این قرار است که قایق حامل اصحاب رسانه به منطقه ممنوعه منتقل شد و به این ترتیب مسیر یک سوم از ۵۶ شرکت کننده را مسدود کرد. مسئولان برگزاری وقتی متوجه موضوع شدند که ۱۲ ورزشکار حداقل ۲۰۰ متر را شنا کرده بودند. ورزشکاران با جت اسکی به سر خط بازگردانده شدند و مسابقه از سرگرفته شد. مسافت استاندارد ورزش سه گانه در المپیک شامل ۱٫۵ کیلومتر شنا، ۴۰ کیلومتر دوچرخه‌سواری و ۱۰ کیلومتر دو است.

 

کم سن و سال ترین سکوی المپیک!

رقابت‌های رشته اسکیت‌ بوردینگ خیابانی زنان المپیک 2020 توکیو با ثبت اتفاقی جالب به پایان رسید. پرونده این رشته ورزشی در حالی بسته شد که روی سکو دو ورزشکار 13 ساله و یک ورزشکار 16 ساله حضور داشتند. نفر اول مومیجی نیشیا از ژاپن بود که به جوان‌ترین ورزشکار کسب کننده مدال طلا در کشورش تبدیل شد. رقیب اصلی او هم یک ورزشکار 13 ساله دیگر از برزیل به نام رایسا لئال بود که در نهایت مدال نقره گرفت. سومین مدال‌آور این بخش هم یک نوجوان ژاپنی دیگر به نام فونا ناکایاما بود که 16 سال سن دارد. نیشیا با 13 سال و 330 روز سن، در حالی مدال طلا گرفت که جوان‌ترین برنده مدال طلای تاریخ المپیک، ماجوری جسترینگ آمریکایی در رشته شیرجه بانوان با 13 سال و 268 روز سن در رقابت‌های المپیک 1936 مدال طلا کسب کرد.

.

 

دیدگاه تان را بنویسید