جی پلاس

تراکتور؛ دست‌های امن اخباری و پرواز به یک هشتم از خاک ایران!

تیم فوتبال تراکتور با عملکردی نسبتا قابل قبول و به لطف اتفاقات دقیقه نودی به مرحله حذفی لیگ قهرمانان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ تراکتور از آن تیم هایی است که حضورش در لیگ قهرمانان آسیا اتفاق عجیبی نیست. سرخپوشان تبریزی هرچند در سالهای اخیر قهرمان لیگ برتر نشده اند، اما با درخشش در جام حذفی و یا ایستادن در سکوهای بالای جدول موفق به کسب سهمیه لیگ قهرمانان شده اند، اما صعود از مرحله گروهی برای این تیم اتفاق خجسته ای بود.

تراکتور برای صعود تا آخرین دقیقه در انتظار معجزه بود. صعود دقیقه نود هر چند شیرینی و هیجان خاص خودش را دارد، اما آرامش و اطمینان خاطر صعود مسجل را ندارد. تراکتوری ها می توانستند به جای هیجان ناشی از رستگاری دقیقه پایانی آرامش را تجربه کنند، اگر و فقط اگر در بازی های خود خصوصا برابر پاختاکور قدر فرصت های خود را بهتر می دانستند.

لیگ قهرمانان آسیا تراکتور نیروی هوایی عراق

نمایش درخشان عباس زاده در نوک خط حمله از بهترین نکات مثبت تراکتوری‌ها بود. مهاجمی که شاید به زودی به تیم بزرگتری منتقل شود. او در خط حمله بار گلزنی را به دوش کشید و اگر تیزهوشی و فرصت طلبی اش نبود، تراکتور الان صعود نکرده بود. محمدرضا اخباری دیگر مهره تاثیرگذار تبریزی ها بود که با کلین شیت های خود علاوه بر ثبت بهترین عملکرد میان دروازه بانان، توانست تراکتور را بدون باخت راهی دور بعد کند. شاید بتوان گفت بیش از خط دفاع این اخباری بود که سبب شد این تیم گل های کمی را دریافت کند.

در مرحله گروهی تیم ها برای صعود بسته به توانایی و قدرت خود برنامه طراحی می کنند. مسلما تراکتور پیش از شروع رقابت ها بخت نخست صعود نبود و باید برای امتیازهای بازی با دو تیم پاختاکور و نیرو هوایی عراق برنامه ریزی بهتری می داشت، تا حتی در صورت باخت به الشارجه شانس صعودش از دست نرود. اما در عمل این اتفاق نیفتاد و تراکتور از پاختاکور دو امتیاز بیشتر نگرفت و حتی نیروی هوایی را هم دبل نکرد. به این ترتیب مجبور شد در روز پایانی شارجه را شکست دهد و چشم به گروه های دیگر داشته باشد.

لیگ قهرمانان آسیا تراکتور نیروی هوایی عراق

عدم مدیریت بازی و مدیریت هیجان از نقاط منفی تراکتور بود. آنها در دیدار برابر پاختاکور با دو گل از حریف پیش بودند و می توانستند با مدیریت صحیح با سه امتیاز خارج شوند، اما کامبک خوردند و حتی در آستانه باخت قرار گرفتند. به نظر می رسد نیمکت این تیم هنوز در لحاظ حساس نمی تواند تیم را به شکل صحیح مدیریت کند.

تراکتور در مرحله حذفی کار آسانی پیش رو ندارد و باید به مصاف النصر، یکی از چهار تیم برتر آسیا در فصل گذشته برود. اگر تا زمان مسابقه که حدود چهار ماه دیگر است این تیم به قدر کافی تقویت نشود، شانس تیم عربستانی به مراتب بیشتر است، اما اگر رسیدگی درستی انجام شود، می توان امید داشت که به لطف غیرت و همیتی که آنها در بازی آخر خود برابر شارجه نشان دادند، از سد النصر نیز بگذرند و اتفاق بزرگی رقم بزنند.

لیگ قهرمانان آسیا تراکتور پاختاکور ازبکستان محمد عباس زاده

دیدگاه تان را بنویسید