دردسر بزرگ استرا برای استقلال؛ غرامت سنگین‌تر می شود!

شرایط قرارداد سرمربی ایتالیایی اسبق استقلال به گونه‌ای است که اگر تا ابتدای تابستان تیم نگیرد و پرونده‌اش در فیفا علیه استقلال نیز برنده شود، آنگاه استقلالی‌ها باید خود را مهیای یک چالش مالی و حقوقی بسیار بزرگ کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، از همان دی ماه سال ۹۸ که آندره‌آ استراماچونی قرارداد خود را با استقلال فسخ کرد، کاملاً مشخص بود برخلاف ادعاهای مطرح شده از طرف برخی از مدیران وقت این باشگاه، مرد ایتالیایی مسئله را به همین راحتی رها نمی‌کند و ابراز لطف هواداران استقلال در فضای مجازی به او و پاسخ متقابل این مربی و همسرش به هواداران تحت هیچ  شرایطی باعث نمی‌شود تا استراماچونی بی‌خیال قرارداد سنگینی که منعقد کرده، شود.

خبرورزشی نوشت: اتفاقاً حالا کم‌کم با توجه به رسیدن زمان سررسید این قرارداد به نظر می‌رسد استقلال باید خود را برای یک چالش بین‌المللی بسیار بزرگ آماده کند و شاید میلیاردها تومان خرج روی دستش گذاشته شود. اتفاق فوق‌العاده تلخی که البته امیدواریم رخ ندهد ولی متأسفانه تجربه ناکامی ما در اغلب پرونده‌های بین‌المللی نشان می‌دهد وقوع  چنین اتفاقی اصلاً بعید نیست.

مدارک مرد ایتالیایی

وقتی استراماچونی در خرداد ماه سال ۹۸ به ایران آمد و قرارداد خود با باشگاه استقلال را منعقد کرد، شرایط به گونه‌ای بود که قرارداد مورد نظر تا اول تیرماه سالجاری (۱۴۰۰) اعتبار داشت و البته طرفین در پایان فصل اول همکاری باید یک سری توافقات را در قالب متمم قرارداد صورت می‌دادند.

مواردی نیز تحت عنوان حق فسخ مدنظر قرار گرفته بود ولی سرمربی ایتالیایی استقلال ۶ ماه پس از عقد قرارداد با باشگاه ایرانی، برای همیشه ایران را ترک کرد و مدارکی را ارائه داد که نشان می‌داد باشگاه استقلال در پرداخت دستمزد او تاخیر کرده و مفاد موجود در قرارداد را رعایت نکرده است.

از طرف دیگر، شکل پرداخت قسمتی از مطالبات استرا توسط طرف ایرانی در ایتالیا برای او دردسرساز شد و حسابش را بلوکه کردند! سرمربی ایتالیایی استقلال تمام موارد مورد نظر را تبدیل به مدرک کرده و در اختیار وکلای خود گذاشت تا اقدامات قانونی روی آن صورت بگیرد.

البته گروهی از مدیران وقت باشگاه استقلال در زمستان سال ۹۸ و بهار سال گذشته مدعی پیروزی در این پرونده بودند ولی متأسفانه به نظر می‌رسد استراماچونی بسیار سفت و سخت پیگیر ماجراست.

تاریخ انقضا؛ برگ برنده

استراماچونی استقلال را رها کرد و دیگر به تهران باز نگشت ولی به هیچ عنوان نامه‌ای مبنی بر رضایت خود از طرف ایرانی در اختیار فیفا نگذاشت.

این مربی تا ابتدای تیر ماه امسال با استقلال قرارداد داشت و ظاهراً پرونده‌اش به گونه‌ای بود که اگر تا پایان مدت قرارداد خود با استقلال با تیم دیگری به توافق نرسد (و البته استقلال در شکایت مرد ایتالیایی بازنده شود) باشگاه ایرانی باید تمام مبلغ درج شده در قرارداد را به سرمربی ایتالیایی خود بپردازد و علاوه بر آن در مورد میزان غرامت نیز کمیته انضباطی فیفا تصمیم می‌گیرد. در واقع تاریخ انقضای قرارداد استراماچونی حالا به برگ برنده‌ای بدل شده که هر دو طرف می‌خواهند از آن استفاده کنند.

از یک طرف استراماچونی مورد توجه تیم‌های قطری قرار گرفته و اگر بتواند از روز اول تیر ماه به بعد با آنها قرارداد ببندد، وکلایش می‌توانند روی تمام مبلغ قرارداد دو ساله او با استقلال اقدام کنند ولی اگر قراردادش با تیم‌های قطری قبل از تاریخ مورد نظر باشد، آنگاه استقلال از پرداخت مبلغ قابل ملاحظه‌ای از کل رقم قرارداد سال دوم این مربی خلاص خواهد شد و به نوعی فقط باید ما به التفاوت آن را بپردازد.

کابوس یک میلیون یورویی

شرایط قرارداد سرمربی ایتالیایی اسبق استقلال به گونه‌ای است که اگر تا ابتدای تابستان تیم نگیرد و پرونده‌اش در فیفا علیه استقلال نیز برنده شود، آنگاه استقلالی‌ها متأسفانه باید خود را مهیای یک چالش مالی و حقوقی بسیار بزرگ کنند. چالشی که حداقل یک میلیون یورو برایشان آب می‌خورد و متأسفانه اگر غرامت و دیرکرد دستمزد استراماچونی هم لحاظ شود، مبلغ مورد نظر می‌تواند به چیزی حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار یورو برسد.

 

دیدگاه تان را بنویسید