جی پلاس؛

کمک مجلس به ورزشی‌ها و مخالفت صالحی‌امیری با اتفاقی که ساز‌و‌کار مشخصی ندارد؛ به خاطر چند میلیارد تومان!

سیدرضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک با کمک مالی مجلسی ها به 10 فدراسیون خاص مخالفت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، حدود یک سال و نیم است که پاندمی کرونا جهان را تحت تاثیر قرار داده است. المپیک 2020 توکیو نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با حدود یکسال تاخیر، با کشمکش‌های فراوان بالاخره در مرداد ماه امسال برگزار خواهد شد.

با نزدیک شدن به المپیک حواشی این اتفاق مهم ورزشی برای ایرانی‌ها آغاز شده است که مهمترین آن بودجه، بودجه و بودجه است! کمیته ملی المپیک که از یکسال گذشته با سرکشی به اردوهای تیم ملی و حمایت از آن ها تلاش کرده توازن را بین رشته های المپیکی رعایت کند در روزهای اخیر با مشکل دیگری دست و پنجه نرم کرده است.

همین چند وقت پیش بود که علیرضا دبیر که در راس فدراسیون کشتی قرار دارد درخواست عجیبی را مطرح کرده بود؛ اینکه فدراسیون کشتی به تنهایی نیاز به 50 میلیارد تومان بودجه دارد تا بتواند با ساز و کار فعلی پیش برود و برنامه هایی که دارد را وارد مرحله اجرایی کند. درخواستی که جرقه اختلافات پنهان با کمیته ملی المپیک را هم زد. البته خود دبیر هرگز حرفی از عدد و رقم به میان نیاورد و رضا صالحی امیری این را عنوان کرد و گفت:«علیرضا دبیر خواهان دریافت 55 میلیارد کمک مالی از کمیته ملی المپیک بوده این در حالی است که کل بودجه کمیته ملی المپیک برای 52 فدراسیون 50 میلیارد تومان است!»

در حالی که دبیر از سال گذشته به فکر تامین منابع مالی خود بود بیکار ننشست و با استفاده از روابطی که دارد و برگزاری جلسات مختلف با نمایندگان مجلس تلاش زیادی کرد تا از طریق مجلسی ها بودجه مورد نظر را تامین کند. اقدامی که واکنش رییس کمیته ملی المپیک را به دنبال داشت و صالحی امیری در ظاهر حمایت خود از این اتفاق را اعلام کرد و گفت: «اقدام مجلس شایسته است و ما از حمایت آن‌ها از ورزش استقبال می کنیم اما اینکه این حمایت‌ها بدون اولویت‌بندی باشد آن را قبول نداریم چون این باعث اجحاف در حق فدراسیون های دیگر می شود. ما اولویت‌بندی‌هایمان را بر اساس امتیاز‌ها به مجلس ارائه کردیم که اگر کمکی هم خواست صورت بگیرد بر اساس این اولویت‌ها باشد.»

اظهارات صالحی امیری، جلسه دبیر با مجلسی ها و تزریق بودجه در شرایطی مطرح شده که قرار شده دو میلیارد تومان دیگر به فدراسیون کشتی اختصاص پیدا کند. با این حال اتفاق جالب دیگری که افتاده این است که غیر از فدراسیون کشتی 9 فدراسیون دیگر نیز مثل وزنه‌برداری، تکواندو، دوومیدانی، کاراته، قایقرانی، تنیس، هندبال، ورزش‌های رزمی و ورزش‌های همگانی نیز از مجلس خواهان کمک مالی بوده اند که در این بین نام فدراسیون‌هایی که غیر المپیکی هستند نیز به چشم می خورد!

نمایندگان مجلس در کمیسیون فرهنگی و کمیته تربیت بدنی و ورزش این کمیسیون، در طرح پیشنهادی خود برای کمک ویژه به فدراسیون‌ها مبلغ ۶۵ میلیارد تومان را به تصویب رسانده بودند تا در اختیار این ۱۰ فدراسیون قرار بگیرد. در این میان سهم کشتی چهار برابر دیگر فدراسیون‌ها و به اندازه ۲۰ میلیارد تومان است. سهم هر یک از ۹ فدراسیون دیگر هم از سفره‌ای که مجلس برایشان پهن کرده ۵ میلیارد تومان بود. هنوز مشخص نیست که این ارقام تخصیص داده شده اولا آیا حقیقی است و دوما اینکه قرار بود از چه طریقی به دست فدراسیون‌ها برسد.

 

دیدگاه تان را بنویسید