کارشناس والیبال در گفت و گو با جی پلاس؛

محمد وکیلی: اگر لیگ‌ملت‌ها فدای المپیک شد پس باید در توکیو نتیجه بگیریم/ نباید برگه امتحانی تیم ملی والیبال را صحیح کنیم!

کارشناس والیبال ایران گفت: با رشد برخی تیم‌ها مانند ژاپن، کانادا و غیره شرایط این دوره از المپیک سخت شده ولی باید منتظر بمانیم و الان برگه امتحانی را تصحیح نکنیم و امیدوارم که نمره قبولی کسب کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

محمد وکیلی کارشناس و مربی والیبال ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص نتایج تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها اظهار کرد: ما فراز و نشیب‌هایی داشتیم که بعضی از این مسائل به چند بازی اول مربوط می‌شد از جمله اینکه بازی با روسیه و ژاپن سعید معروف بیمار بود، بعد از بازی اول امیر غفور آسیب دید و به مرور چند بازیکن در همین شرایط قرنطینه‌ای قرار گرفتند؛ قسمت دیگر اینکه ما ارنج‌های مختلفی را از اوایل مسابقات مشاهده  کردیم یعنی گاهی با تیم جوان و گاهی هم با حضور بازیکنان باتجربه به زمین رفتیم که هرکدام از این بازی‌ها یک بازخورد داشت. بازیکنان جوان اوایل استرس داشتند اما به مرور خودشان را پیدا کردند اما این بازی‌های بهتر باعث نشد ما در شرایط سخت بتوانیم امتیاز بگیریم؛ بازی‌هایی هم بوده که خوب بازی کردیم ولی نتیجه نگرفتیم مانند دیدار با برزیل که بچه‌ها جنگیدند.  

او افزود: بزرگترین دستاوردی که این مسابقات برای ما داشت اول شناخت آلکنو نسبت به بازیکنان بود که عیار آن‌ها را ارزیابی کند و دوم اعتماد به جوانان برای اینکه کنار یکدیگر و کنار بازیکنان با تجربه استرس نداشته باشند. در گذشته بازیکنان جوان دو رقیب داشتند یکی تیم مقابل و یکی اینکه وقتی کنار باتجربه‌ها بازی می‌کردند دچار استرس می‌شدند اما اکنون اینگونه نیست. در کل از لحاظ ذهنی و بدنی با 70 درصد آمادگی وارد این مسابقات شدیم و نمی‌توانیم با این مقدار آمادگی توقع داشته باشیم به سمت چهار تیم برتر و یا قهرمانی برویم چون آلکنو از همان روز اول به عنوان بازی تدارکاتی به این رقابت‌ها نگاه کرد. در هر صورت ما هم سود بردیم و جوانانمان تجربه کسب کردند و سرمربی هم بیش از 95 درصد به اهداف خود از جمله شناخت ترکیب اصلی تیم برای المپیک رسید.

وکیلی در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: اگر آلکنو دو سه سال در ایران حضور داشت دیگر به دنبال بدست آوردن ترکیب نبود ولی الان با توجه به اینکه یک ماه است که کنار تیم آمده از این بازی‌ها به عنوان تدارکاتی استفاده کرد. اگر ما این مسابقات را فدای المپیک کردیم باید در توکیو عملکردمان به بهترین شکل باشد چون المپیک جای کسب تجربه نیست. الان نباید در مورد عملکرد سرمربی صحبت کنیم چون امکان دارد در المپیک بهترین نتیجه را بگیرد همان طور که می‌بینید در مسابقات خیلی بازیکنان را هدایت نمی‌کند و برنامه دارد که بیشتر خودشان را پیدا کنند و برخی از بازیکنان هم فوق‌العاده کار کردند.

 او در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: اگر المپیک هم از دست بدهیم ناراحت کننده است چون جامعه انتظار زیادی از والیبال دارد و انتظار است در این دوره دیگر مقابل ژاپن، آرژانتین و کانادا شکست نخوریم تا به هشت تیم برسیم که آن موقع پلی آف با تیم‌های بسیار قوی باید بازی کنیم و آنجا است که باید ببینیم آیا با نتایج خوب غافلگیر می‌شویم؟ در هر صورت با رشد برخی تیم‌ها مانند ژاپن، کانادا و غیره شرایط این دوره از المپیک سخت شده ولی باید منتظر بمانیم و الان برگه امتحانی را تصحیح نکنیم و امیدوارم که نمره قبولی کسب کنیم. 

دیدگاه تان را بنویسید