نتایج رقابت‌های مهم فوتبال اروپا| چلسی بازنده دربی لندن شد؛ میلان تورینو را به آتش کشید؛ اتلتیکو به سوی قهرمانی رفت!

بازی‌های هفته سی‌و‌ششم سری A ایتالیا، با پیروزی قهرمان زودهنگام رقابت‌ها و تیم‌های یوونتوس، میلان و آتالانتا در شب شکست تیم فوتبال رم پیگیری شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در دومین شب از هفته سی‌و‌ششم سری A ایتالیا، شب گذشته (چهارشنبه) از ساعت 23:15 به وقت تهران هفت بازی برگزار شد که در مهمترین آنها تیم فوتبال اینتر قهرمان زودهنگام فصل، میهمان خود رم را با نتیجه 3 بر یک شکست داد. مارسلو بروزوویچ در دقیقه 11، ماتیاس وسینو در دقیقه 20 و روملو لوکاکو در دقیقه 90 برای اینتر گلزنی کردند و هنریک مخیتاریان هم در دقیقه 31 تنها گل رمی‌ها را زد.

در پرگل‌ترین بازی اما تیم فوتبال میلان، میزبان نگون‌بخت خود تورینو را با نتیجه 7 بر صفر تحقیر کرد. برای میلانی که با کسب این پیروزی به رده سوم جدول برگشت و به سهمیه لیگ قهرمانان نزدیک‌تر شد، تئو هرناندس دو بار در دقایق 19 و 62، آنته ربیچ سه بار در دقایق 67، 72 و 79، فرانک کسیه در دقیقه 26 (پنالتی) و براهیم دیاس در دقیقه 50 گلزنی کردند.

آتالانتای رده دومی هم در یک بازی خانگی برابر بنونتو با نتیجه 2 بر صفر به برتری رسید. لوئیس موریل در دقیقه 22 و ماریو پاسالیچ در دقیقه 67 گل‌های تیم جان‌پیرو گاسپرینی را زدند.

یوونتوس قهرمان بحران‌زده فصل گذشته سری A نیز چهارشنبه شب میهمان ساسولو بود و این تیم را با نتیجه 3 بر یک شکست داد. آدرین رابیو در دقیقه 28، کریستیانو رونالدو در دقیقه 45 و پائولو دیبالا در دقیقه 66 گل‌های این بازی را برای یوونتوس به ثمر رساندند و جاکومو راسپادوری هم در دقیقه 59 یکی از گل‌های خورده را برای ساسولو جبران کرد. یوونتوس با وجود این پیروزی که 72 امتیازی‌اش کرد، همچنان با یک امتیاز کمتر نسبت به ناپولی در رده پنجم جدول قرار دارد. با این حال این نتیجه سبب شد که امید بانوی پیر برای کسب سهمیه حفظ شود.

لیگ برتر انگلیس| آرسنال با فتح دربی لندن، چلسی را به زحمت انداخت

در ادامه بازی‌های هفته سی‌و‌ششم لیگ برتر انگلیس، شب گذشته (چهارشنبه) تیم‌‌های همشهری چلسی و آرسنال، دربی لندن را در ورزشگاه استمفوردبریج برگزار کردند که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود آرسنال خاتمه یافت. تنها گل این بازی را امیل اسمیت در دقیقه 16 به ثمر رساند تا توپچی‌‌ها در خانه فینالیست لیگ قهرمانان اروپا موفق به کسب یک پیروزی ارزشمند شوند. این نتیجه چلسی رده چهارمی را کمی نگران خواهد کرد، چرا این تیم با پیروزی در بازی امشب می‌توانست تا حد بسیار زیادی از کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسوده‌خاطر شود و تمرکز خود را روی مصاف با منچسترسیتی در فینال لیگ قهرمانان اروپا بگذارد. اکنون اما در صورت پیروزی وستهام رده پنجمی، حاشیه امنیت آبی‌های لندن در رده چهارم در فاصله دو هفته به پایان فصل به سه امتیاز کاهش پیدا خواهد کرد. اما تیم فوتبال آرسنال با کسب شانزدهمین پیروزی‌اش 55 امتیازی شد و به رده هشتم جدول صعود کرد.

جام حذفی فرانسه| پاری‌سن‌ژرمن در ضربات پنالتی به فینال صعود کرد

در آغاز دیدارهای مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال فرانسه، شب گذشته (چهارشنبه) تیم پاری‌سن‌ژرمن در خانه تیم مون‌پولیه به میدان رفت و پس از آنکه مصاف دو تیم در پایان 90 دقیقه 2 - 2 مساوی شد، در ضربات پنالتی تیم میزبان را با نتیجه 6 بر 5 شکست داد و فینالیست شد. در این دیدار کیلیان امباپه مهاجم فرانسوی PSG که به تازگی از بند مصدومیت رها شده است، هر دو گل تیمش را در دقایق 10 و 50 به ثمر رسید. مون‌پولیه هم بعد از هر گل او، در دقایق 45 و 52 به ترتیب توسط لابورد و اندی دلور گل‌های تساوی را به ثمر رساند. به این ترتیب بازی مستقیماً به ضربات پنالتی کشیده شد، جایی که پاریسی‌ها هر شش ضربه خود را به گل تبدیل کردند اما مون‌پولیه ضربه آخرش را به هدر داد. حریف پاری‌سن‌ژرمن یکی از دو تیم رامیلی یا موناکو خواهد بود که امشب از ساعت 23:45 به وقت تهران به مصاف یکدیگر می‌روند. فینال رقابت‌ها نیز شش روز دیگر برگزار می‌شود.

لالیگا|اتلتیکومادرید با پیروزی برابر سوسیه‌داد، پیشتاز کورس قهرمانی ماند

در ادامه بازی‌های هفته سی‌و‌ششم لالیگا، از 30 دقیقه بامداد امروز (پنجشنبه - به وقت تهران) تیم فوتبال اتلتیکومادرید صدرنشین جدول رده‌بندی، میهمان خود تیم سوسیه‌داد را با نتیجه 2 بر یک شکست داد تا همچنان پیشتاز کورس قهرمانی باشد. یانیک کاراسکو در دقیقه 16 و آنخل کورئا در دقیقه 28 گل‌های اتلتیکومادرید را در این بازی به ثمر رساندند. ایگور سوبلدیا هم در دقیقه 83 یکی از گل‌های خورده را برای میهمان باسکی جبران کرد. با این نتیجه اتلتیکومادرید 80 امتیازی شد و فاصله‌اش را با بارسلونا رده دومی به چهار امتیاز افزایش داد. البته رئال مادرید که با یک بازی کمتر نسبت به بارسلونا و اتلتیکو و با 75 امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد، در صورت پیروزی در بازی خود در خانه گرانادا (30 دقیقه بامداد جمعه) به رده دوم صعود می‌کند و به فاصله دو امتیازی صدرنشین می‌رسد.

 

دیدگاه تان را بنویسید