توماس باخ مشعل المپیک توکیو را حمل نخواهد کرد/استفاده از تشویق‌های ضبط شده در المپیک توکیو

برای ایجاد شور و هیجان هنگام برگزاری مسابقات المپیک توکیو، در غیاب تماشاگران از صدا‌های تشویق ضبط شده استفاده خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، با توجه به غیبت تماشاگران در  بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، کمیته برگزاری بازی‌ها با الگوبرداری از نحوه برگزاری مسابقات دیگر در طول دوران شیوع ویروس کرونا، هنگام برگزاری مسابقات برای جبران غیبت تماشاگران از صدا‌های تشویق ضبط شده استفاده خواهد کرد.

توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC)، این اقدام را "تلاشی برای رساندن شور و نشاط جهانیان به ورزشگاه ها" توصیف کرد.

باخ گفت: "ما می‌خواستیم با این کار عواقب تصمیم مقامات ژاپنی مبنی بر غیبت تماشاگران در بیشتر سالن‌ها را کاهش دهیم. "

دولت ژاپن پس از مشورت با IOC، ماه مارس تصمیم گرفت که به هواداران خارجی اجازه حضور در المپیک را ندهد و هفته گذشته نیز حضور هواداران ژاپنی در محل‌های برگزاری مسابقات ممنوع اعلام شد.

باخ گفت: "ما نمی‌خواهیم که ورزشکاران در ورزشگاه احساس تنهایی کنند. ما می‌خواهیم به آن‌ها نشان دهیم که افراد زیادی با آن‌ها هستند و از آن‌ها حمایت می‌کنند. "

 رئیس کمیته بین المللی المپیک گفت: "با صدای ضبط شده از بازی‌های المپیک قبلی، از ورزشکاران در این مسابقات حمایت خواهد شد. آن‌ها احساس خواهند کرد در ورزشگاه المپیک، در میان تماشاگران و هواداران هستند. "

همچنین از طرفداران دعوت شده است تا از تشویق‌های خود ۶ ثانیه فیلم بگیرند که این فیلم‌ها در صفحه نمایش بزرگ نشان داده می‌شوند و همچنین به پخش کنندگان ارائه خواهند شد.

همچنین به برخی از ورزشکاران فرصت داده می‌شود بلافاصله بعد از مسابقات با خانواده و دوستانشان ارتباط زنده داشته باشند.

بر اساس اعلام سخنگوی کمیته بین المللی المپیک، توماس باخ رئیس این نهاد بین المللی در راستای اقدامات احتیاط آمیز مقابله با شیوع  کرونا مشعل المپیک توکیو را حمل نخواهد کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید