گزارش جی پلاس از یورو ۲۰۲۰؛ بلژیک ۱ - پرتغال صفر

حذف مدافع عنوان قهرمانی و صعود بلژیک / رکوردشکنی رونالدو به تاخیر افتاد!+ عکس و ویدیوی گل

تیم های ملی بلژیک و پرتغال یکشنبه در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های اروپا 2020 به مصاف هم رفتند و این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود بلژیک به پایان رسید و پرتغال با این شکست از این رقابت ها حذف شد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، از ساعت 23:30 یکشنبه تیم های ملی بلژیک و پرتغال در چارچوب رقابت های جام ملت های اروپا 2020 در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف هم رفتند و این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود بلژیک به پایان رسید و پرتغال با این شکست از رقابت های حذف شد. تیم ملی پرتغال در یورو 2016 عنوان قهرمانی را از آن خود کرده بود.

ترکیب تیم ملی بلژیک: تیبو کورتوا، توبی آلدروایرلد، یان فرتونگن، توماس فرمائلن، توماس مونیه، یوری تیلمانس، اکسل ویتسل، تورگان ازار، کوین دی‌بروینه، روملو لوکاکو و ادن ازار.

ترکیب تیم ملی پرتغال: روی پاتریشیو، رافائل گوئریرو، پپه، روبن دیاز، دیه‌گو دالوت، رناتو سانچس، ژوائو پالینیا، ژوائو موتینیو، دیوگو ژوتا، کریستیانو رونالدو و برناردو سیلوا.

برنده این بازی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تیم ملی ایتالیا می رود.

با توجه به 5 گلی که رونالدو در این مسابقات به ثمر رسانده بود او به رکورد 109 گل ملی علی دایی رسید اما فرصت شکستن آن را پیدا نکرد و حالا باید در یک رقابت دیگر به دنبال آقای گلی غیرمشترک جهان باشد.

گزارش بازی

در 45 دقیقه نخست دو تیم با رویکردی محتاطانه بازی را آغاز کردند و هیچکدام از آنها نتوانستند به طور جدی دروازه دیگری را تهدید کنند، هرچند از نظر آماری پرتغالی‌ها از حیث موقعیت‌سازی، شوت به سمت دروازه حریف و همینطور تملک توپ آمار بهتری نسبت به حریف خود داشتند. با این حال این بلژیک بود که در دقیقه 42 با شلیک از راه دور تورگان ازار قفل دروازه‌ها را شکست و بلژیک را پیش انداخت.45 دقیقه نخست در نهایت با همین یک گل به پایان رسید تا شاگردان روبرتو مارتینس نیمی از راه صعود به مرحله یک چهارم نهایی برای مصاف با ایتالیا را طی کنند. در نیمه دوم با مصدومیت کوین‌دی‌بروینه ستاره بازیساز بلژیکی‌ها و خروج او از میدان، پرتغال بر میانه میدان مسلط‌تر شد و به همین سبب هم موقعیت‌های خوبی روی دروازه بلژیک ایجاد کرد که البته به دلیل عملکرد خوب تیبو کورتوا دروازه‌بان بلژیکی‌ها و یک بار هم برخورد توپ به تیر دروازه هیچکدام از آنها به گل تبدیل نشد. با این نتیجه پرتغال پس از هلند دومین مدعی حذف شده از جام شانزدهم لقب گرفت. بلژیک اما باید خودش را برای مصاف جمعه شب با ایتالیا در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا شهر مونیخ آماده کند.

در پایان این بازی تورگان ازار هافبک بلژیک به‌عنوان بهترین بازیکن میدان معرفی شد. تورگان ازار در دقیقه 42 تنها گل بازی را به ثمر رساند و در میانه میدان نیز عملکرد خوبی از خود بر جا گذاشت.

تورگان هازارد

آمار مربوط به این دیدار به شرح زیر است:

موقعیت
بلژیک: 6
پرتغال: 24

شوت داخل چارچوب
بلژیک: یک
پرتغال: 5

شوت خارج چارچوب
بلژیک: 4
پرتغال: 14

شوت بلوکه شده
بلژیک: یک
پرتغال: 5

تیر دروازه
بلژیک: صفر
پرتغال: یک

کرنر‌
بلژیک: صفر
پرتغال: 3

آفساید
بلژیک: یک
پرتغال: 3

مالکیت توپ
بلژیک: 44 درصد
پرتغال: 56 درصد

پاس
بلژیک: 476
پرتغال: 642

پاس سالم
بلژیک: 401
پرتغال: 560

خطا
بلژیک: 14
پرتغال: 9

کارت زرد
بلژیک: 2
پرتغال: 3

کارت قرمز
بلژیک: صفر
پرتغال: صفر

تصاویر دیدار بلژیک و پرتغال در یورو 2020

یورو 2020/ بلژیک - پرتغال

ِیورو 2020/ بلژیک - پرتغال

ِیورو 2020/ بلژیک - پرتغال

ِیورو 2020/ بلژیک - پرتغال

ِیورو 2020/ بلژیک - پرتغال

ِیورو 2020/ بلژیک - پرتغال

ِیورو 2020/ بلژیک - پرتغال

ِیورو 2020/ بلژیک - پرتغال

ِیورو 2020/ بلژیک - پرتغال

ِیورو 2020/ بلژیک - پرتغال

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید