پیشکسوت فوتبال در گفت و گو با جی پلاس؛

نامجو مطلق: پیروزی برابر الاهلی گره گشا است/گام اول سرنوشت ساز خواهد بود

مربی سابق تیم فوتبال استقلال درباره شرایط آبی پوشان در لیگ قهرمانان آسیا توضیحاتی را بیان کرد.

لینک کوتاه کپی شد

مجید نامجو مطلق مربی سابق تیم فوتبال استقلال در گفت و گو با جی پلاس  درباره وضعیت آبی پوشان در آستانه لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: شرایط استقلال با تغییرات در کادر فنی و حضور فرهاد مجیدی بهتر شده است و بازیکنان خوبی هم جذب شدند و آبی پوشان می توانند نتایج خوبی در آسیا کسب کنند. 

نامجومطلق درباره نخستین بازی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا برابر تیم الاهلی عربستان بیان کرد: با توجه به اینکه مسابقات  لیگ قهرمانان  آسیا در عربستان برگزار می شود به همین علت الاهلی به نوعی میزبان این بازی است. خوشبختانه الاهلی در لیگ عربستان شرایط خوبی ندارد و همین موضوع به استقلال کمک می کند. همچنین بازی اول برای استقلال مهم است و اگر این تیم بتواند برابر الاهلی به پیروزی برسد در آن صورت 70، 80 درصد مسیر صعود خود را هموار کرده است. 

وی افزود: شرایط نامساعد الاهلی عربستان باعث شده است که حتی کادر فنی این تیم عوض شود و اکنون استقلال می تواند از این موقعیت استفاده کند و با پیروزی برابر الاهلی قدم اول را محکم بردارد. 

مربی سابق استقلال درباره دومین بازی آبی پوشان برابر تیم الشرطه عراق گفت: به طور معمول تیم های عراقی فیزیک خوبی دارند و فوتبال آنها به ما نزدیک است و همیشه جزو رقبای سرسخت محسوب می شوند. البته همه بازی ها در آسیا سخت هستند چون بهترین تیم ها در این رقابتها حضور دارند. من سال گذشته سرمربی استقلال بودم و  ما برابر تیم الشرطه بازی کردیم و شناخت خوبی از این تیم عراقی دارم.  تیم الشرطه به علت فیزیک خوب می تواند رقیب خطرناکی برای استقلال باشد اما پیروزی برابر الاهلی می تواند گره گشا آبی پوشان برای صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا باشد. 

نامجو مطلق درباره سومین بازی آبی پوشان برابر تیم الدحیل قطر بیان کرد: الدحیل قطر یکی از تیم های خوب قطر است و این تیم قطری می تواند برای استقلال دردسر ساز شود اما پیروزی آبی پوشان در بازی اول می تواند تاثیرگذار باشد و آبی پوشان با روحیه بالا به مصاف الدحیل بروند و پیروزی در این دیدار دور از دسترس نیست. هر 3 تیم همگروه استقلال خوب هستند اما استقلال با توانایی و تفکرات کادر فنی خود می تواند به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. 

وی افزود: اگر استقلال بتواند از شرایط نامناسب الاهلی استفاده کند و با 3 امتیاز بازی از زمین مسابقه خارج شود در آن صورت این موضوع می تواند کمک حال آبی پوشان باشد. 

مربی سابق استقلال درباره راهکار آبی پوشان برای جلوگیری از جنگ روانی عرب ها گفت: با توجه به روابط حاکم بین ایران و عربستان نگران  میزبانی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا بودم اما آذری مدیرعامل فولاد در مصاحبه ای از میزبانی عربستان ابراز رضایت کرد و امیدوارم شرایط خوب  برای سایر تیم ها از جمله استقلال هم در این کشور فراهم شود. 

نامجو مطلق درباره پیش بینی اش از نتایج استقلال در گروه مرگ بیان کرد: به هر حال پیش بینی نتایج سخت است چون تیم های خوبی همگروه استقلال هستند به همین علت  کارشناسان لقب گروه مرگ را به این گروه  دادند. به نظرم بازی اول می تواند برای استقلال تعیین کننده باشد و تکلیف صعود آبی پوشان را به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا مشخص می کند. با توجه به مشکلات الاهلی و نتایجش در لیگ عربستان می توانیم امیدوار به نتیجه گیری استقلال برابر این تیم عربستانی باشیم تا آبی پوشان گام اول را محکم بردارند. 

وی درباره اینکه بازی نکردن استقلال برابر صنعت نفت آبادان قبل از لیگ قهرمانان آسیا به نفع آبی پوشان است یا نه! بیان کرد:  به نظرم این موضوع به ضرر استقلال است چون فاصله زیادی بین آخرین بازی این تیم در لیگ برتر فوتبال با  لیگ قهرمانان آسیا ایجاد شد. همچنین بازی با پیکان بعد از تعطیلات عید برگزار شد و آثارش را در عملکرد استقلال مشاهده کردیم و بازیکنان از لحاظ بدنی خسته بودند. البته مجیدی  با توجه به طولانی شدن فاصله بازی ها می تواند از این فرصت استفاده کند و روی بدن بازیکنان کار کند تا با آمادگی به مصاف الاهلی بروند. 

مربی سابق استقلال درباره برگزاری لیگ قهرمانان آسیا بدون تماشاگر بیان کرد: فکر می کنم این شرایط برای همه تیم ها در آسیا حکمفرما است که بازی هایشان  بدون تماشاگر برگزار می شود و تیم استقلال هم به این موضوع عادت کرده است و با فضای ورزشگاه بدون تماشاگر آشنایی دارد.

نامجومطلق درباره اینکه عملکرد مهاجمان استقلال را چطور می بیند، اظهار کرد: به نظرم شیخ دیاباته به علت گذراندن تعطیلات دیر به تیم استقلال اضافه شد و از شرایط آمادگی در بازی با پیکان دور بود اما  با توجه به فاصله ایجاد شده این بازیکن می تواند به فرم ایده آل برسد. همچنین تیم استقلال بازیکنان خوبی در خط هافبک و حمله دارد و کادر فنی با جابه جایی بازیکنان می تواند از آنها به نحو احسن استفاده کند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید