جی پلاس؛ مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

پیش به سوی طلسم شکنی 10 ساله؛ عراق آخرین مرحله از ماموریت غیرممکن

تیم ملی فوتبال ایران برای تکمیل چهارمین و آخرین مرحله از ماموریت غیرممکن به مصاف تیم ملی فوتبال عراق می رود و البته طلسم 10 ساله ای پیش رو دارد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ شاگردان اسکوچیچ پس از سه پیروزی روحیه بخش که برد 3-0 مقابل بحرین مهم ترینش بود، کار غیرممکن را کاملا ممکن و میسر نشان داده اند و حالا با پیروزی عراق به هدف خود یعنی راه یابی به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی می رسند. سه امتیاز این بازی که ایران را بدون هیچ حرف و حدیث و اما و اگری به مرحله بعد می رساند، چیزی است که در 10 سال اخیر برای یوزهای ایرانی حاصل نشده است. آخرین پیروزی ایران برابر عراق در دیدارهای رسمی به سال 2011 و در جریان رقابت های جام ملت های آسیا برمی گردد که نتیجه 2-1 به سود ایران رقم خورد.

پس از پیروزی برابر بحرین که علاوه بر اهمیت 3 امتیازش در جدول، به دلیل اتفاقات گذشته خصوصا سال 2001، یک برد التیام بخش به شمار می رفت، حالا پیروزی بر عراق هم می تواند علاوه بر یکسره کردن تکلیف صعود، خاطره تلخ یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا را پاک کند. جایی که با تساوی 3-3 برابر عراق و با شکست در ضربات پنالتی از راه یابی به نیمه نهایی آسیا بازماندیم.

حالا 6 سال از آن روز گذشته است. نه پولادی داریم که بیخودی بزند به دل دروازه بان و نه داور ویلیامز استرالیایی است که کارت زرد دوم را بکشد و ده نفره مان کند و نه بازی قرار است به ضربات پنالتی کشیده شود.

ایران برای دیدار با عراق وحید امیری را قطعا به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. در سوی مقابل عراقی ها نیز یک مصدوم نام آشنا به نام بشار رسن دارند، اما ظاهرا مشکل مصدومیت او حل شده و اگر کاتانچ صلاح بداند می تواند مقابل ایرانی که بسیاری از بازیکنانش همبازی های سابقش در پرسپولیس هستند به میدان برود.

این گونه که از بحرین اخبار به گوش می رسد، ملی پوشان هم قسم شده اند تا بدون توجه به احتمالات صعود به عنوان تیم دوم کار عراق را یکسره کنند، اتفاقی که اگر رخ دهد، فارغ از نتایج سایر گروه ها، ایران صدرنشین خواهد شد، اما تساوی هم پایان کار نیست و می تواند در شرایطی باعث صعود ایران به عنوان تیم دوم شود. سبکی به اسم "اما و اگر" که با روحیات فوتبال ایران همخوانی بیشتری دارد!

کره جنوبی بخشی از زحمت لازم برای صعود ایران به عنوان تیم دوم را کشیده است و حالا اگر استرالیای از پیش صعود کرده فقط به اردن نبازد، ایران با مساوی هم صعود می کند، اما چه بهتر که صعود قاطعانه و با پیروزی همراه باشد.

آمار رویارویی مستقیم دو تیم 15-6 به سود ایران است، آمار دو تیم در انتخابی جام جهانی هم با نتیجه 2-1 گره خورده است! در مقدماتی جام جهانی 94 با نتیجه 2-1 به عراق باختیم، اما در انتخابی جام جهانی 2002 در هر دو بازی رفت و برگشت 2-1 به پیروزی رسیدیم. در دوره رفت همین دوره نیز با نتیجه 2-1 شکست خوردیم پس این بار نوبت 2-1 بردن مان خواهد بود!

ایران و عراق در آخرین دیدار از مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی 2022، از ساعت 21 به وقت تهران به مصاف هم خواهند رفت.

دیدگاه تان را بنویسید