در گفت وگو با جی پلاس بررسی شد

اتفاق تاریخی و تلخ برای استقلالی‌ها در تیم ملی فوتبال؛ مشکل ایران در مقدماتی جام جهانی چیست؟

کارشناس فوتبال گفت: ملی پوشان باید در کنار هم بازی کنند تا به هماهنگی برسند به همین علت نیاز به بازی های تدارکاتی دارند تا با یکدیگر هماهنگ شوند. معتقدم نبود بازی های تدارکاتی باعث می شود که به تیم ملی فوتبال آسیب وارد شد.

لینک کوتاه کپی شد

مجید نامجو مطلق کارشناس فوتبال ایران در گفت وگو با جی پلاس، درباره لیست تیم ملی فوتبال برای مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 اظهار کرد: به نظرم بازیکنان خوبی به تیم ملی دعوت شدند اما در تاریخ تیم های ملی برای اولین بار است که تیم استقلال یک سهمیه دارد. 

نامجو مطلق تصریح کرد: فرشید اسماعیلی شرایط و کیفیت فنی خوبی دارد و او می توانست در لیست تیم ملی فوتبال قرار بگیرد و علاوه بر این ، جای وریا غفوری هم در این لیست خالی است. البته بازیکنانی برای تیم ملی انتخاب شدند که اکثر لژیونر هستند و به طور حتم ترکیب اصلی تیم ملی فوتبال را تشکیل می دهند. 

کارشناس فوتبال با بیان اینکه به کسب نتیجه در بحرین امیدوار است، گفت: تیم ملی فوتبال در شرایط سختی قرار دارد تا از مرحله مقدماتی عبور کند. همچنین به نظرم در حق تیم ملی فوتبال اجحاف شد و ما را از میزبانی بازی های مقدماتی جام جهانی محروم کردند. ملی پوشان کار سختی در بحرین دارند البته با توجه به اینکه بازیکنان تیم ملی توانایی بالایی دارند و لژیونرها در اوج آمادگی به تیم ملی اضافه شدند و فصل خوبی را در تیم های خود سپری کردند، به کسب نتیجه در بحرین امیدوار هستیم. 

او در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: بازیکنان تیم ملی فوتبال در شرایط سخت نتایج دور از انتظار به دست آوردند. تیم ملی  فوتبال نیاز به برد 4 بازی خود در بحرین  دارد تا به مرحله بعدی صعود کند و امیدوارم این اتفاق رخ بدهد. اگر خدای نکرده تیم ملی فوتبال به جام جهانی صعود نکند نسل فوتبالی ما از بین می رود و شرایط سخت می شود. 

نامجو مطلق درباره تاثیر اردوی کیش برای کمک به تیم ملی فوتبال، گفت: شرایط آب و هوایی کیش نزدیک به بحرین است به همین علت اسکوچیچ اردوی تیم ملی را در کیش برگزار کرد. البته با توجه به اینکه  بازیکنان دچار خستگی مفرط به خاطر فشار بازی های لیگ برتر هستند و علاوه بر این، لژیونر ها  در کوران مسابقات بودند و فشار زیادی را تحمل کردند و خسته هستند به همین علت برای هماهنگی باید یکی ، 2 بازی تدارکاتی در نظر گرفته می شد تا ریکاوری خوبی صورت می گرفت. 

کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا برگزار نشدن بازی های تدارکاتی به ضرر تیم ملی تمام می شود، تصریح کرد: بله، هماهنگ کردن بازیکنان تیم ملی در این مقطع زمانی خیلی اهمیت دارد چون زمان کمی تا شروع بازی ها باقی مانده  و کار خاصی نمی شود، انجام داد. .به نظرم ملی پوشان باید در کنار هم بازی کنند تا به هماهنگی برسند به همین علت نیاز به بازی های تدارکاتی دارند تا با یکدیگر هماهنگ شوند. معتقدم نبود بازی های تدارکاتی باعث می شود که به تیم ملی فوتبال آسیب وارد شد. 

او درباره نخستین بازی تیم ملی ایران برابر هنگ کنگ اظهار کرد: به نظرم 2 بازی اول تیم ملی فوتبال مشکلی ایجاد نمی کند و ملی پوشان برابر هنگ کنگ و کامبوج پیروز می شوند. معتقدم مهمترین بازی های تیم ملی فوتبال برابر تیم های بحرین و عراق است که باید این 2 بازی را پیروز شوند تا به مرحله بعد راه یابند. تنها مشکل تیم ملی فوتبال این است که بازیکنان در کنار هم بازی نکردند و با یکدیگر هماهنگ نیستند.

نامجو مطلق گفت: به نظرم بازی با هنگ کنگ باید به عنوان دیدار تدارکاتی در نظر گرفته شود تا بازیکنان تیم ملی به مرز هماهنگی با یکدیگر برسند. امیدوارم ملی پوشان در بازی با هنگ کنگ به هماهنگی دست یابند تا در بازی های سخت با آمادگی کامل به مصاف تیم های بحرین و عراق بروند و به پیروزی دست یابند. 

کارشناس فوتبال درباره اینکه تیم ملی فوتبال می تواند به جام جهانی صعود کند، گفت: به نظرم اولویت اول تیم ملی فوتبال این باشد که به عنوان تیم اول صعود کند چون در مرحله بعد تیم های قدرتمندی همانند ژاپن و عربستان حضور دارند که کار سختی در انتظار ملی پوشان خواهد بود. به هر حال تیم ملی فوتبال باید 4 بازی خود در بحرین را پیروز شود تا از مرحله اول به سلامت عبور کند.

دیدگاه تان را بنویسید