جی پلاس؛

آخرین اخبار استقلال و پرسپولیس| شوآف سرخ پوشان برای حل مشکل رادو/ واکنش مجیدی به یک شایعه/ شکایت یک استقلالی از وزیر ورزش

اخبار و اتفاقات باشگاه استقلال و پرسپولیس امروز 5 تیر در قالب یک بسته خبری در این گزارش آمده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس،  آخرین اخبار امروز شنبه 5 تیر 1400 درباره باشگاه های پرسپولیس و استقلال را در ادامه می خوانید:

اخبار باشگاه پرسپولیس

کاپیتان به بازی  با گل گهر می رسد

سید جلال حسینی که در جریان دیدار با مس رفسنجان از ناحیه چهار سر ران دچار آسیب دیدگی شد امروز در تمرین ریکاوری سرخ پوشان شرکت کرد. طبق نظر کادر پزشکی مصدومیت وی جزئی است و این بازیکن بدون مشکل می‌تواند در دیدار با گل‌گهر سیرجان به زمین برود.

تمرین اختصاصی 3 بازیکن زیرنظر کادرپزشکی

بازیکنان پرسپولیس پس از برتری برابر مس رفسنجان، شب گذشته به تهران بازگشتند و امروز از ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه در ورزشگاه شهید کاظمی به تمرین و ریکاوری پرداختند.

بازیکنان ابتدا زیر نظر مربی بدنساز تیم با انجام حرکات کششی، نرمشی و دوهای کوتاه، بدن‌ها را گرم کردند.

سپس طبق روال معمول پس از بازی‎های رسمی، به دو گروه تقسیم شدند.

بازیکنان اصلی در بازی روز گذشته در رفسنجان، برنامه‌های ریکاوری خود را به مدت نیم ساعت انجام دادند و راهی رختکن شدند.

سایر بازیکنان نیز زیر نظر کادر فنی به انجام بخش‌های مختلف تمرین که به مدت ۷۵ دقیقه به طول انجامید از جمله؛ پاسکاری تحت فشار، شوتزنی و مینی فوتبال پرداختند.

کمال کامیابی نیا، سیامک نعمتی و وحید امیری، سه بازیکن ملی‌پوش و مصدوم سرخپوشان، امروز به صورت اختصاصی و زیر نظر کادر پزشکی، کار کردند.

شوآف پرسپولیس برای حل مشکل با دروازه‌بان خارجی

بوژیدار رادوشوویچ دروازه‌بان کروات تیم فوتبال پرسپولیس همچنان در تمرینات این تیم حضور ندارد و در زادگاه خود مشغول تمرینات انفرادی است.

رادو که تنها بازیکن خارجی سرخپوشان محسوب می‌شود مطالبات فصل گذشته و جاری خود را دریافت نکرده است تا برای این موضوع تصمیم به فسخ یکطرفه قرارداد خود بزند.

او در حالی قصد جدایی از پرسپولیس را دارد که در چهار قهرمانی متوالی این باشگاه حضور داشت تا تبدیل به یکی از پر افتخارترین خارجی‌های تاریخ این باشگاه شود.

رادو که هر سال به دلیل مشکلات ارزی با طلب‌های چند صد هزار دلاری، تمرینات خود را ادامه می‌داد امسال با ابراهیم شکوری معاون اجرایی سرخ‌ها دچار مشکل شد تا تصمیم به جدایی بگیرد.

رادو در مصاحبه خود پس از ترک ایران رفتارهای شکوری را توهین به خود دانست و گفت: او (شکوری) باعث رقم خوردن این مشکلات شد. تمام این مسائل به خاطر او و بی احترامی‌هایش به من و خانواده‌ام ایجاد شده اما حالا صحبت می‌کند.

دروازه بان کروات سرخپوشان ادامه داد: او در جلسه با من گفت فضای مجازی را طوری تنظیم می‌کنیم که هواداران دلایل رفتن تو از پرسپولیس را بدانند.

جملاتی که باعث عصبانیت رادو و ترک پرسپولیس توسط این بازیکن شود.

حالا باشگاه پرسپولیس پس از مصاحبه‌های جنجالی و طوفانی رادو در اقدامی عجیب علیه او بیانیه داد و اعلام کرد حاضر است طلب او را امروز (شنبه) در حضور اصحاب رسانه به وکیل او پرداخت کند.

مبلغی که به جای شوآف در مقابل دوربین‌های خبری برای جذب فالوورهای فضای مجازی باید در ماه‌های گذشته به رادوشوویچ پرداخت می‌شد تا این تیم در حساس‌ترین بازی‌های مانده خود تا پایان رقابت‌ها دچار استرس برای انتخاب جانشین حامد لک نشود.

تقدیر از پنجعلی و معرفی سرمربی جدید امید پرسپولیس

این باشگاه در پیامی از زحمات محمد پنجعلی به عنوان مدیر آکادمی پرسپولیس تقدیر  تشکر کرد.

