گزارش جی پلاس از نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰؛ ایتالیا ۱ (۴)- اسپانیا ۱(۲)

"آتزوری" به فینال رسید؛ ایتالیا انتقامش را از اسپانیا گرفت+ عکس و ویدیوی گل‌ها و ضربات پنالتی

تیم ملی ایتالیا در نیمه نهایی جام ملت های اروپا به مصاف اسپانیا رفت که این مسابقه با برتری لاجوردی پوشان در ضربات پنالتی به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس،‌ تیم های ملی ایتالیا و اسپانیا امشب از ساعت 23:30 در نیمه نهایی رقابت های جام ملت های اروپا در ورزشگاه ومبلی شهر لندن با قضاوت فلیکس بریش از آلمان به مصاف هم رفتند و این دیدار در نهایت با برد ایتالیا در ضربات پنالتی به پایان رسید.

در پایان این دیدار فدریکو کیه زا زننده گل ایتالیا به عنوان بهترین بازیکن دیدار انتخاب شد.

ترکیب تیم ملی ایتالیا: جان‌لوئیجی دوناروما، لئوناردو بونوچی، جورجو کیه‌لینی، جووانی دی‌لورنتزو، امرسون پالمیری، جورجینیو، لورنزو اینسینیه، مارکو وراتی، نیکولو بارلا، فدریکو کیه‌زا و چیرو ایموبیله 

ترکیب تیم ملی اسپانیا: اونای سیمون، سزار آسپیلیکوئتا، اریک گارسیا، آیمریک لاپورت، جوردی آلبا، کوکه، سرخیو بوسکتس، پدری، فران تورس، دنی اولمو و میکل اویارسابال

گزارش بازی

در نیمه نخست این بازی، در حالی که اسپانیایی‌ها به سبک و سیاق همیشگی و رد و بدل کردن پاس‌‌های کوتاه برای تملک توپ رو آوردند، ایتالیا بازی مستقیم و تهدید دروازه حریف با ارسال پاس‌های بلند پشت دفاع حریف را در دستور کار قرار داد. هر دو تیم موقعیت‌های خوبی برای باز کردن دروازه یکدیگر داشتند که در یک سو جان لوئیجی دوناروما دروازه‌بان ایتالیا موقعیت اسپانیایی‌ها را مهار کرد و در سوی دیگر کم‌دقتی و تعلل بازیکنان ایتالیا منجر به از دست رفتن موقعیت‌های‌شان شد. به این ترتیب دو تیم ناکام در گشودن دروازه یکدیگر به رختکن رفتند. در نیمه دوم، بازی کم و بیش مانند نیمه نخست پیگیری شد، اما در نهایت این ایتالیا بود که روی یک ضدحمله و به لطف جنگندگی چیرو ایموبلیه برای حفظ توپ در محوطه جریمه حریف و در ادامه ضربه زیبای فدریکو کیه‌زا قفل دروازه‌‌‌ها را شکست. ایتالیایی‌ها بعد از این گل موقعیت‌های دیگری هم برای زدن گل دوم داشتند، اما آن را از دست دادند تا اینکه آلوارو موراتا مهاجم تعویضی اسپانیایی‌ها آنها را مجازات کرد و 10 دقیقه به پایان کار طی یک همکاری هوشمندانه با دنی اولمو، با جان لوئیجی لوئیجی دوناروما تک به تک شد و با فریب دادن او گل تساوی را به ثمر رساند، گلی که منجر به کشیده شدن بازی به وقت‌های اضافه شد. نیمه اول وقت‌های اضافی باز هم تیم ملی اسپانیا سوار بر بازی‌ بود و موقعیت‌های بسیاری را بدست آورد. واکنش‌های دوناروما و دفاع همه جانبه ایتالیا باعث شد تا باز هم توپی از خط دروازه‌ها عبور نکند. در نیمه دوم اما ایتالیا بازی را در دست گرفت و توانست موقعیت‌های خوبی نیز ایجاد کند ولی این نیمه نیز گلی رد و بدل نشد تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود.در ضربات پنالتی آندره‌آ بلوتی،‌ لئوناردو بونوچی، فدریکو برنادسکی و جورجینیو برای ایتالیا و جرارد مورنو، تیاگو آلکانتارا برای اسپانیا گلزنی کردند.لوکاتلی از ایتالیا و دنی اولمو و آلوارو موراتا از اسپانیا پنالتی‌های خود را از دست دادند.

موراتا با گلزنی در این بازی، تعداد گل‌هایش برای اسپانیا در رقابت‌های قهرمانی اروپا را به عدد شش رساند تا بهترین گلزن ماتادورها در اروپا لقب بگیرد.

فدریکو کیه‌زا پس از کسب عنوان بهترین بازیکن مسابقه اظهار داشت: من نمی توانم حسم را با کلمات بیان کنم. بازی سختی بود، بسیار نزدیک به هم بازی کردیم و از اینکه به فینال رسیدیم بسیار خوشحالم. ما یکشنبه به اینجا (ورزشگاه ومبلی لندن) بازخواهیم گشت و باید ببینیم در آن مسابقه می‌توانیم چه عملکردی از خودمان نشان دهیم.  اسپانیا امشب فوق‌العاده کار کرد. آنها ستارگان بزرگی در ترکیب داشتند و در همه پست‌ها یک بازیکن فوق‌العاده در زمین بازی می‌کرد. ما توانستیم با مبارزه و یک جنگ بزرگ مقابل آنها بیایستیم و آنها را حذف کنیم. در ضربات پنالتی وقتی اولین پنالتی را از دست دادیم، همه این باور را داشتیم که می‌توانیم به بازی برگردیم و پیروز شویم. ما قرار است در فینال بازی کنیم و من نمی توانم بیشتر از این از حسم صحبت کنم.

جان لوییجی دوناروما پس از اینکه به مرد ایتالیا در ضربات پنالتی لقب گرفت، اظهار داشت: پیش از آغاز پنالتی‌ها آرام بودم زیرا می‌دانستم به تیمم کمک خواهم کرد. می‌خواهم از همه تشکر کنم. ما اکنون تنها یک قدم تا رویایمان فاصله داریم. اسپانیا تیمی قدرتمند بود ولی ایتالیا شجاعت خودش را به همه نشان داد. به همه ثابت کرد که این تیم هیچ وقت تسلیم نخواهد شد. اسپانیا امشب بسیار موقعیت روی دروازه ما ایجاد کرد. مالکیت زیادی داشت اما به نظرم ما شانس و لیاقت بازی در فینال را داشتیم. الان نمی‌خواهم در خصوص فینال حرف بزنم، می‌خواهم از لحظه لذت ببرم. به نظرم ما لیاقت این را داشتیم که به فینال یورو برسیم.

روبرتو مانچینی که تیمش رکورد شکست‌ناپذیری خود را به 33 بازی ارتقا داد و یکشنبه آینده در فینال رقابت‌ها به مصاف برنده بازی امشب (چهارشنبه) تیم‌های ملی انگلیس و دانمارک خواهد رفت، پس از پیروزی شاگردانش برابر مردان لوئیس انریکه گفت: پنالتی‌ها واقعاً ظالمانه هستند. اسپانیا تیم سرسختی بود. آنها تیمی فوق‌العاده هستند و امشب هم عالی بازی کردند. ما نتوانستیم به سبک معمول خود بازی کنیم، اما سخت جنگیدیم و می‌دانستیم در این بازی چاره‌ای جز جنگیدن نداریم.سپانیا با تغییری که در سبک بازی‌اش داشت ما را به مشکل انداخت، اما رفته رفته ما خودمان را بهتر با شرایط بازی وفق دادیم و دیگر ریسک نکردیم. از همان ابتدای مسابقه می‌دانستیم که اسپانیا استاد تملک توپ است و در این بخش ما را به زحمت خواهد انداخت، اما باید خودمان را با سبک بازی آنها تطبیق می‌دادیم و سخت می‌جنگیدیم. در فوتبال، تیم‌ها گاهی اوقات حمله می‌کنند و گاهی اوقات دفاع. پس اینطور نیست که یک تیم فقط حمله کند. هر دو تیم امشب موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشتند. اسپانیا و ایتالیا تیم‌های بزرگی هستند. در ضمن تمام تیم‌ها دفاع می‌کنند نه فقط ایتالیا. تحسین و تمجیدها باید از بازیکنان صورت بگیرد چون این آنها بودند که از سه سال پیش که من کارم را با آنها شروع کردم، به رسیدن به این جایگاه ایمان داشتند، اما کار ما هنوز تمام نشده است. حالا ما باید تجدیدقوا کنیم و برای فینال آماده شویم.

 

ضربات پنالتی

 

 

تصاویر دیدار ایتالیا و اسپانیا در ادامه آمده است؛

gettyimages-1327352701-1024x1024

gettyimages-1233838246-1024x1024

gettyimages-1327351781-1024x1024

gettyimages-1233838704-1024x1024

gettyimages-1233838571-1024x1024

gettyimages-1233838342-1024x1024

gettyimages-1233838300-1024x1024

gettyimages-1233838583-1024x1024

gettyimages-1233838634-1024x1024

یورو 2020/ ایتالیا - اسپانیا

یورو 2020/ ایتالیا - اسپانیا

یورو 2020/ ایتالیا - اسپانیا

یورو 2020/ ایتالیا - اسپانیا

یورو 2020/ ایتالیا - اسپانیا

یورو 2020/ ایتالیا - اسپانیا

یورو 2020/ ایتالیا - اسپانیا

یورو 2020/ ایتالیا - اسپانیا

یورو 2020/ ایتالیا - اسپانیا

یورو 2020/ ایتالیا - اسپانیا

یورو 2020/ ایتالیا - اسپانیا

یورو 2020/ ایتالیا - اسپانیا

 

دیدگاه تان را بنویسید