گزارش جی پلاس

دوئل پرسپولیس - سپاهان برای فتح لیگ/ آبی ها چگونه قهرمانی می شوند؟

با نتیجه رقم خورده در دربی 95، احتمالا یکی از دو تیم پرسپولیس و سپاهان قهرمان لیگ برتر خواهند شد و شاگردان مجیدی به چیزی شبیه معجزه نیاز دارند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ پیروزی سرخپوشان پایتخت آنها را هم امتیاز با سپاهان به صدر جدول رقابت های لیگ فرستاد و استقلال با قبول شکست در این مسابقه شانس رسیدن به قهرمانی را تا حد زیادی از دست داد.

در حال حاضر پرسپولیس و سپاهان با امتیاز مشابه 45 در صدر قرار دارند و استقلال با 11 امتیاز اختلاف در جایگاه پنجم است اما یک بازی کمتر دارد. اما حتی با فرض پیروزی استقلال در بازی عقب مانده و رسیدن اختلاف به هشت امتیاز باز هم کار آبی ها برای قهرمانی سخت است و این مساله تلویحا توسط مجیدی در نشست خبری پس از بازی هم بیان شد.

سخت ترین مساله برای جبران امتیاز این است که استقلال نه یک حریف بلکه دو حریف پیش رو دارد و برای قهرمان شدن نیاز دارد علاوه بر جمع آوری امتیازات، هر دو حریف دچار لغزش شوند که با توجه به تعداد بازی های کم باقی مانده این مساله بعید به نظر می رسد.

اما اگر بخواهیم از نظر ریاضی شانس استقلال را بررسی کنیم، در صورت پیروزی استقلال در هر 9 بازی (که اتفاق راحتی هم نیست) این تیم به امتیاز 61 خواهد رسید. در این صورت هم پرسپولیس و هم سپاهان باید هر کدام حداقل سه یا چهار بازی را واگذار کنند. این در حالیست که پرسپولیس تنها یک بازی را تا اینجای فصل باخته و بعید است که از هشت بازی بعدی سه بار ببازد. سپاهان هم تنها سه باخت دارد که به هفته های آغازین لیگ بر می گردد.

استقلال هر دو بازی خود برابر پرسپولیس را انجام داده و دیگر جدال مستقیمی با رقیب سنتی ندارد. پس آنها باید امیدوار باشند که پرسپولیس از گردونه رقابت کاملا خارج شود. در سوی مقابل بتوانند اختلاف امتیاز را با سپاهان به عدد 3 برسانند تا در هفته پایانی جدالی سنگین و نفس گیر در بازی با این تیم داشته باشند. البته تمام احتمالات منوط به این است که استقلال در هفته های باقی مانده خودش امتیاز از دست ندهد.

هر یک از تیم های پرسپولیس و سپاهان اگر موفق به کسب 17 امتیاز یا بیشتر شوند (5 پیروزی و 2 تساوی و یا 6 پیروزی)، شانس قهرمانی استقلال کاملا از بین می رود. البته سپاهان با 14 امتیاز از 8 بازی هم می تواند قهرمان شود البته اگر یکی از پیروزی هاش در هفته پایانی برابر استقلال باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید