صالحی امیری: آکادمی باید یک مرجعیت علمی و آکادمیک برای فدراسیون های ورزشی در کشور باشد

دومین جلسه شورای سیاست گذاری آکادمی ملی المپیک با حضور صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک، کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک و سرپرست آکادمی ملی المپیک و سایر اعضای این شورا در کمیته ملی المپیک برگزار شد.

لینک کوتاه کپی شد
جی پلاس، در ابتدای این جلسه و پس از پخش کلیپی کوتاه از فعالیت های جدید انجام شده در آکادمی، دکتر صالحی امیری توضیحاتی را در خصوص مصوبات اولین جلسه این شورا به اعضاء ارائه داد.
 
رئیس کمیته ملی المپیک در جریان این جلسه ضمن بیان اینکه مباحث مطرح شده در قالب سیاست های آینده آکادمی می باشند ابراز داشت: پس از تصویب این مباحث در جلسه آتی شورا، چشم انداز، مأموریت ها، اهداف و ساختار آکادمی بر اساس همین مصوبات، مجدداً تعریف خواهد شد.
 
وی افزود: آکادمی ملی المپیک باید هم مرکزی برای تمرینات تیم های ملی باشد و هم مرکز آموزش، نوآوری و توسعه ارزش های المپیک باشد. آکادمی باید مرکزی ستادی در حوزه های مختلف ورزش قهرمانی و یک مرجعیت علمی و آکادمیک برای فدراسیون های ورزشی در کشور باشد.
 
در ادامه و پس از ارائه گزارشی توسط دکتر عباسعلی گایینی در خصوص مأموریت، فعالیت ها و سیاست های کلی و راهبردی آکادمی (طبق دومین اساسنامه مصوب سال 1380)، کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک و سرپرست آکادمی ملی المپیک توضیحاتی را به اعضاء شورا ارائه داد.
 
وی اظهار داشت: خروجی فعالیت های آکادمی در طی سالهای گذشته نشان می دهد که تأسیس و فعالیت های آکادمی پایه مطالعاتی دارد و در مسیری درست حرکت نموده و به ورزش قهرمانی و المپیک کمک نموده است.
 
سعیدی افزود: استانداردسازی و مرجعیت شدن آکادمی و همچنین ارائه خدمات مشاوره ای به جامعه هدف باید در اولویت قرار بگیرد.
 
در پایان این جلسه و پس از بحث و تبادل نظر اعضاء شورای سیاست گذاری آکادمی ملی المپیک در خصوص تبیین سیاست های راهبردی این آکادمی مقرر شد اعضاء، اساسنامه آکادمی را مورد مطالعه قرار داده و نظرات خود را ظرف یک هفته به دبیرکل کمیته ملی المپیک ارائه کنند.
 
شایان ذکر است صالحی امیری، محمود خسروی وفا، کیکاوس سعیدی، دکتر رضا قراخانلو، پیمان فخری، عباسعلی گایینی، دکتر عبدی افتخاری، مجید کیهانی، دکتر سید محمد کاظم واعظ موسوی، غلامحسین شعبانی، علی رغبتی، محمدرضا اویسی و دکتر محمدرضا محمودخانی به عنوان اعضاء شورای سیاست گذاری آکادمی ملی المپیک در این جلسه حضور داشتند.

 

دیدگاه تان را بنویسید