جی پلاس؛

اخبار مهم کاروان ایران در روز چهارم المپیک 2020 توکیو| از رکوردشکنی بالسینی تا برد شیرین بانوی بدمینتون باز ایران

مهم ترین اخبار و حواشی روز چهارم بازی های المپیک 2020 توکیو را می توانید در ادامه این گزارش بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس،  کاروان ایران در روز چهارم بازی های المپیک 2020 توکیو در رشته های مختلفی از جمله بوکس، شنا ، والیبال و بدمینتون به مصاف حریفان خود می رود.

اتفاقات مهم روز چهارم المپیک را در ادامه بخوانید.

متین بالسینی رکوردشکنی کرد و به نیمه نهایی نرسید

متین بالسینی در رشته شنای 200 متر پروانه با ثبت زمان ۱:۵۹.۹۷ رکورد ایران را ارتقا داد اما از صعود به مرحله بعد بازماند.

در این ماده ۳۶ ورزشکار حضور داشتند که ۱۶ شناگری که بهترین رکورد را ثبت کردند راهی مرحله نیمه نهایی شدند..

بالسینی در سال 1398 رکورد ماده 200 متر پروانه را پس از 11 سال جابجا کرده بود. او 200 متر را در زمان 2:01.67 شنا کرد و امروز هم رکورد جدیدی در این ماده به ثبت رساند.

متین بالسینی

شاهین باخت و حذف شد

شاهین موسوی در وزن ٧۵ کیلوگرم مسابقات بوکس المپیک ٢٠٢٠ توکیو به مصاف یوتو موری‌ واکی از ژاپن رفت. وی که اولین مسابقه خود را در المپیک ٢٠٢٠ تجربه می‌کرد در این رقابت شکست خورد و از رسیدن به جمع ١۶ نفر برتر بازماند.

المپیک 2020| شاهین موسوی

شاهین موسوی

حضور فرهادی‌زاد و طاهریان در سالن بدمینتون 

مهین فرهادی‌زاد معاونت ورزشی بانوان وزارت ورزش بهمراه طاهره طاهریان نایب رییس کمیته ملی المپیک برای تماشای دیدار ثریا آقایی ملی‌پوش بدمینتون کشورمان در سالن بدمینتون حضور یافتند.

المپیک 2020 توکیو| فرهادی‌زاد و طاهریان در سالن بدمینتون

برتری قاطعانه بانوی بدمینتون باز ایران

ثریا آقایی بدمینتون باز کشورمان در اولین دیدار خود مقابل حریف مالدیوی موفق شد در دو ست پیاپی به برتری برسد.

ثریا آقایی در ست نخست با نتیجه ۲۱ بر ۱۴ پیروز شد. بانوی بدمینتون باز کشورمان در ادامه بازی درخشان خود ست دوم را هم با نتیجه ۲۱ بر  ۷ پایان داد. 

ثریا آقایی

 

ثریا آقایی

دومین پیروزی تیم ملی والیبال در المپیک

تیم ملی والیبال ایران که در اولین بازی خود در المپیک 2020 توکیو برابر لهستان به پیروزی رسیده بود در دومین دیدار به مصاف ونزوئلا رفت و در سه ست پیاپی مقابل حریف به پیروزی رسید و با دو برد 5 امتیازی شد.

وزیر  ورزش و رییس کمیته ملی المپیک تماشاگر باز والیبال

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک با حضور در سالن آریکا آره نا ست سوم بازی ایران با ونزثئلا را تماشا کردند.

داورزنی: تیم ملی والیبال واقعی را در المپیک می‌بینید

محمدرضا داورزنی در حاشیه دیدار تیم ایران برابر ونزوئلا درباره ممنوع الخروجی سرپرست تیم ملی والیبال و فیزیوتراپ و ارتباط آن با fivb گفت: این موضوع ارتباطی با فدراسیون بین‌المللی والیبال ندارد. فرد مبتلا به کرونا که در چند ردیف جلوتر از آنها در پرواز بوده بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ممنوع الخروج از دهکده شدند. حال برای امروز اجازه خروج از دهکده را گرفتند اما هنوز اجازه حضور کنار تیم را ندارند تا وقتی که اجازه حضور کنار تیم را بگیرند، شرایط سختی دارند. فکر می‌کنم طی دو روز آینده این مشکل برطرف می‌شود.

داورزنی درباره دو پیروزی والیبال ایران برابر ونزوئلا و نزدیک شدن به تحقق آرمان فدراسیون در المپیک گفت: ما پنج دیدار در مرحله مقدماتی داریم و تیم ما برنامه سختی دارد زیرا بازی‌هایی با حریف قدرتمندی مانند لهستان داشت دیداری که نه تنها برای ما برای لهستانی‌ها هم سخت بود. بازیکنان مزد زحمات را با شکست لهستان گرفتند اما نکته مهم احترام به حریف است.

داورزنی در پاسخ به این سوال که  نتیجه امروز والیبالیست ها بر اساس برنامه و نتیجه تیم در لیگ ملت ها بود؟ گفت: بله تیم بر اساس برنامه پیش رفت ما همان موقع گفتم هزینه اتفاق دیگری را می دهیم که منفعت بیشتری برای ما دارد بازی و پیروزی در المپیک هدفی بود که در لیگ ملت ها دنبال می کردیم همان موقع گفته بودیم مردم صبوری کنند تا تیم ملی واقعی را در المپیک ببینند.

والیبال المپیک 2020| ایران - ونزوئلا

والیبال المپیک 2020| ایران - ونزوئلا

والیبال ایران و ونزوئلا در المپیک

امیر غفور والیبال ایران و ونزوئلا در المپیک ۲۰۲۰ توکیو

دوومیدانی کار کشورمان کرونا گرفت

به دلیل مثبت شدن سومین تست مهدی پیرجهان قبل از اعزام به  توکیو وی  از حضور در بازیهای المپیک توکیو ۲۰۲۰ بازماند.

اشکان اردیبهشت، سرپرست گروه اعزامی پزشکی به المپیک گفت: برای تمامی ورزشکاران و سایر اعضای کاروان اعزامی به المپیک ۲۰۲۰ توکیو قبل از اعزام ۳ تست کووید ۱۹ به تاریخ های ۱۰ روز ، ۷۲ ساعت و ۲۴ ساعت قبل از اعزام در نظر گرفته شده بود در خصوص مهدی پیرجهان دونده ارزنده کشورمان دو تست اول ایشان منفی اما متاسفانه تست سوم مثبت اعلام شد با توجه به اینکه نظر کمیته ملی المپیک و فدراسیون پزشکی ورزشی بر آن بود که حقی از این ورزشکار ضایع نشود تصمیم بر آن شد تا تست سوم دوباره تکرار شود.

وی ادامه داد:متاسفانه پس از تکرار نیز نتیجه باز هم مثبت اعلام شد و با توجه به قوانین میزبان بازیها و قوانین المپیک و شرکت های هواپیمایی عملاً امکان اعزام مهدی پیرجهان به توکیو وجود نداشت و متاسفانه این قهرمان ارزنده از حضور در المپیک منع  شد چرا که قوانین برگزار کنندگان این را ایجاب می کند.

وزیر ورزش به تهران بازگشت

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان که به همراه اولین کاروان اعزامی کشورمان راهی ژاپن شده بود، دهکده بازی ها را ترک کرد و راهی تهران شد.

بازگشت سلطانی فر در شرایطی است که گروه دیگر کاروان ایران راهی توکیو خواهند شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید