جی پلاس

حیرت بلیچر ریپورت و صفحه لیگ قهرمانان اروپا از گل مهدی طارمی +تمام واکنش های خارجی

رسانه های خارجی به گل مهدی طارمی برابر چلسی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا واکنش نشان دادند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مهدی طارمی در دقیقه 93 بازی برابر چلسی موفق شد دروازه این تیم انگلیسی را باز کند و تیمش با یک گل برنده این مسابقه شود. هرچند که این یک گل برای صعود تیمش به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا کافی نبود و تیم پرتغالی از دور رقابت ها کنار رفت.

سایت «الکوره» عربی به تمجید از مهاجم ایرانی پرداخت و نوشت: مهدی طارمی مهاجم ایرانی در وقت های اضافه این بازی با یک ضربه بسیار زیبای قیچی برگردان طارمی هم نتوانست مانع نجات پورتو شود و در نهایت تیم پرتغالی از راه یابی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بازماند.

رکورد چاپ پرتغال با تیتر «اژدها همه توانش را گذاشت» از نمایش سزاوارانه پورتو مقابل چلسی در دور برگشت لیگ قهرمانان اروپا نوشت.

این روزنامه همچنین با تمجید از گل طارمی نوشت که پورتو با افتخار و با شخصیت از لیگ قهرمانان اروپا خداحافظی کرد.

 

اوجوگو چاپ پرتغال به تمجید از گل طارمی پرداخت و با تیتری جالب نوشت: گل طارمی ارزش 2 گل را داشت!

اوجوگو نمایش طارمی و گل زیبای این بازیکن را به منزله صعود و تساوی با چلسی دانست و به تمجید از ستاره ایرانی پرداخت. این روزنامه جلد روز گذشته خود را نیز در حمایت از بازیکنان پورتو و طارمی بسته بود.

 

آبولا با انتشار گل طارمی روی جلد اصلی تیتر «خداحافظی باشکوه» را استفاده کرد و از گل فوق العاده ستاره ایرانی و نمایش خوب پورتو در بازی آخر خود در لیگ قهرمانان این فصل صحبت کرد.

اما روزنامه‌های انگلیسی نیز از گل زیبای طارمی در این مسابقه نوشتند و دیلی اکسپرس در جلد اصلی خود به سراغ تیم چلسی نرفت و از گل ستاره ایرانی صحبت کرد. اکسپرس با انتشار عکسی از برگردان طارمی تیتر «نبرد آبی‌ها در رسیدن به نیمه نهایی» را به روی جلد برد و متیو دان، گزارشگر این نشریه گل طارمی را شاهکار دانست.

نشریه مترو نیز در جلد امروز خود تیتر جالبی را انتخاب کرد و با این مضمون نوشت که پورتو گل زیبا را زد ولی نیمه نهایی چلسی را انتخاب کرد.

گل قیچی برگردان و زیبای مهدی طارمی باعث واکنش صفحه رسمی لیگ قهرمانان اروپا شد. این صفحه نوشت:

چه گلی! طارمی به اولین بازیکن ایرانی بدل شد که در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان موفق به گلزنی می شود

photo_2021-04-14_01-43-49

واکنش بلیچر ریپورت به گل قیچی برگردان طارمی

هرگز فراموش نکنید که مهدی طارمی این گل را به ثمر رساند حتی اگر پورتو حذف شده باشد.

photo_2021-04-14_01-45-32

طرح ویژه رسانه 433 برای مهدی طارمی زننده سوپرگل به چلسی و واکنش کریم انصاری فرد

photo_2021-04-14_01-39-04

 

سایت «اسپور آره‌نا» ترکیه با انتشار گزارشی نوشت: «مهدی طارمی مهاجم فراری چایکور ریزه‌اسپور و ستاره ایرانی پورتو با به ثمر رساندن گلی فوق‌العاده مقابل چلسی، امضای خود را در لیگ قهرمانان به جای گذاشت».

 این سایت ترکیه‌ای در حالی از طارمی به عنوان مهاجم فراری یاد کرده که او در سال 2016 با امضای قراردادی به چایکور ریزه‌اسپور پیوست اما پس از مدت کوتاهی حضور در این تیم به پرسپولیس بازگشت. در ادامه فیفا این بازیکن و باشگاه پرسپولیس را به خاطر اینکه طارمی هنوز با این باشگاه ترکیه‌ای قرارداد داشت، جریمه کرد.

تمجید ریو فردیناند و جو کول از مهدی طارمی

مهدی طارمی که به عنوان بازیکن تعویضی به زمین بازی آمد توانست با قیچی برگردان زیبا دروازه چلسی را باز کند و تیمش را برنده دیدار با این تیم کند ولی با توجه به نتیجه بازی رفت، یاران طارمی حذف شدند.

ریوفردیناند گفت: طارمی تلاش بسیار خوب و قابل تقدیری در این صحنه داشت و توپی که مواج بود خیلی خوب روی پای او نشست. البته این توپ به ساق پای او برخورد کرد ولی مهم نیست.

جو کول نیز گفت: اصلا مهم نیست توپ به پای او نخورد و به ساق پای طارمی اصابت کرد. این تلاش ستودنی است که بین این همه بازیکن در دقیقه ۹۰ توانست بلند شود و ضربه بزند. مهم این بود که توپ به تور دروازه رسید.

مهدی طارمی در این فصل ۱۲ گل برای پورتو به ثمر رسانده و این گل می تواند زیباترین گل این بازیکن ۲۹ ساله ایرانی باشد.

دیدگاه تان را بنویسید