جی پلاس

کی روش در عراق؟ پول لباسشویی را چه کسی می دهد؟!

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران، بنا بر اخبار غیررسمی در رادار فدراسیون فوتبال عراق قرار گرفته، اما واقعا کی روش با عادات خاصی که از او سراغ داریم حاضر است هدایت تیم ملی فوتبال عراق را بر عهده بگیرد؟

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ باخت به ایران در آخرین دیدار از مرحله انتخابی جام جهانی به قدری برای عراقی ها دردناک بود که با وجود صعود به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی، فدراسیون فوتبال این کشور تصمیم به قطع همکاری با کاتانچ گرفت. حالا در فاصله دو سه ماهه تا آغاز رقابت های حساس مرحله نهایی گمانه زنی ها برای جایگزینی کاتانچ آغاز شده و از کارلوس کی روش به عنوان یکی از گزینه ها یاد می شود.

آیا کی روش که پس از خروج از ایران تجربه ناموفق حضور در کلمبیا را نیز داشته، حاضر به امضای قرارداد با عراقی ها می شود؟ آیا شروط دور و درازی که در قراردادش با ایران بود برای عراقی ها هم خواهد بود؟ پول دندانپزشکی و لباسشویی را چه کسی می دهد؟ مرخصی های بی حساب و کتاب، حمله به مربیان باشگاهی، به دست گرفتن عنان فدراسیون و همه کاره شدن، مسائلی بود که در قرارداد او با کلمبیا وجود نداشت. آیا مربی پرتغالی کشور تازه ای برای جولان دادن یافته است؟

البته صحبت از مسائل فنی نیست چرا که دستیار فرگوسن و سرمربی رئال بودن به تنهایی گویای توانایی های فنی کی روش است و تیم ملی ایران نیز در زمان حضور او دو صعود به جام جهانی را تجربه کرد، بلکه صحبت درباره اخلاق و خصوصیات خاص کی روش است که کار کردن با او را سخت می کند.

 عراق مسلما نه از نظر اعتبار فوتبالی و نه از نظر زیرساخت ها و امکانات از ایران پایین تر است. شرایط اقتصادی این کشور نیز به شکلی است که بعید به نظر می رسد توانایی امضای قرارداد چند میلیون دلاری با کی روش وجود داشته باشد. 

از سوی دیگر فوتبال عراق لژیونرهای زیادی ندارد و کی روش که سطح لیگ ایران را قبول نداشت احتمالا لیگ عراق را هم واجد کیفیت لازم نمی داند و اگر هدایت تیم ملی این کشور را بر عهده بگیرد خواهان برگزاری اردوهای درازمدت خواهد شد تا بازیکنان به زعم خودش ناآماده لیگ را آماده کند. آیا عراقی ها حاضر خواهند بود که اختیار برگزاری لیگ شان را هم به کی روش واگذار کنند؟

عراق در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی با ایران در یک سید قرار ندارد و از این رو امکان همگروهی مجدد با این تیم وجود دارد. در صورت حضور کی روش روی نیمکت عراقی ها، دیدار احتمالی با ایران می تواند جذابیت های فراوانی داشته باشد.

دیدگاه تان را بنویسید