در مسیر توکیو/ علی داودی در گفت و گو با جی پلاس؛

وزنه بردار المپیکی ایران: نقره من قطعی نیست/ باید از این فرصت طلایی نهایت استفاده را کنم

ملی پوش دسته فوق سنگین وزنه برداری ایران گفت: این افتخار به من رسیده که در این بازی های مهم شرکت کنم و فرصت خیلی خوبی است بنابراین سعی می‌کنم نهایت استفاده را ببرم.

لینک کوتاه کپی شد

علی داودی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص شرایط خود در آستانه المپیک توکیو اظهار کرد: شرایط خوبی دارم و هرچه به المپیک نزدیک می‌شویم بدنم آماده‌ تر می‌شود. تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته‌ام و در تلاشم نتایج خوبی را کسب کنم. دوران کرونا تمام سالن‌ها تعطیل بود و شرایط تمرین کردن خیلی سخت شده بود و تنهایی تمرین می‌کردم اما همین که آمادگی‌ام را حفظ کردم فکر کنم کمک می‌کند تا در المپیک به امید خدا عملکرد خوبی داشته باشم.

او با اشاره به احساس خود از اولین حضورش در المپیک گفت: بالاخره المپیک است و خیلی از ورزشکاران خوب جهان چه ایرانی چه غیر ایرانی نتوانستند در این رقابت حضور پیدا کنند و این افتخار به من رسیده و فرصت خیلی خوبی است بنابراین سعی می‌کنم نهایت استفاده را ببرم.

داوودی درباره قوانین سخت فدراسیون جهانی وزنه برداری برای کسب سهمیه تصریح کرد: بالاخره شرایط سختی بود و خیلی از وزنه برداران المپیک را از دست دادند؛ فکر می‌کنم رقابت‌های کسب سهمیه باعث شد خیلی از ورزشکاران خوب دنیا فرصت حضور در این رقابت بزرگ را پیدا نکنند.  واقعا سخت است از سال 2018 مسابقات را شرکت کنید و سهمیه را بدست نیاورید. دو سه سال هر شش ماه گزینشی را شرکت می‌کردیم؛ وزنه برداری هم رشته سختی است که شما دائم در این مسابقات حاضر باشید. در نهایت قسمت شد من و علی هاشمی عازم توکیو شویم.

علی داودی وزنه برداری

ملی پوش المپیکی ایران در مورد محرومیت رقیب برزیلی خود و تاثیر آن در افزایش شانس کسب مدال تصریح کرد: مدال نقره که صددرصد نیست؛ همان طور که می‌دانید رقابت در المپیک سخت است. رقیب برزیلی را نمی‌توان گفت خیلی حریف سرسختی بود؛ در واقع من فکر می‌کنم وزنه بردار سوریه از آن قدرتمند تر است؛ البته اگر این وزنه بردار هم حضور داشت شاید رقابت خوبی داشتیم اما متاسفانه محروم شد. در هر صورت رقبای دیگری هم دارم و من همه تلاشم را می‌کنم با مدال دست پربرگردم.

علی داودی وزنه برداری

علی داودی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری المپیک با شرایطی کاملا متفاوت گفت: قطعا حضور تماشاگران در هیجان مسابقات خیلی تاثیر دارد اما همین اسم المپیک باعث می‌شود حساسیت بالا برود و مردمی که در تلویزیون شاهد مسابقات هستند شاید حس نکنند تماشاگر هست یا نیست چون آن‌ها نتیجه را می‌خواهند و ما هم تمام توانمان را برای این موضوع می‌گذاریم.

دیدگاه تان را بنویسید