جی پلاس

زنگ خطر برای بسکتبال آمریکا؛ واکنش کاربران ایرانی به شکست یانکی ها در راه المپیک!

تیم ملی بسکتبال آمریکا در دومین دیدار تدارکاتی خود مقابل استرالیا همانند دیدار با نیجریه متحمل شکست شد تا انتقادها از این تیم افزایش یابد و با واکنش های جالبی در میان کاربران ایرانی در فضای مجازی همراه شد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی بسکتبال آمریکا در ادامه مسیر آماده سازی خود برای حضور در بازی های المپیک توکیو، بامداد سه شنبه در خاک خود به مصاف تیم ملی استرالیا رفت و با نتیجه ۹۱ به ۸۳ مغلوب شد. در این دیدار کوین دورنت و دیمین لیلارد به ترتیب 17 و 22 امتیاز کسب کردند و بهترین بازیکنان تیمشان بودند اما برای برتری تیمشان کافی نبود.

این اتفاق بعد از آن رخ داد که یانکی ها دو روز قبل در نخستین بازی تدارکاتی خود مقابل نیجریه شکست خوردند تا تعجب همگان را برانگیزند. بعد از این شکست انتقادها از پاپوویچ، سرمربی بزرگ و نامدار آمریکایی بالا گرفت.

این اتفاق برای تیم ملی آمریکا یک رکورد منفی را خلق کرد و آن ها برای اولین بار از سال 1992 در دو بازی دوستانه به متوالی شکست خوردند. البته تیم های نیجریه و استرالیا دارای بازیکنانی شاغل در لیگ بسکتبال NBA هستند و از این حیث جزو تیم های متوسط به شمار می روند.

تیم ملی بسکتبال آمریکا/ دیمین لیلارد

در دو بازی اخیر ستاره های آمریکا که همگی جزو گران قیمت ترین بازیکنان لیگ NBA محسوب می شوند، عملکرد فاجعه بار داشته اند و هرگز در حد و اندازه عملکرد خود در مسابقات باشگاهی عملکرد نکرده اند.

بعد از این دیدار برخی رسانه ها این عملکرد آمریکا را هشداری برای جلوگیری از یک تجربه فاجعه بار در المپیک پیش بینی کرده اند. آمریکایی ها آخرین بار در المپیک 2004 آتن با عملکرد ضعیف خود جام قهرمانی مسابقات را از دست دادند.

با توجه به ناکامی آمریکا در مسابقات جام جهانی در سال 2019، پاپوویچ برای این مسابقات ریسک نکرده و بهترین بازیکنان را برای المپیک انتخاب کرده است. البته هنوز تیم او کامل نیست و جرو هالیدی و کریس میدلتون و دوین بوکر درگیر مسابقه فینال میان تیم های میلواکی باکس و فینیکس سانز هستند که فعلا با نتیجه دو بر یک به نفع فینیکس دنبال می شود.

تیم ملی آمریکا در بازی های المپیک با تیم های ملی ایران، فرانسه و جمهوری چک هم گروه است و در نتیجه شاگردان مهران شاهین طبع باید با قدرتمندترین تیم دنیا رو به رو شوند.

نتایج اخیر آمریکا در بازی های دوستانه، در شبکه های اجتماعی با بازخوردهای جالبی همراه شده و برخی هواداران ایرانی امیدوارند با این وضعیت یانکی ها، تیم ملی ایران عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارد.

دیدگاه تان را بنویسید