رئیس فدراسیون دوومیدانی: درانتخاب فرزانه فصیحی نقشی نداشتیم/ فدراسیون جهانی خودش انتخاب کرد

رئیس فدراسیون دوومیدانی در مورد انتخاب فرزانه فصیحی برای المپیک توکیو گفت: اصلاً ما هیچ دخالتی در این موضوع نداشتیم و فدراسیون جهانی خودش انتخاب کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، هاشم صیامی در مورد انتخاب فرزانه فصیحی برای المپیک توکیو اظهار داشت: برای المپیک توکیو سهمیه‌هایی را با نام یونیورسالیتی توسط کمیته‌های تخصصی فدراسیون‌های جهانی به کشورها داده می‌شود که در دوومیدانی هم این کمیته پس از بررسی شرایط، سهمیه را به فرزانه فصیحی در دوومیدانی داد.

فارس نوشت؛ وی ادامه داد: فصیحی سال گذشته سهمیه مسابقات جهانی داخل سالن را کسب کرده بود، اما متاسفانه این رقابت‌ها به خاطر کرونا لغو شد و به نظر ما یکی از دلایل اصلی تخصیص سهمیه المپیک به فصیحی همین بود.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در مورد اینکه گفته می‌شود فدراسیون دوومیدانی هم در این انتخاب نقش داشته است، تاکید کرد: اصلاً ما هیچ دخالتی در این موضوع نداشتیم و فدراسیون جهانی خودش انتخاب کرد. باید خوشحال باشیم که یک دختر می‌تواند از دوومیدانی ما در المپیک شرکت کند.

صیامی در مورد اینکه پیرجهان هم به المپیک می‌رسد یا خیر، عنوان کرد: تا 8 تیر سهمیه های نهایی از طریق رنکینگ اعلام می‌شود. در حال حاضر مسابقات مختلفی در سراسر دنیا برگزار می‌شود و به همین دلیل ممکن است سهمیه او به خطر بیفتد. پیرجهان در حال حاضر در رده 33 قرار دارد و باید آن را حفظ کند. برهمین اساس تصمیم گرفتیم یک مسابقه جایزه بزرگ را روز هفتم تیر در شهرکرد برگزار کنیم تا رنکینگ او بالاتر بیاید. طبق قوانین 40 نفر اول رنکینگ جهانی وارد المپیک می‌شوند و امیدواریم چهارمین سهمیه ما هم کسب شود.

وی در مورد احسان حدادی و تفتیان دیگر المپیکی‌های دوومیدانی گفت: حدادی در تهران تمرینات سبک انجام می‌دهد و تفتیان هم قرار است فردا در یک مسابقه در فرانسه شرکت کند.

دیدگاه تان را بنویسید