المپیک 2020 توکیو| آشنایی با حریفان بسکتبال ایران

تیم ملی بسکتبال کشورمان در نخستین بازی خود در المپیک توکیو به مصاف چک خواهد رفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم ملی بسکتبال کشورمان به عنوان نماینده آسیا در المپیک توکیو حاضر خواهد بود و در این رقابت‌ها و در گروه اول با آمریکا، چک و فرانسه همگروه است، تیم‌هایی که هر کدام بهترین‌های جهان و قاره اروپا هستند و بازیکنان متعددی در لیگ‌های NBA و اروپا دارند.

طبق برنامه نخستین حریف ایران در توکیو، جمهوری چک خواهد بود. تیمی که از طریق رقابت‌های انتخابی در کانادا توانست جواز حضور در المپیک را کسب کند. شاید کمتر کسی فکر می‌کرد این تیم در حضور مدعیانی مانند کانادا و یونان بتواند سهمیه را بگیرد، اما آنها با نمایش خوب نشان دادند که این شایستگی را داشته‌اند.

* تیم دوازدهم دنیا و غیرقابل پیش‌بینی

فدراسیون بسکتبال چک پس از جدایی چک و اسلواکی از یکدیگر، در سال 1993 به فیبا پیوسته و در حال حاضر در رده دوازدهم رده بندی جهانی قرار دارد و این تیم در جام جهانی 2019 چین حضور داشت و با شکست مقابل آمریکا در رده ششم ایستاد و حالا قرار است نخستین المپیک خود را تجربه کند.

کارشناسان چک را تیمی غیرقابل پیش بینی عنوان می‌کنند که می‌تواند برای همه تیم‌های قدرتمند دنیا دردسرساز شود. تیمی یک دست که در جام جهانی 2019 و انتخابی المپیک پتانسیل خود را نشان داد و حالا در المپیک هم به دنبال تکرار همان نمایش است و چه بسا که در قواره یکی از مدعیان ظاهر شوند.

* ساتورانسکی، سرشناس ترین بازیکن

«توماس ساتورانسکی»، کاپیتان تیم ملی چک و به نوعی سرشناس‌ترین بازیکن این تیم محسوب می‌شود. این بازیکن 29 ساله در حال حاضر در لیگ NBA و تیم شیکاگو بولز بازی می‌کند و سابقه حضور در واشنگتن ویزاردز و بارسلونا را هم در کارنامه دارد.

اما آنها در زیر حلقه نیز یک سنتر قدرتمند دارند که تقابل او با حامد حدادی در جدال دو تیم تماشایی خواهد بود. «یان وزلی» 2 متر و 13 سانتی متری در حال حاضر عضو فنرباغچه، یکی از تیم‌های خوب لیگ ترکیه و اروپا است.

*حضور مربی از رژیم صهیونیستی در راس کادرفنی

رانن گینزبورگ سرمربی 57 ساله اسرائیلی از سال 2013 هدایت چک را برعهده دارد و با این تیم در المپیک هم حاضر خواهد شد. گینزبورگ از سال 2017 شهروند چک محسوب می‌شود.

این نخستین تقابل دو تیم در رده بزرگسالان در تاریخ محسوب می‌شود و قرار است روز سوم مردادماه ساعت 5:30 برگزار خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید