در گفت وگو با جی پلاس مطرح شد

ترس ایران در مقدماتی جام جهانی فنی نیست؛ بی کفایتی مدیریتی است!

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال گفت: متاسفانه استرس دامن فوتبال ما را گرفته و همین موضوع در توانایی بازیکنان تاثیرگذاشته است و در واقع آن چه که باعث ترس شده بی کفایتی مدیران است نه ضعف فنی

لینک کوتاه کپی شد

علی لطیفی بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال در گفت وگو با جی پلاس، درباره همگروهی ایران با تیم های کره جنوبی، امارات، عراق، سوریه و لبنان  در مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی اظهار کرد: به نظرم قرعه خوبی نصیب تیم ملی فوتبال کشورمان شده است. البته تیمی که قصد دارد به جام جهانی برود برایش فرقی ندارد که در چه گروهی قرار می گیرد و باید بازی ها را پیروز شود.

او در ادامه گفت: واقعیتش این است که تیم ملی استرالیا می توانست یکی از رقبای ما باشد. به نظرم تیم ملی استرالیا حریف سرسخت تری نسبت به تیم کره جنوبی است. تیم ملی کره جنوبی را بهتر می شناسیم.

لطیفی تصریح کرد: ما بارها با تیم کره جنوبی بازی کردیم و اکثرا هم پیروز بودیم. همچنین  علی رغم اینکه تیم ملی فوتبال بازی مقدماتی جام جهانی  را برابر عراق پیروز شد اما واقعیتش این است که من همچنان بازی با عراق را سخت می دانم. تیم ملی عراق یکی از تیم هایی است که می تواند برای ما مشکل ایجاد کند.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال درباره سایر تیم های همگروه ایران در مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی گفت: سبک و کلاس بازی تیم های ملی امارات، لبنان و سوریه پایین تر از تیم ملی فوتبال کشورمان است اما اگر یک تیم از آسیا قرار بود به جام جهانی برود، به طور حتم من نسبت به این موضوع ترس داشتم. در حال حاضر 4 (یا 5) تیم از آسیا به جام جهانی می روند و ما نباید ترس و واهمه ای برای حضور در جام جهانی نباید داشته باشیم.

او در ادامه گفت: اگر شما استرس ها را برای رفتن به جام جهانی در جامعه می بینید نه به خاطر  پتانسیل تیم ملی کشورمان و توانایی بازیکنان ما  بلکه به خاطر بی کفایتی در عرصه مدیریتی است.  متاسفانه استرس  دامن تیم ملی فوتبال ما را می گیرد و این موضوع باعث می شود که بازیکنان ما از توانایی و پتانسیل خود نتوانند استفاده کنند. به طور مثال در بحث ویلموتس اتفاقاتی رخ داد که همین موضوع باعث شد که ملی پوشان  ما از لحاظ فنی و روحی و روانی دچار مشکل شوند. همچنین مدیریت فوتبال همچنان درگیر معضل ویلموتس است.

لطیفی تصریح کرد: توانایی بازیکنان و پتانسیل فوتبال  ما آن قدر بالا است که نباید نگران رفتن به جام جهانی باشیم و دغدغه ما باید صعود از مرحله گروهی جام جهانی باشد. متاسفانه سیستم مدیریتی غلط ما و ضعف هایی که وجود دارد، باعث می شود که همیشه به فوتبال ما آسیب وارد شود.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال درباره راهکار اسکوچیچ برای موفقیت تیم ملی فوتبال اظهار کرد: اگر بازی ها رفت و برگشت و با تماشاگر باشد به نفع تیم ملی فوتبال خواهد بود. ما هواداران پرشماری داریم و آنها می توانند تیم ملی فوتبال را حمایت کنند. اسکوچیچ بهترین راهکاری که می تواند برای تیم ملی داشته باشد، تغییر نگرشش در بازی های خانگی و دیدارهای خارج از خانه است. دیدگاه اسکوچیچ باید بر مبنای برد در خانه و کسب حداکثر امتیازات و در بهترین حالت و در سخت ترین شرایط کسب حداقل امتیاز در خانه حریفان باشد. البته بازی با حریفانی همانند کره جنوبی، عراق و حتی امارات سخت است اما تیم های سوریه و لبنان را باید  در خانه شان ببریم.

لطیفی درباره برنامه تیم ملی فوتبال گفت: برگزاری بازی های تدارکاتی خیلی اهمیت دارند. البته بازی هایی که تیم ملی فوتبال در مسابقات مقدماتی جام جهانی برگزار کرد باعث شد که اسکوچیچ تیم ملی را بهتر بشناسد. همچنین نقاط ضعف و قوت تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی های دوستانه بیشتر مشخص می شود. به نظرم اسکوچیچ باید بازی با تیم های قدرتمند را برای تیم ملی کشورمان در نظر بگیرد. تنها کار فدراسیون فوتبال این است که دیدارهای تدارکاتی برای تیم ملی فوتبال ترتیب بدهد تا  بازیکنان با یکدیگر هماهنگ شوند.

او درباره پیش بینی اش از نتایج تیم ملی فوتبال در مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی گفت: ما صددر صد به جام جهانی صعود می کنیم. با توجه به اینکه نزدیک 5 تیم  در آسیا به جام جهانی راه می یابند و به طور مستقیم از هر گروه 2 تیم صعود می کنند، به نظرم تیم ملی فوتبال در بدترین شرایط هم از گروهش صعود می کند. اگر خدای نکرده تیم ملی فوتبال به جام جهانی صعود نکند باید مشکل را بیشتر از سیستم مدیریتی بدانیم تا اینکه مسائل فنی دخیل باشد.

لطیفی در پایان گفت: نفرات بین المللی زیادی داریم و این موضوع می تواند به تیم ملی فوتبال کشورمان شخصیت بدهد. مردم هم توقعی به جز صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی را ندارند و به چیز دیگری فکر نمی کنند.

دیدگاه تان را بنویسید