در بخشی از این پیام آمده است:

پرسپولیس در طول تاریخ، اسطوره‎های فراوانی را در رختکن خود ملاقات کرده که هر کدام، ستاره‌ای پرنور در سپهر فوتبال کشور بودند. آنها نه تنها به پرسپولیس برای رقم زدن افتخارات کمک کردند بلکه ستون اصلی تیم ملی را ساختند. یکی از این ستاره‌های خوشنام، محمد پنجعلی است. کاپیتان پنجعلی در پرسپولیس، صخره‌ای مستحکم بود و در سال‌های غرور و قهرمانی، پای ثابت ثبت افتخارات محسوب می‌شد؛ و چه خاطرات شیرینی با رهبری قدرتمندانه او در خط دفاع، در ذهن اهالی فوتبال نشست و هرگز از یادها نمی‌رود.

در ادامه این پیام آورده شده است: پنجعلی در فصل گذشته نیز همراه باشگاه بود و در خانه خودش فعالیت می‌کرد. او مدیر آکادمی پرسپولیس بود و به همین بهانه، مدیریت باشگاه پرسپولیس مراتب تقدیر و تشکر خود از خدمات این اسطوره را بیان داشته و به پنجعلی بابت زحماتش دست‌مریزاد و خسته‌نباشید می‌گوید. همچنین آرزومندیم این افتخار نصیب‌مان شود که در ادامه راه از مشاوره‌ها، پیشنهادها و نصیحت‌های ایشان مثل گذشته بهره‌مند شویم.

همچنین با حکم جعفر سمیعی، مدیرعامل پرسپولیس، اسماعیل حلالی به عنوان سرمربی تیم امید باشگاه معرفی شد. وی قرار است از میان متقاضیانی که از طریق ارسال پیامک، فرم حضور در تست استعدادیابی تیم امید را پر کرده‌اند، تیم فصل آینده خود را تکمیل کند.

ادموند بزیک سرمربی تیم جوانان پرسپولیس شد

با تصمیم جعفر سمیعی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، ادموند بزیک به عنوان سرمربی تیم جوانان پرسپولیس انتخاب شد

اخبار باشگاه استقلال

واکنش مجیدی به یک شایعه

استقلال دیشب موفق از هفته بیست و چهارم لیگ برتر، گل گهر سیرجان را در استادیوم آزادی با نتیجه ۲-۰ شکست دهد. پس از این بازی فرهاد مجیدی به هر یک از بازیکنان استقلال از حساب شخصی خود پاداش داد که شایعه شده بود او بخاطر این پاداش خانه ای فروخته است. فرزاد مجیدی کمک سرپرست استقلال در این مورد واکنش نشان داد و خبر فروش خانه توسط برادرش را شایعه دانست و این خبر را تکذیب کرد.

واکنش مجیدی به یک شایعه/عکس

دیاباته آماده بازگشت به ایران

شیخ دیاباته طی تماسی که با کادرفنی استقلال داشته در این مدت آمادگی خود را به اطلاع آنها رسانده و بعضا برخی تمرینات خود را نیز با برنامه‌ریزی کادرفنی پزشکی و بدنسازی استقلال هماهنگ کرده است. با این حال این بازیکن باتجربه درحال فراهم کردن مقدمات سفر است تا هر چه سریع‌تر به تهران بازگردد.

حضور پیشکسوتان در تمرین آبی پوشان

 تیم فوتبال استقلال که این روزها در زمین فوتبال خوب نتیجه می‌گیرد، در ساختار باشگاهی به سختی دچار چالش‌ها و تنش‌های جدی است و به تازگی هیات مدیره این باشگاه دستخوش تغییرات مهمی شده است. در این راستا تنش‌های زیادی بین کادر فنی و بازیکنان این تیم با مدیران باشگاه و متولیان استقلال در وزارت ورزش ایجاد شده است.

تنی چند از پیشکسوتان استقلال به همین دلیل بنا دارند پس از هماهنگی‌های لازم، در جهت حمایت از فرهاد مجیدی و بازیکنان و روحیه دهی هرچه بیشتر به این تیم، در یکی از جلسات تمرینی آبی پوشان حضور پیدا کنند.

تیم فوتبال استقلال در هفته بیست و چهارم رقابتهای لیگ برتر توانست در دیداری مهم مقابل تیم فوتبال گل گهر سیرجان در ورزشگاه آزادی با نتیجه ۲ بر صفر شکست دهد و با ۴۳ امتیاز جایگاه خود را در رده سوم جدول تثبیت کند.

شکایت رسمی معاون پیشین استقلال از وزیر ورزش به دیوان عدالت اداری

 محمد حسین مولایی معاون پیشین فرهنگی و ارتباطات باشگاه استقلال با حضور در دیوان عدالت اداری به صورت رسمی از مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان شکایت کرد.

در متن این شکایت آمده است:

«حضور ارجمند ریاست محترم دیوان عدالت اداری

با سلام و تحیات

احتراماً مطابق قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری به عنوان یک شهروند و در وهله بعد، هوادار باشگاه مردمی استقلال ایران به استحضار عالی می‌رساند که تصمیمات و اقدامات وزارت ورزش و امور جوانان و در راس آن وزیر، آقای مسعود سلطانی‌فر مدت‌هاست که موجباتِ ناخشنودی و خسارت‌های معنوی، عاطفی و مالیِ عظیمی برای آن باشگاه و خیل عظیم هواداران آن شده است. اقدامات و تصمیماتی که آشکارا تبعیض‌آمیز و در موارد متعددی موجب تضییع حقوق عامه و اتلاف بیت‌المال گردیده است.

مطابق قانون تجارت عزل و نصب مدیر عامل بر عهده‌ی هیات مدیره است اما مع‌الاسف با دخالت‌ها و نفوذهای فراقانونی وزارت ورزش و حتی افراد غیر مسئول در مجمع عمومیِ شرکت و با تفاسیرِ ناصواب و ساختگی، دایره‌ی اختیارات هیات مدیره را بسیار محدود و اختیارِ انتخاب مدیرعامل را از آنان سلب نموده‌اند!

با توجیهِ گران بودنِ مربیِ خارجی، مربی دارای قرارداد با باشگاه را اخراج کرده‌اند و اکنون مضاف بر دستمزدهای دیگر جهت مربیانِ جایگزینِ داخلی، نهادهای قضایی ورزشی بین‌المللی، باشگاه استقلال را به همان مبلغ قرارداد مربیان خارجی همراه با خسارات محکوم نموده‌اند و عملاً با تضییع اموال عمومی، زیانِ انباشته‌ای را به این شرکتِ دولتی تحمیل نموده‌اند و مع‌الوصف و در کمال شگفتی اصرارِ به تعجیل در آزادسازیِ ۱۰% از سهام آن در بورس را دارند در حالی که به وضوح این نحوه‌ی واگذاری در حالت زیان‌دهی و عدم شفافیتِ حساب‌های مالیِ شرکت بر خلاف قوانینِ خصوصی سازی و سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظّم رهبری‌ست.

شاهکارِ دیگرِ مدیرعاملِ تحمیلیِ وزارتِ ورزش، استنکاف از ارائه صورت وضعیتِ مالیِ باشگاه به اعضای هیات مدیره، آن هم با وجود دریافت مبالغِ هنگفت از سوی کارگزار باشگاه و اشخاص دیگر در هیات مدیره و خارج از آن است، که شائبه انگیز و تخلّفی آشکار از سوی نامبرده است.

مشخصاً در آخرین اقدامات و تصمیمات مجمع عمومی شرکت دولتی فرهنگی ورزشی استقلال به ریاست وزیر ورزش تصمیماتی مبنی بر کنار گذاشتن دو عضو موثّر، خدوم و کارگشای هیئت مدیره آن شرکت و منصوب نمودن اشخاصی بی ارتباط با این باشگاه و بدون سوابق مدیریتی لازم و همچنین سنخیت هواداری و تعلّقِ خاطرِ هواداری که مبنایی برای تصمیمات آگاهانه و دلسوزانه برای آن باشگاه مردمی است، اتخاذ گردیده است!

بر این اساس خیلی عظیمی از هواداران باشگاه استقلال تقاضا دارند که از مراجع ذی‌صلاحِ قانونی استمداد طلبیده و جلوی تضییع حقوقِ عامه و به خصوص هوادارانِ کثیرِ آنکه بخش قابل توجهی از جمعیت کشور را شامل می‌شوند، و خسارت‌های بیشتر به بیت‌المال گرفته شود.

در همین راستا صورت جلسه‌ای که به امضای مدیران ادوارِ گذشته‌ی باشگاه، پیشکسوتان محترم و برخی از هواداران باشگاه رسیده است، تنظیم گردیده که متعاقباً تقدیم حضورتان خواهد شد.

همانطور که مستحضرید دولت دوازدهم در روزهای پایانی کار خود می‌باشد و منصفانه، عقلانی و سنجیده نیست که در این مدت کوتاه تغییر و تحولات کلان مدیریتی را در باشگاه رقم بزند؛ به همین منظور و با توجه به فاصله زمانی کوتاه استدعا داریم در اسرع وقت و بر اساس مواد ۳۴ و ۳۵ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری دستور موقت مبنی بر توقف اجرای تصمیماتِ اخیر مجمع عمومی شرکت دولتی فرهنگی ورزشی استقلال و همچنین حسب صریح قسمت‌های الف و ب بند ۱ ماده ۱۰ قانون مزبور دستورات مقتضی مبنی بر ابطال تصمیمات مقامات مذکور و نیز حسب ماده‌ی ۱۱ همان قانون الزام اشخاص اتلاف و تضییع کننده (آمر و عمل) به جبران خسارت وارده و اعاده‌ی وضعیتِ سابق را صادر نموده و زمینه پیشگیری از تضییعِ بیشتر حقوق آن باشگاه و اموال دولتی را فراهم فرمایید.

دیدگاه تان را بنویسید