در گفت وگو با جی پلاس مطرح شد

مرد جنجالی آسیا؛ تنها تفاوت پرسپولیس و استقلال در دربی 95

مجید جلالی کارشناس فوتبال درباره بازی سرخابی ها در دربی پایتخت توضیحاتی را بیان کرد.

لینک کوتاه کپی شد

مجید جلالی کارشناس فوتبال در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره ارزیابی اش از بازی پرسپولیس و استقلال در دربی پایتخت اظهار کرد: بازی بدی نبود اما متاسفانه ابعاد اخلاقی اش از بعد فنی اش پررنگ تر بود. شاید تنها تفاوت این بازی تیزهوشی آل کثیر بود چرا که او مهاجم باهوشی است و همان جایی که باید باشد حضور دارد. پرسپولیس در طول بازی یک مقدار منظم تر بازی می کرد اما این برتری آن قدر نبود که تفاوت در نتیجه ایجاد کند.

جلالی درباره تفاوت های میان استقلال و پرسپولیس در دربی 95 گفت: در حداقل موقعیتی که در بازی به وجود آمد، پرسپولیس توانست استفاده کند و به برتری برسد. اگر سرخپوشان به اینجا رسیدند بیش از 5 سال زحمت کشیدند تا به این اعتماد به نفس، ثبات و پختگی برسند. اگر استقلال هم  بخواهد به این جایگاه برسد باید از تنش ها سربلند بیرون بیاید. آبی پوشان اساس کار خود را حفظ کنند و اجازه ندهند ملامت ها به  برنامه آنها ضربه بزند.

کارشناس فوتبال درباره اینکه چرا  استقلال دو هفته متوالی در گلزنی ناموفق است، گفت: تیم استقلال در آسیا خوب عمل کرد اما این مهم است زمانی که  این تیم از تورنمنت بین المللی  به رقابت های داخلی برگشت تطابق ذهنی اش تنظیم شده باشد و حتما ذهن بازیکنانش آماده مسابقات داخلی شوند. اگر بخواهد ذهن بازیکنان استقلال در همان بازی های آسیایی بماند دچار ساده انگاری می شوند و آنها دچار این مشکل شدند. تیم استقلال بیشترین گل را در آسیا زد و بهترین تیم های آسیایی را شکست داد اما بعد از یک هفته جلوی ذوب آهن و سپس مقابل پرسپولیس باخت. شاید دلیل این باخت ها، ذهنی یا نحوه تمرینات  باشد.

او درباره راهکارش برای برون رفت استقلال گفت: بعد از چنین بازی هایی مهم اعضای تیم و هواداران تحت تاثیر قرار می گیرند و باید از این چالش ها سربلند بیرون بیایند و اعتماد به نفس  و مسائل انضباطی خود را حفظ کنند و این ها مبانی پیشرفت است تا آینده این تیم تضمین شود.

جلالی درباره اینکه استقلال شانسی برای قهرمانی دارد، اظهار کرد: تیم استقلال خیلی با قهرمانی فاصله گرفته است اما این تیم از الان باید شروع کند و بهترین برنامه ریزی ها را انجام بدهد تا چند ماه دیگر با شروع فصل جدید بتواند قدرتمندانه در این رقابتها حضور یابد.

کارشناس فوتبال درباره درگیری در پایان بازی پرسپولیس و استقلال گفت: درگیری ها بخشی  از واقعیت فوتبال ما است و این درگیری را فقط در بازی های سرخابی ها نمی بینیم و در بازی های لیگ برتر، لیگ دسته یک و رشته های ورزشی دیگر هم به وقوع می پیوندد. رفتارهای پرخاشگرانه از بطن جامعه به وجود می آید و فوتبال هم ورزش رقابتی و نامنظمی است.  رفتار پرخاشگرانه در فوتبال بیشتر از والیبال نشان داده می شود و فشار ذهنی و روحی به دو تیم وارد می شود.

او در  ادامه تصریح کرد: مدیران، کادر فنی، بازیکنان و هواداران به این باور غلط رسیدند که برای اینکه پیروز شوند باید شلوغ کاری کنند و داور را تحت تاثیر قرار  بدهند. شلوغ کاری یک بخش جدایی ناپذیر برای موفقیت یک تیم شده است.

جلالی درباره اینکه ضمانت اجرایی برای برخورد با  درگیری ها وجود ندارد، گفت: ما نحوه برخورد را پیدا نکردیم و تیم های استقلال و پرسپولیس چند سال پیش با هم بازی می کردند در جریان بازی دعوا شد و بازی دربی را به بندرعباس انتقال دادند و یک عده را محروم و جریمه کردند. رفتارهای تنش زا همواره وجود داشته است اما برخوردها اثری نداشته و حتی اوضاع را بدتر کرده است. روشهای بهتر و کارآمدتری باید به کار بگیریم تا بر این رفتارها غلبه کنیم.

کارشناس فوتبال درباره استوری آذری جهرمی وزیر  ارتباطات باعث ناراحتی استقلالی ها شده است، گفت: من یادم می آید یک بار نخست وزیر اسپانیا طرفدار بارسلونا بود و او صحبتی بعد از بازی بارسلونا و رئال مادرید کرده بود و همان موقع هم لوئیس فان خال سرمربی بارسلونا به نخست وزیر گفت که بهتر است به کار خود برسد چون ما هم می توانیم از کار شما ایراد بگیریم. فردی که مسئول است در صورتی که بخواهد در مسائلی از جامعه که یک گروه به آن حساسیت دارند ورود کند، شاید مشکل ساز شود.

او درباره اینکه پرسپولیس می تواند امسال قهرمان شود، گفت: رقابت بین پرسپولیس و سپاهان نزدیک است و هر کدام از دو تیم  که آرامش بیشتری داشته باشند در آن صورت می توانند قهرمان شوند.

دیدگاه تان را بنویسید