جی پلاس

آمریکا با ستاره های NBA مقابل ایران؛ یانکی ها شانزدهمین طلای المپیک را می خواهند!

تیم ملی آمریکا، رقیب ایران در مرحله گروهی المپیک با ترکیبی از بهترین ستاره های NBA راهی این بازی ها خواهد شد تا با مدال طلا به این کشور باز گردد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی بسکتبال ایران در المپیک 2020 ژاپن در گروهی متشکل از تیم های آمریکا، فرانسه و یکی از تیم‌ های مرحله انتخابی حضور دارد که به معنای واقعی کلمه گروه بسیار دشوار است؛ به خصوص در این مسابقات که آمریکایی ها قرار است با ترکیبی پرستاره پای به میدان بگذارند و نتایج فاجعه خود در جام جهانی 2019 را جبران کنند.

تیم ملی آمریکا در این دوره از مسابقات ستاره های بزرگ و بهترین بسکتبالیست های حال حاضر دنیا را به همراه خواهد داشت تا به نوعی جبران مافات کنید و تیم های اروپایی را سر جای خود بنشاند و در این مسیر باید در مرحله گروهی با ایران هم دیدار کند.

در حال حاضر، حضور چندین ستاره و بازیکن آل استار  2021 در تیم ملی آمریکا قطعی شده و برخی هم به علت مصدومیت از حضور در المپیک انصراف داده اند که در صورت حضور این بازیکنان، آمریکا تقریبا داخل و خارج از زمین، هیچ حرفی برای گفتن توسط رقبای خود باقی نمی گذاشت.

کوین دورنت (بروکلین نتس)، دیمین لیلرد (پورتلند تریل بلیزرز)، دریماند گرین (گلدن استیت واریرز)، جیسن تیتم (بوستون سلتیکس)، بردلی بیل (واشنگتن ویزاردز)، دوین بوکر (فینیکس سانز)، زک لوین (شیکاگو بولز)، بم ادبایو (میامی هیت)، کریس میدلتن (میلواکی باکس)، کوین لاو (کلیولند کولیرز)، جرو هالیدی (میلواکی باکس) و جرمی گرنت (دیترویت پیستونز) آمریکا را برای رسیدن به مدال طلای المپیک همراهی خواهند کرد.

هدایت این تیم را گرگ پاپوویچ، سرمربی پرافتخار سن آنتونیو اسپرز بر عهده خواهد داشت و خیلی از ستاره ها از جمله لیلارد علت همراهی تیم ملی را حضور پاپ در تیم ملی بیان کرده اند.

همچنین لبران جیمز، جیمز هاردن، استفن کری، کریس پال، آنتونی دیویس و دانوان میچل، فوق ستاره های NBA به علت مصدومیت و ادامه درمان از حضور در این مسابقات انصراف داده‌اند. با توجه به مصدومیت کوای لنرد، احتمال می رود این بازیکن هم در المپیک حضور نداشته باشد.

تیم ملی بسکتبال آمریکا

با این حال هنوز فهرست تیم ملی آمریکا را نباید قطعی بدانیم چرا که برخی از این بازیکنان فعلا درگیر مسابقات مراحل پایانی NBA هستند و باید دید در روزهای آینده کدام بازیکنان به این فهرست اضافه یا کم خواهند شد. همچنین احتمال حضور بازیکنان حاضر در فینال NBA از جمله پال جرج، تری یانگ، رجی جکسون و ....) به علت نزدیکی به مسابقات المپیک بسیار اندک است. فعلا بازی های لیگ حرفه ای بسکتبال آمریکا در فینال کنفرانس شرق و غرب دنبال می شود و تا دو، سه هفته دیگر به پایان خواهد رسید.

در کنار این تیم پرستاره، تیم تحت عنوان "تیم انتخابی" وجود دارد که در لاس وگاس برای آماده سازی تیم اصلی آمریکا با آن ها به رقابت خواهند پرداخت. سرمربی این تیم اریک اسپولسترا خواهد بود. فعلا اضافه شدن آنتونی ادواردز (مینسوتا تیمبرولوز) در این تیم قطعی شده اما اسامی کامل تیم انتخابی به زودی اعلام می‌شود.

این تغییر و تحولات و آوردن ستاره های NBA به المپیک بعد از آن صورت گرفت که آمریکا در جام جهانی 2019 نتایج بسیار ضعیفی را کسب کرد و در یک چهارم نهایی مغلوب فرانسه شد. با این حال آمریکا همچنان مدعی عنوان قهرمانی به شمار می رود و در دوره گذشته مسابقات برای پانزدهمین بار مدال طلا را به دست آورد.

البته با وجود ترکیب پرستاره آمریکا، ملی پوشان بسکتبال ایران در گذشته هم نشان داده اند که جلوی تیم های بزرگ عملکرد بدی ندارند و شکست های فاجعه باری را تحمل نکرده اند.

اگر چه که در ادوار گذشته دیدار ایران با تیم های قدرتمند آمریکا و فرانسه که از مدعیان کسب مدال هستند، مربیان خارجی هدایت ایران را بر عهده داشتند و در این دوره مهران شاهین طبع این سمت را عهده دار خواهد شد.

مسابقات بسکتبال المپیک در بخش مردان طی روزهای 25 جولای تا 7 آگوست برگزار خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید