جی پلاس؛ در حال به روز رسانی...

سوپرلیگ اروپا شبانه راه افتاد و شبانه هم متوقف شد/ انگلیسی‌ها کنار رفتند و تیم‌ها باج گرفتند!

سیاست باشگاه ها برای برگزاری سوپرلیگ با حضور 12 تیم اصلی به رسمیت نرسید اما هنوز کاملا مشخص نیست که چه سرنوشتی در انتظار این تصمیم خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس،  در روزهای اخیر بحث راه انداختن سوپرلیگ فوتبال اروپا حواشی زیادی را ایجاد کرد.

با این حال آخرین بیانیه سوپرلیگ اروپا به شرح زیر است:

"تورنمنت متوقف شده ولی کنسل نشده است."

 

گزارش براساس زمان انتشار اخبار به روز رسانی شده است...

با صدور یک بیانیه رسمی از سوی باشگاه رئال مادرید سوپرلیگ اروپا رسما از تابستان سال جاری فعالیت خود را آغاز می کند. 12 باشگاه به عنوان موسس سوپرلیگ جدید اروپایی معرفی شدند که در واقع مقابل لیگ قهرمانانی که زیر نظر یوفا برگزار می شود، قرار می گیرند.

فلورنتینو پرز رئیس باشگاه رئال مادرید، رئیس سوپرلیگ خواهد بود و مالک منچستریونایتد یعنی جو گلیزر هم نایب رئیس.

تیم های موسس سوپرلیگ اروپا مبلغ عظیم  3.5 میلیارد دلار را صرفا برای حمایت از برنامه های زیرساختی این تورنمنت دریافت می کنند.

هر تیمی که دعوتنامه حضور در این رقابت ها با بپذیرد، برای حمایت از آن 425 میلیون یورو به صورت اضطراری به حسابش واریز می شود.

سایت رسمی این رقابت ها نیز به نشانی  TheSuperLeague.com راه اندازی شد.

شعار سوپرلیگ اروپا

"بهترین باشگاه ها ... بهترین بازیکنان: هر هفته"

واکنش فیفا

فیفا نیز تهدید کرده است که به بازیکنان این تیم ها اجازه حضور در جام جهانی و تورنمنت های بین المللی را نمی دهد:« یوفا، اتحادیه فوتبال انگلیس و لیگ برتر، فدراسیون فوتبال اسپانیا و لالیگا،  فدراسیون فوتبال ایتالیا و سری A با خبر شده اند که ممکن است چند باشگاه انگلیسی، اسپانیایی و ایتالیایی قصد حضور در یک رقابت که به اصطلاح سوپر لیگ اروپایی نامگذاری شده، را داشته باشند. اگر این اتفاق رخ دهد می خواهیم یک بار دیگر تکرار کنیم که ما، یوفا، اتحادیه فوتبال انگلیس، لیگ برتر، سری A، فدراسیون فوتبال اسپانیا و ایتالیا و حتی فیفا و تمام انجمن های زیر مجموعه ما برای متوقف کردن این ایده متحد خواهیم شد. این پروژه بدبینانه طرحی است که بر اساس منافع شخصی چند باشگاه در زمانی بنا نهاده شده که ما بیش از هر موقعی به همبستگی احتیاج داریم. ما برای جلوگیری از این اتفاق تمام تدابیر موجود در همه سطوح اعم از قضایی و ورزشی را در نظر خواهیم گرفت. فوتبال مبتنی بر مسابقات آزادانه و شایستگی های ورزشی است. راه دیگری وجود ندارد.»

تیم های حاضر در سوپرلیگ اروپا

رئال مادرید، منچستریونایتد، آرسنال، چلسی، تاتنهام، منچسترسیتی، لیورپول، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، اینترمیلان، آث میلان و یوونتوس باشگاه های موسس سوپرلیگ اروپا هستند.

سه باشگاه اسپانیایی، شش باشگاه انگلیسی و سه باشگاه ایتالیایی که به این جمع سه باشگاه دیگر نیز اضافه می شوند.

بایرن‌ مونیخ ، لایپزیش و پورتو سه باشگاه دیگری هستند که به سوپرلیگ می پیوندند.

گفته می شود تیم هایی که به سوپر لیگ اروپا پیوستند توسط اتحادیه اروپا تحریم می شوند و بازیکنی به آن ها فروخته نمی شود.

 

بیانیه آغاز سوپرلیگ فوتبال اروپا

باشگاه های موسس سوپرلیگ با یوفا و فیفا گفت و گوهایی خواهند داشت تا به بهترین راه حل ممکن برای برگزاری این تورنمنت و جامعه جهانی فوتبال برسند.  تاسیس این سوپرلیگ زمانی سرعت گرفت که دنیای فوتبال تحت تاثیر پاندمی کرونا ضرر و زیان اقتصادی فراوانی دید. در طی سال های اخیر باشگاه های موسس در پی بهبودی کیفیت رقابت های فوتبال اروپایی در بالاترین سطح و به خصوص تاسیس یک سوپرلیگ با حضور بهترین های فوتبال اروپا بودند تا بتوانند هر هفته با یکدیگر مصاف دهند. پاندمی کرونا فاش ساخت که به یک استراتژی بهتر و جدید برای بهبود وضعیت اقتصادی باشگاه نیاز است. در ماه های اخیر گفت و گوها بین باشگاه های موسس جدی تر شد. باشگاه های موسس معتقدند که راه حل های ارائه شده توسط اتحادیه فوتبال اروپا برای تغییر شکل برگزاری لیگ قهرمانان، پاسخگو نیازها نخواهد بود. برای حفظ منابع مالی نیاز به تاسیس سوپرلیگ حس می شد تا هر هفته شاهد برگزاری بازی های بزرگ و باکیفیت تر باشیم.»

شیوه برگزاری سوپرلیگ اروپا

این رقابت ها با حضور 15 باشگاه موسس و 5 باشگاه متغیر برگزار می شود. در واقع این باشگاه ها براساس عملکردی که در هر فصل دارن به این رقابت ها دعوت می شوند. مسابقات از آگوست آغاز می شود و تیم ها در دو گروه 10 تیمی به صورت رفت و برگشت بازی می کنند و در نهایت 3 تیم اول به  یک چهارم نهایی صعود می کنند. ماه می نیز بازی نهایی برگزار می شود.

تعلیق غیررسمی لیگ قهرمانان و لیگ اروپا

شبکه بی بی اسپورت: اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به دلیل تاسیس این لیگ جدید از سوی 12 باشگاه لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا را به حالت تعلیق درآورد. یوفا 12 باشگاه قانون شکن را از این مسابقات کنار می گذارد.

ارزش کاپ قهرمانی سوپرلیگ

منابع غیررسمی می گویند ارزش کاپ این رقابت ها حدود 25 میلیون یورو خواهد بود! این مبلغ 29 برابر از گران ترین جام قهرمانی دنیا که بوندسلیگا است، با ارزش تر خواهد بود. گفته می شود این کاپ با الماس های کمیاب آفریقایی ساخته شده و از جنس طلا خواهد بود!

اسپانسرهای قدرتمند در سوپرلیگ اروپا

اسپانسرهای سوپرلیگ آلمانی هستند و گفته می شود آدیداس، تلکام، آلیانز، دی ای زد ان، اس ای پی، فولکس واگن، بانک مرکزی فرانکفورت در کنار سوپرلیگ خواهند بود. در واقع ردپای بایرن مونیخ در راه اندازی این رقابت ها نیز پررنگ است چرا که تمام اسپانسرهای این باشگاه حامی رقابت ها هستند.

رکورد علی دایی دست نخورده باقی می ماند؟

یوفا اعلام کرد تیم هایی که وارد سوپر لیگ اروپا شوند از تمامی رقابت های داخلی، اروپایی و بین المللی خارج خواهند شد و بازیکنان آنها حق حضور در تیم های ملی را ندارند. بدین ترتیب رونالدو قادر به همراهی تیم ملی پرتغال در لیگ ملت‌های اروپا نخواهد بود.

اخبار رسانه های اروپایی در خصوص سوپرلیگ اروپا:

آسوشیتدپرس: لیگ قهرمانان لغو نمی شود و به کار خود ادامه می دهد.

تگراف: اگر برگزاری سوپرلیگ به سرانجام نرسد تیم های رئال مادرید و یوونتوس تا زمانی که پرز و آنیلی روسای آن ها باشند از حضور در‌ تمامی رقابت های اروپایی محروم می شوند.

فلورنتینو پرز - رئیس سوپرلیگ و باشگاه رئال مادرید: اگر بازیکنان حاضر در‌ سوپر لیگ اروپا از حضور در جام جهانی 2022 قطر منع شوند، ما جام جهانی خود را ایجاد خواهیم کرد.

سوپرلیگ اروپا هدیه‌ای به هواداران است تا از آن لذت ببرند . سوپرلیگ نجات دهنده‌ ورزش فوتبال و بازگشت هیجان است.

جوئل گلیزر - نایب رئیس سوپرلیگ و مدیر باشگاه منچستریونایتد: با گردهمایی تیم‌های بزرگ و ستارگان ، فصل جدیدی از فوتبال را با رقابتی مهیج ، حمایت‌های مالی بزرگ و امکانات فوق‌العاده رقم می زنیم.

یورگن کلوپ مخالف بزرگ

دو سال پیش هم یورگن کلوپ مخالف شدید خود با ایده سوپرلیگ مطرح کرده بود و اکنون نیز سرمربی قرمزها با مالکان این باشگاه در این مورد اختلاف نظری عمیق دارد که ممکن است او را به ترک لیورپول و پیوستن به بایرن مونیخی که در پایان فصل بدون سرمربی خواهد بود و در سوپرلیگ نیز شرکت نکرده است، سوق دهد.

کلوپ در آن زمان گفته بود: "امیدوارم این سوپرلیگ هرگز اتفاق نیافتد. با شیوه ای که چمپیونزلیگ در حال برگزاری است و حتی با لیگ اروپا، فوتبال یک دستاورد و محصول بزرگ پیدا کرده است.

برای من چمپیونزلیگ همان سوپرلیگ است که در آن هر بار مجبور نیستی با همان تیم های قبلی بازی کنی. البته این از نظر اقتصادی مهم است، اما چرا ما سیستمی ایجاد کنیم که لیورپول برای ده سال پیاپی مدام با رئال مادرید رو به رو شود؟ چه کسی می خواهد هر سال این را ببینند؟"

 

 

صحبت های تند گری نویل

"از همه بیشتر از منچستریونایتد و لیورپول بیزار و منزجر شده ام. آنها دارند به رقابتی می روند که دیگر نتوانند در آن سقوط کنند و حذف شوند؟ این مطلقا رسوایی است.ما در این کشور باید قدرت را از باشگاه هایی که در صدر این لیگ هستند پس بگیریم و این شامل باشگاه من نیز می شود.این حرص و طمع خالص است و آنها فریبکار هستند. فوتبال در این کشور هیچ ربطی به مالکان منچستریونایتد، لیورپول، چلسی و منچستریونایتد ندارد.منچستریونایتد، آرسنال و تاتنهام حتی در چمپیونزلیگ حضور ندارند! آیا آنها اصلا حق حضور در آنجا را داشتند؟ این واقعا یک جوک محض است. زمان آن رسیده است که قانونگذاران مستقلی برای منع این باشگاه ها از داشتن چنین قدرتی، داشته باشیم. تا همین جا بس است!"

 

 

سر الکس فرگوسن نامدار هم راضی نیست 

"صحبت از سوپرلیگ یعنی فاصله گرفتن از هفتاد سال فوتبال باشگاهی اروپا. در زمان حضور من در یونایتد، ما در چهار فینال چمپیونزلیگ بازی کردیم و آن شب ها واقعا خاص ترین و استثنایی ترین شب ها بودند."

تونی کروس و بازیکنانی که فقط عروسک هستند

"متاسفانه ما بازیکنان درباره این چیزها تصمیم گیرنده نیستیم. ما فقط عروسک هایی در دستان فیفا و یوفا هستیم. اگر اتحادیه بازیکنان وجود داشت، ما جام باشگاه های جهان یا سوپرکاپ اسپانیا را در عربستان سعودی برگزار نمی کردیم.این رقابت ها به منظور جذب مالی همه چیز و همچنین فشار فیزیکی به بازیکنان طراحی شده اند. لازم نیست که همه چیز همیشه بیشتر و سریع‌تر و درباره پول باشد."

مورینیو اخراج شد؛ کلوپ در آستانه استعفا قرار گرفت

رسانه های انگلیسی اعلام کردند دلیل اخراج مورینو این بوده که به دلیل ملحق شدن تاتنهام به سوپرلیگ، مورینیو امروز اجازه تمرین به بازیکنان نداده است.

بیانیه بوریس جانسون

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس جزو نخستین نفرات دولتی این کشور بود که واکنش نشان داد.

وی در بیانیه هایی در فضای مجازی اعلام کرد چنین طرحی محکوم و به ضرر فوتبال است.

او افزود چنین پروژه ایی باعث می شود تا قلب  و روح لیگ های داخلی ویران شده و هوادران را در سراسر کشور ناراحت کند.

جانسون ادامه داد:ما از مقام های فوتبال برای ممانعت از شکل گیری این مسابقات حمایت می کنیم.

بعد از وی دیگر مقام های سیاسی این کشور این طرح را محکوم کردند.

اولیور داودن، وزیر فرهنگ انگلیس هواداران را «قلب تپنده ورزش ملی » خواند. او گفت:ما از هر اقدام دولتی علیه چنین لیگی حمایت می کنیم. نگران هستیم که چنین طرحی یکپارچگی هواداران را در سراسر کشور تهدید کند.

آلیسون مک گاورن، وزیر ورزش انگلیس که خود به لیورپول علاقمند است، از دولت خواست بعد از چنین کودتایی از طرف  6 تیم انگلیسی، دولت آنچه را که وعده داده بود، عملی کند.

این مقام اظهار داشت: ما به یک بازبینی مناسب از طرف هواداران در مورد حاکمیت فوتبال احتیاج داریم.

سر اد دیوی، رئیس حزب لیبرال دموکرات نیز عنوان کرد: این یک حرص و طمع شخصی است که قلب فوتبال انگلیس را از بدنش بیرون می کشد و باشگاه های کل کشور را پس از یک سال وحشتناک متحمل درد و رنج جدیدی  می کند.

وی افزود: عواقب این برنامه ها بسیار گسترده است. دولت باید وارد عمل شود تا عده ای مالک حریص و طمع کار نتوانند بازی را که همه ما دوست داریم، از بین ببرند.

بیانیه لالیگا

لالیگا با انتشار بیانیه ای به محکومیت ایده برگزاری سوپر لیگ پرداخت و آن را به سود تیم های قدرتمند از نظر مالی دانست. بارسلونا، رئال و اتلتیکو از اسپانیا تیم هایی هستند که خواهان حضور در این لیگ هستند. لالیگا پیشنهاد اعلام شده برای ایجاد یک رقابت فوتبال بین تیم های قدرتمند را که اصول رقابت آزاد و موفقیت های ورزشی را نقض می کند محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است:‌ امروز، طرفداران فوتبال در سراسر اروپا آرزو دارند که باشگاه آنها هرچقدر هم بزرگ باشد، بتواند در رقابت ها به خوبی عمل کند و به بالاترین سطح برسد. این مفهوم که توسط ۱۲ باشگاه اروپایی پیشنهاد شده است، این رویا را در هم می شکند، درهای قله فوتبال اروپا را می‌بندد و فقط تعداد کمی از آنها را به روی نخبگان باز می‌گذارد. لالیگا به ۹۰ سال سابقه خود به عنوان یک رقابت آزاد افتخار می کند. میلیون ها نفر در سراسر جهان طرفداران ۴۲ باشگاه لالیگا و لیگ دو اسپانیا هستند. موفقیت در مسابقات ما فوتبال را به یک عامل اصلی در اقتصاد اسپانیا تبدیل کرده است که تقریباً ۱.۴٪ از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد و برای نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است. ابتکار جدید این تیم ها چیزی بیش از یک رویکرد خودخواهانه برای ثروتمند کردن بیشتر ثروتمندان نیست. این کار کل بازی را تضعیف می کند و تأثیرات بسیار جدی بر آینده لالیگا، باشگاه های عضو آن و کل اکوسیستم فوتبال دارد. ما از تمام ابزارهایی که در اختیار داریم استفاده خواهیم کرد و با همه ذی‌نفعان کار خواهیم کرد تا از یکپارچگی و آینده فوتبال اسپانیا در جهت منافع بازی فوتبال محافظت کنیم.  

عادل فردوسی پور هم راضی نیست!

واکنش عادل فردوسی پور به ایجاد سوپر لیگ اروپا: مخالف این طرح هستم و لذت فوتبال را از بین می برد. امیدوارم به نتیجه نرسند و زور فیفا و یوفا در این خصوص بیشتر باشد. شاید یکسری امتیاز به این ۱۲ باشگاه داده شود، ولی امیدوارم در نهایت حرف این باشگاه ها به کرسی نشیند.

مخالفت نیمار با سوپرلیگ

نیمار اعلام کرد: من با سوپرلیگ فوتبال اروپا مخالفم. همه چیز پول نیست. پول لذت و هیجان فوتبال را از بین می برد.

اینفانتینو مخالفت خود را اعلام کرد

اینفانتینو رئیس فیفا در کنفرانس یوفا گفت: کاملا شفاف و واضح می گویم که ما هم سوپرلیگ را تائید نمی کنیم و این رقابت ها را به رسمیت نمی‌شناسیم، این مسابقات زیر نظر فیفا برگزار نخواهد شد و به شدت از یوفا حمایت خواهیم کرد.

دنی آلوس گفت: فوتبال همیشه ورزش تغییر دهنده‌ی زندگی بوده، هست و خواهد بود، ما به ثروتمندان اجازه نخواهیم داد این فرصت ها را برای کودکانی که رویای بزرگ شدن دارند، از بین ببرند.

افزایش ارزش سهام 2 باشگاه حاضر در سوپر لیگ

 2 تیم از 12 باشگاه فوتبالی که خواهان راه اندازی رقابت های تحت عنوان سوپر لیگ هستند، با رشد ارزش سهام خود مواجه شدند.

طبق اعلام روزنامه ایوینیگ استاندارد، ارزش سهام تیم های منچستریونایتد و یوونتوس 11 و 18 درصد افزایش یافته است.

ظاهرا سرمایه گذاران با اطلاع از ایجاد یک تورنمنت جدید فوتبال به اسم سوپر لیگ که مدیریتش قول داده جریان عظیمی از درآمد نقدی جدید را ایجاد کند، شروع به خرید سهام کردند.

این در حالیست که منچستریونایتد و یوونتوس در کنار آرسنال، چلسی، لیورپول، منچسترسیتی، تاتنهام، رئال، بارسلونا، اتلتیکومادرید، آ.ث و اینترمیلان از بنیانگذاران چنین مسابقاتی هستند.

البته یوفا تشکیل چنین مسابقاتی را محکوم کرده است.  عالی ترین سازمان فوتبال اروپا اعلام کرده در صورت اجرایی شدن این ایده، 12 باشگاه مذکور و بازیکنان شان را جریمه سخت خواهد کرد.

اخبار رسانه های اروپایی در خصوص سوپرلیگ اروپا

ولت آلمان: رویای بایرن ‌مونیخ در حال محقق شدن است.

سوپرلیگ ایده رومنیگه و پرز بود و هر دو برای حل مشکلاتشان به بهترین شکل هماهنگ بودند با این حال قرارداد رومنیگه با بایرن این تابستان تمام میشود. هاینر، رییس بایرن که خود یکی از مالکین دی ای زد ان (اسپانسر سوپرلیگ) است چرخش داشته و با شرکای تجاری بایرن که همگی از اسپانسرین اصلی سوپر لیگ هستند به توافق رسیده است. او همه قدرت را می خواهد و حالا در فکر این است با حضور پیدا نکردن در سوپرلیگ، یوفا را برای خودش کند. او می خواهد هم در یوفا باشد و هم در سوپرلیگ، بایرن و هاینر همه چیز را میخواهند و این دلیل نبودن بایرن با آن ۱۲ باشگاه است.

رسمی| اتلتیکومادرید نیز رسما خبر از پیوستن به پروژه سوپرلیگ اروپا داد.

خوزه فلیکس دیاز: باشگاههای حاضر در سوپرلیگ از این فصل رقابت‌های اروپایی اخراج نخواهند شد. رئال مادرید، چلسی و منچسترسیتی در مسابقات UCL  و منچستر یونایتد و آرسنال در UEL به کار خودشان ادامه خواهند داد.

آسوشیتدپرس: لیگ قهرمانان لغو نمی شود و به کار خود ادامه می دهد.

تلگراف: اگر برگزاری سوپرلیگ به سرانجام نرسد تیم های رئال مادرید و یوونتوس تا زمانی که پرز و آنیلی روسای آن ها باشند از حضور در‌ تمامی رقابت های اروپایی محروم می شوند.

کیکر: کریستین سیفرت، رئیس بوندس لیگا بنابر اظهار نظری که در رسانه‌های آلمانی از جمله بیلد و کیکر منتشر شده است،  ایده و پیگیری رقابت های سوپر لیگ اروپا را بسیار نادرست خواند که ضررهای جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت. منافع اقتصادی چند باشگاه برتر انگلیس، ایتالیا و اسپانیا نباید منجر به لغو ساختارهای مستقر در تمام فوتبال اروپا شود. در صورت این اتفاق ضررهای جبران ناپذیری رخ خواهد داد. باشگاه ها نباید صرفاً منافع شخصی خود را در خارج از یوفا و انجمن های ملی فوتبال دنبال کند.   ۳۵۰ میلیون یورو سودی است که این باشگاه ها برای حضور در سوپر لیگ دریافت خواهند کرد.

جاناتان لیو، نویسنده نویسنده  روزنامه گاردین انگلیس با این نظر موافق است. او در تحلیلی عنوان کرد چنین پروژه ای حتی می تواند به بنیان مسابقاتی نظیر یورو و جام جهانی آسیب بزند.

او گفت: شاید وقت آن رسیده باشد که فوتبال نیاز به بازنگری بعد از اینگونه خطرات و تهدیدات داشته باشد.این که چگونه به چنین جایگاهی رسیدیم که طرح اینگونه مسابقات داده شد، خود جای بحث بسیار دارد. این که چگونه تیم های درجه یک قاره چنین سناریویی را برای محبوب ترین ورزش جهان نوشتند تا برای شان قدرت بیشتر، ثروت افزون تر و تاثیرگذاری بیشتر به ارمغان آورد، قابل تامل است. البته که این پروژه، یک ایده است. ایده کسانی که عاشق فوتبال نیستند بلکه از آن تنفر زیاد دارند.تنها کسانی که چنین تنفری نسبت به فوتبال دارند، می توانند از پروژه برگزاری مسابقات سوپر لیگ اروپا حمایت کنند.

اسکای: باشگاه منچستریونایتد عضویت خود در اتحادیه باشگاه‌های اروپا (ECA) را لغو کرده و اد وودوارد نایب‌رئیس اجرایی باشگاه نیز از سمت خود در یوفا(حضور در شورای استراتژی فوتبال حرفه‌ای) استعفا داده است.

واتسکه مدیر ورزشی دورتموند تاکید کرده بایرن مونیخ و دورتموند در سوپرلیگ شرکت نمی کنند و فرمت جدید لیگ قهرمانان را مناسب‌تر می  دانند!

اشپوکس آلمان: با تحلیل این وضعیت، عنوان کرد این اختلاف تا آنجا ممکن است پیش رود که کلوپ قید قراردادی که تا سال 2023 با لیورپول را دارد، بزند و از مقامش استعفا دهد. براساس آنچه از سوی این رسانه عنوان شد، کلوپ تاکنون نشان داده که پای حرف ها و باورهایش می ایستد و محکم است. او چندین هفته قبل در زمانی که بحث انتخاب جانشین برای یواخیم لو، سرمربی تیم ملی آلمان مطرح شد، با وجود همه علاقه ای که برای کار در تیم کشورش داشت، از احترام به قراردادش با لیورپول گفت و این که در نظردارد حتی بعد از اتمام همکاری با تیم آنفیلدی، یک سال به خود استراحت بدهد.

 

جیمز اولی خبرنگار ESPN: چلسی از اتحادیه باشگاه‌های اروپا (ECA) خارج شد.

 میلان، اینتر و یووه از سری A اخراج شدند.

مسی و رونالدو نیز با راه اندازی سوپرلیگ اروپا مخالفت کردند.

به نقل از  TTS مسی کاپیتان بارسلونا در صورت رسمی شدن حضور تیم بارسلونا در سوپرلیگ در ساعات آینده خبر انتقال خود را به تیمی غیر از تیم‌هایی که در سوپرلیگ اروپا شرکت می‌کند اعلام می‌کند!

به نقل از  TTS | لالیگا بزودی اخراج رئال‌مادرید، بارسلونا و اتلتیکومادرید از این لیگ را اعلام می کند.

رسمی| لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا در فصل جاری لغو نمی شود

رسمی| باشگاه پورتو دعوت سوپرلیگ را نپذیرفت

اولین اقدام جدی یوفا؛

فوری؛ چفرین، رییس اتحادیه فوتبال اروپا رسما اعلام کرد که بازیکنان حاضر در سوپرلیگ اروپا، از حضور در یورو2020 و جام جهانی2022 منع خواهند شد 

رسمی تیم های عضو ثابت سوپرلیگ قراردادی ٢٣ ساله را برای حضور در این لیگ به امضا رساندند.

رسمی؛ بایرن مونیخ در سوپرلیگ شرکت نخواهد کرد.

رودی فولر مدیر ورزشی باشگاه بایرلورکوزن، در انتقاد از برگزاری سوپرلیگ اروپایی عنوان کرد: این اتفاق می‌تواند یک جرم علیه فوتبال باشد. این حقیقت که بایرن مونیخ و دورتموند در این مسابقات شرکت نمی‌کنند امر بسیار خوبی محسوب می‌شود.

اسکای | پادشاه عربستان و ایالات متحده برای سرمایه‌گذاری در سوپرلیگ دست‌به کار می شوند.

فارِس عوض (گزارشگر معروف عرب زبان): این لیگ برای نجات باشگاه‌های بزرگ که در آستانه ورشکستگی بودند آمده؛ فوتبال با باشگاه های بزرگ زنده‌ است اگر باشگاه های بزرگ ورشکست شوند یا سقوط کنند فوتبال دیگه زنده نخواهد بود.

آاس: باشگاه های منچسترسیتی، رئال مادرید و چلسی از لیگ قهرمانان اروپا این فصل توسط یوفا حذف شدند!

پاری سن‌ژرمن ۱۴ روز وقت دارد تا موافقت خودش را برای پیوستن به سوپرلیگ اروپا اعلام کند.باشگاه های بایرن مونیخ و بورسیا دورتموند ۳۰ روز وقت دارند تا موافقت خودشان را برای پیوستن به سوپرلیگ اروپا اعلام کنند.

آاس و مارکا| لالیگا روز پنجشنبه بدون حضور اتلتیکو مادرید، بارسلونا و رئال مادرید در خصوص جدایی این تیم ها از این رقابت ها و حضور در سوپر لیگ تشکیل جلسه می‌دهد. 

 جسپر مولر ،مدیر یوفا و رئیس اتحادیه فوتبال دانمارک : "رئال مادرید ، منچسترسیتی و چلسی باید از چمپیونزلیگ این فصل اخراج شوند و من انتظار دارم این امر در روز جمعه محقق شود!"

بنا بر ادعای دیلی میل، تیم‌های حاضر در سوپرلیگ برای همیشه از خرید بازیکن خارجی محروم خواهند شد.

یورگن کلوپ در مورد برگزاری سوپر لیگ گفت: "من همچنان نظر گذشته ام را در مورد سوپرلیگ دارم. این یک مسئله دشوار است و به نظر می رسد در حال حاضر هواداران و مردم خوشحال نیستند و من می توانم این مسئله را درک کنم. لیورپول چیزی فراتر از برخی تصمیمات است. هدف من همیشه حضور در لیگ قهرمانان بوده است، اما من علاقه دارم تیمی مانند وستهم هم قادر به حضور در این تورنمنت ها باشد. به یاد داشته باشید که مهم ترین ارکان این باشگاه هواداران تیم هستند، ما باید مطمئن شویم که هیچ چیز مقابل مسیر آنها قرار نمی‌گیرد"

 

بیلد: بایرن مونیخ ، دورتموند و پورتو می‌توانند به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا باز گردند و جایگزین رئال مادرید ، منچستر سیتی و چلسی شوند! احتمال دیگر اعلام قهرمانی پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا است! اما در حال حاضر به دلیل پول زیادی که باید برای حق پخش تلویزیونی پرداخت شود ، این اتفاق بعید به نظر می‌رسد. یوفا سر انجام در جلسه فردا در این مورد تصمیم گیری خواهد کرد!

نیویورک تایمز: یوفا و فیفا قصد تنظیم شکایت علیه اسپانسر اصلی سوپر لیگ اروپا و حامی اصلی آن یعنی بانک JP MORGAN را داشتند اما هیچ وکیل یا گروه وکالتی در اروپا و آمریکا قبول نکرد مقابل این بانک اقدام قانونی کند چون مورد تحریم ایالات متحده قرار خواهد گرفت!

رادیو مونته کارلو: رومنیگه به عنوان رییس کمیته اجرایی یوفا انتخاب شد. رومنیگه مدیر اجرایی بایرن ، رئیس کمیته اجرایی یوفا شد. هربرت هاینر رییس هیات مدیره بایرن بزرگترین سهامدار شبکه DAZN (پخش کننده مسابقات سوپرلیگ - اولین مبلغ داده شده این شرکت به کمیته اجرایی سوپرلیگ = ۳/۵ میلیارد یورو)

رییس رئال علیه یوفا ؛فلونتینو پرز:
شفافیت مهم است، ما در مورد درآمد لبرون جیمز اطلاع داریم و این اطلاعات مرتبا عمومی می‌شود، اما آیا کسی از درآمد رئیس یوفا اطلاع دارد؟ چرا پاندمی کرونا روی درآمد آنها تاثیری نگذاشته است؟ من در مادرید و در شرکت خصوصی خودم دستمزدها را کاهش دادم تا با کرونا مبارزه کنم اما آیا در یوفا چنین امری اتفاق افتاده است؟

هیچ یک از بازیکنان حاضر در سوپرلیگ از بازی‌های ملی محروم نخواهند شد، نگران نباشید آن‌ها نمی‌توانند بازیکنان را محروم کنند. سوپرلیگ باعث از دست رفتن جایگاه باشگاه‌ها در لیگ های خود نخواهد شد. این واقعا درست نیست، تیم‌های حاضر در لیگ.ها می‌توانند با گرفتن ۵ جای خالی متغیر در سوپرلیگ با بهترین‌ها رقابت کنند. پاری‌سن‌ژرمن هنوز به #سوپرلیگ دعوت نشده است، ما با هیچ‌یک از باشگاه‌های آلمانی نیز صحبت نکردیم. درحال حاضر ۱۲ تیم در رقابت‌ها حاضر هستند و ما در نظر داریم تا این تعداد را به ۱۵ افزایش دهیم، اما این صحیح نیست که اگر باشگاه‌هایی مثل بایرن‌مونیخ یا پاری‌سن‌ژرمن در این رقابت‌ها نباشند ما کار خود را آغاز نمی‌کنیم، این مزخرف است.

ارانخا رودریگز | توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک از پروژه سوپرلیگ اروپا حمایت می کند.

 الیویر هولت خبرنگار تلگراف: اولین شکست ها در سوپر لیگ؛ شنیده ام دو تیم انگلیسی در آستانه مردد شدن هستن، چلسی و سیتی از بنیانگذاران این طرح نبودند و فقط برای عقب نماندن به جمع آنها ملحق شدند.

ال پاریس| منچسترسیتی اولین باشگاهی است که می خواهد پیمان نامه را زیر پا بگذارد.

دیلی میل| تیم های انگلیسی جا زدند، فیفا از اعتبار خود نزد بوریس جانسون استفاده کرد. به زودی قدرت های سیاسی کارهای خاصی انجام خواهند داد.

موندو دیپورتیوو| همه‌ی تیم‌های سوپر لیگ تعهدنامه امضا کردند که اگر تیمی بخواهد انصراف بدهد باید به سایر تیم‌ها خسارت پرداخت کند.

الکاس اسپورت| لابی قطر و امارات جواب داد تا سیتی منصرف شود. چفرین با پوتین تماسی داشته و پوتین نیز به سرگئی لاوروف گفته استکه با آبراموویچ صحبت کند. بوریس جانسون می خواهد هرچه زودتر ماجرای سوپرلیگ تمام شود.

بین اسپورت| فیفا و یوفا یه گام به عقب برگشتند و خواهان مذاکره با سران ۱۲باشگاه سوپرلیگ هستند.

بین اسپورت| پپ گواردیولا با تأسیس سوپرلیگ اروپا مخالف است؛ پپ: "این ورزش نیست اگر در آن باختن برای تیم مساله ای نداشته باشد و جایگاهت همیشه تضمین شده باشد."

توییت گری لینکر: بگذارید واضح بگویم: اگر این اتفاق بیفتد، من هرگز روی سوپرلیگ اروپا کار نخواهم کرد.

رسمی| باشگاه های بایرن مونیخ و  پاری سن ژرمن اعلام کردند که در سوپر لیگ اروپا شرکت نخواهند کرد.

فوری از کوپه: دادگاه بین المللی ورزش (CAS) حکمی را صادر خواهد کرد که طی آن، یوفا و فیفا حق اعتراض و دخالت در سوپر لیگ اروپا و همچنین محرومیت باشگاه ها از لیگ های داخلی و بازیکنان از بازی ملی را نخواهد داشت!

لاپورتا مدیر باشگاه بارسا خبر داد: بارسلونا به سوپرلیگ نمی پیوندد و شراط حضور را موافقت اعضای باشگاه بارسلونا دانست.

اتلتیکومادرید نیز به این جمع پیوسته و خواهان ترک سوپرلیگ شده است.

 نشریه «سان» انگلیس خبر داد باشگاه منچستر سیتی هم به صف انصراف دهندگان از ائتلاف سوپر لیگ اروپا ملحق شده است. سران باشگاه سیتی هم بعد از انصراف چلسی می‌خواهند به دومین انصراف دهنده از رقابت ها تبدیل شوند. با انصراف سیتی و چلسی از سوپر لیگ تنها 5 باشگاه منچستر یونایتد، آرسنال، تاتنهام، لیورپول و لسترسیتی از این ائتلاف باقی می‌مانند. پیش از این رسانه‌ها از تصمیم به انصراف چلسی از سوپر لیگ اروپا به عنوان اولین خروجی خبر داده بودند.

اسکای اسپورت و تاک اسپورت از جلسه امشب نمایندگان 12 باشگاه برای پایان یا ادامه سوپرلیگ خبر دادند

استن کالیمور مدعی شد آرسنال نیز تمایلی به شرکت در سوپرلیگ اروپا ندارد

تاک اسپورت مدعی شد لیورپول نیز به زودی به جمع های تیم های انصراف دهنده ملحق می شود

اما اسکای در خبری اعلام کرده آرسنال، منچستریونایتد و لیورپول قصد ترک مسابقات را ندارند!

به دلیل حضور چلسی در سوپرلیگ، هواداران خشمگین باشگاه پیش از آغاز دیدار این تیم برابر برایتون، با تجمع مقابل استمفوردبریج مانع ورود اتوبوس این تیم به ورزشگاه شده‌اند که با پادرمیانی پیتر چک همراه شد و او مشغول صحبت با هواداران شد. دقایقی بعد از این اتفاقات خبر خروج چلسی از سوپرلیگ اعلام شد

سرخیو والنتین، خبرنگار رادیو اسپانیا، مدعی شد در تماسی که آن ها با رئال مادرید داشته اند این باشگاه اعلام کرده که تمام اخبار پیرامون خروج تیم ها از سوپرلیگ شایعه است و صحت ندارد

تاک اسپورت مدعی شد هواداران فوتبال پیروز شدند، سوپرلیگ اروپا به کل منحل شده است.

اولین قربانی مشخص شد

اد وودوارد یکی از مردان اصلی پروژه سوپرلیگ و مدیر اجرایی باشگاه منچستریونایتد از سمت خود استعفا کرد!

ادعای جالب اکیپ در واکنش به شایعات؛ فلورنتینو پرز کاملا آرام است و اطمینان دارد که نه تنها تیمی انصراف نمی‌دهد بلکه بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن نیز به زودی به جمع تیم های حاضر در سوپرلیگ اضافه خواهند شد!

با اعلام تاک اسپورت، اسکای و فوتبال ایتالیا،  آندره آ آنیلی، مالک باشگاه یوونتوس قصد دارد از سمت ریاست باشگاه استعفا بدهد.

باشگاه یوونتوس این خبر را تکذیب کرده است.

تلگراف مدعی شد رئال مادرید هم با توجه به شرایط پیش آمده از موضع خود برای برگزاری سوپرلیگ عقب نشینی کرده است.

ادعای کوپه؛ جلسه اضطراری سران 12 باشگاه حاضر در سوپرلیگ آغاز شده و ممکن است به زودی اخبار مهمی به بیرون درز کند.

اتلتیک‌ خبر داد باشگاه اتلتیکو‌مادرید خبرهای انصراف از سوپرلیگ رو تکذیب کرد.

رادیو مارکا مدعی شد قرارداد بسته شده برای رقابت های سوپرلیگ لازم الاجراست و در غیر این صورت تیم های انصراف دهنده مجبور به پرداخت جریمه های فوق سنگین خواهند بود؛ در عین حال تنها راه رخ ندادن این اتفاق انصراف همزمان همه تیم ها از سوپرلیگ است.

بر خلاف کوپه، گاتزتا دلو اسپورت مدعی شد جلسه اضطراری 12 باشگاه برای ادامه یا لغو سوپرلیگ فردا صبح برگزار خواهد شد.

ال کانفیدنشیال مدعی شد تمام اتفاقات رخ داده طی ساعات اخیر برای سوپرلیگ یک منشأ دارد و آن هم کسی نیست جز بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، که به شدت با طرح سوپرلیگ مخالف است

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، در واکنش به خبر کناره‌گیری منچسترسیتی و چلسی از سوپر لیگ اروپا در توییتی نوشت: «کناره‌ گیری این دو باشگاه، در صورتی که تایید شود، تصمیم درستی است و امیدوارم تمامی باشگاه‌ها از حضور در این لیگ کناره‌گیری کنند و راه این ۲ باشگاه را پیش بگیرند.»

بازیکنان لیورپول: ما این موضوع را دوست نداریم و نمی‌خواهیم این اتفاق بیفتد. این نظر جمعی ماست. تعهد ما به این باشگاه و این هواداران بدون قید و شرط است.

اولین اعلام رسمی!

رسمی؛ منچسترسیتی از سوپرلیگ خارج شد.

منچسترسیتی باید مبلغ ۸۰۰میلیون یورو به عنوان غرامت پرداخت کند.

شرکت سوئیسی Tripos اسپانسر لیورپول از قطع مشارکت خود با لیورپول به دلیل حضور  در سوپرلیگ اروپا خبرداد.

چفرین: "بازگشت منچسترسیتی به فوتبال اروپا رو تبریک میگم. سیتی یک منبع واقعی از قدرت بازی هاست و خوشحالم که با باشگاه سیتی برای آینده بهتر فوتبال اروپا کار می‌کنم."

کوپه| تیم‌های اسپانیایی و ایتالیایی به مسابقات ادامه خواهند داد و احتمالا فقط تیم‌های انگلیسی به خاطر فشار نخست‌وزیر انصراف می دهند.

بی بی سی| تمام تیم های انگلیسی از سوپر لیگ خارج می شوند.

خروج منچستریونایتد و آرسنال از سوپرلیگ اروپا قطعی شد.

تیم های آرسنال، لیورپول، منچستریونایتد، منچسترسیتی، تاتنهام و

چلسی به صورت رسمی از رقابت ها کنار کشیدند.

 

اسکای| پروژه سوپر لیگ اروپا به حالت تعلیق درآمد!

موندو دپورتیوو| یوفا برای خروج تیم‌های انگلیسی از سوپرلیگ به آن ها پول پیشنهاد داد.

اسکای ، TTS، بیلد: کار سوپرلیگ تمام شد. پایان.

 

فوری و رسمی TTS: باشگاه‌ها توانستند هم باج بگیرند و هم پاتک

بزرگی به یوفا زدند.

این انصراف به معنای این نیست که این پروژه بطور کل به پایان رسید.

در صورت عدم اصلاحات در سال‌ آینده باشگاه‌ها باز برای تشکیل این لیگ باهم توافق خواهند کرد.

با خروج ۶ تیم انگلیسی تنها ۳ تیم اسپانیایی و ایتالیایی در این رقابت حضور دارند که به گفته اسکای ایتالیا اجرای این رقابت ها به حالت تعلیق در خواهد آمد.

بین اسپورت | آنیلی از سمت خود به عنوان رئیس یوونتوس استعفا داد.

کادناسر| بیانیه رسمی سوپر لیگ اروپا و اعلام ادامه این تورنمنت بدون حضور باشگاه های انگلیسی نزدیک است!

تیم های ایتالیایی هم رسما از رقابت ها کنار رفتند.

بیانیه باشگاه یوونتوس:

ما از مقاصد تیم‌هایی که انصراف دادن مطلع هستیم.

ما همچنان مثل روز اول به اهداف  و باورهای بلند مدت که این پروژه برای باشگاه ها و کل فوتبال در نظر داشت ایمان داریم.

اکیپ| اولین خوش قولی رومنیگه به ۱۲ شورشی انجام شد. یوفا برای ارائه انعطاف پذیری به باشگاه ها و قوی ترین کردن آنها، قانون فیرپلی مالی را بازسازی می کند.

به دنبال فروپاشی سوپرلیگ، در حال حاضر هیچ تحریم ورزشی علیه ۱۲ باشگاه وجود ندارد. حتی علیه پیشگام سوپرلیگ، رئال مادرید که قرار است در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان هفته آینده مقابل چلسی قرار بگیرد.

در حال حاضر فقط دو تیم رئال مادرید و بارسلونا در رقابت ها باقی ماندند و باید منتظر بیانیه انصراف آن ها هم ماند.

رادیو مونته کارلو| رابطه آنیلی و پرز با بسیاری از مدیران و مالکان باشگاه های موسس سوپرلیگ بسیار سیاه شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید