کارشناس فوتبال در گفت و گو با جی پلاس؛

قاسمپور: برد فولاد برابر العین قابل پیش بینی بود اما نه با چهارگل!/ نباید از تیم های ایرانی انتظار معجزه در آسیا را داشت

کارشناس فوتبال کشورمان درباره پیروزی فولاد برابر العین و صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا توضیحاتی را بیان کرد.

لینک کوتاه کپی شد

ابراهیم قاسمپور کارشناس فوتبال در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس، درباره پیروزی پرگل فولاد خوزستان برابر تیم العین اظهار کرد: به نظرم بازی خوبی بود و تیم فولاد 4 گل زد و به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. البته  العین  تیم قدرتمند سال های گذشته نبود اما فولاد خوب بازی کرد و پیروزی پرگل به دست آورد.

وی ادامه داد: کشور امارات برای حضور در آسیا خوب سرمایه گذاری کرد اما العین نتوانست از این فرصت استفاده کند و با شکست برابر فولاد از دور رقابت های آسیایی کنار رفت. همچنین تیم العین هفته گذشته برابر النصر در لیگ امارات شکست خورد و کادر فنی فولاد به خوبی این تیم اماراتی را آنالیز کرده بود و فولادی ها به نقاط ضعف حریف خود اشراف داشتند و از سمت چپ نقطه ضعف العین حمله کردند و موقعیت های خوبی هم به دست آوردند و گل زدند.

قاسمپور درباره اینکه تیم العین 9 بازیکن خود را در اختیار نداشت، گفت: تیم العین در لیگ امارات هم شرایط خوبی ندارد و در اختیار نداشتن 9 بازیکن هم مزید برعلت شد تا این تیم اماراتی نتواند برابر فولاد خوب بازی کند. به نظرم صعود فولاد به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا  مهم بود که این اتفاق رخ داد.

کارشناس فوتبال درباره اینکه انتظار پیروزی پرگل فولاد برابر العین را داشت، بیان کرد: با توجه به شرایط العین انتظار می رفت که فولاد این تیم اماراتی را ببرد اما فکر نمی کردم که بتواند 4 گل به حریفش بزند. خوشبختانه فولاد به مرحله گروهی صعود کرد و امیدوارم در این مرحله هم موفق شود.

او درباره عملکرد خوب پریرا و پاتوسی مهاجمان خارجی فولاد در بازی با العین گفت: بله، پریرا و پاتوسی بازیکنان تاثیرگذار فولاد در این بازی بودند و 2 گل به ثمر رساندند. همچنین تیم فولاد درصد زیادی از بازی را در اختیار داشت و مهاجمانش از موقعیت ها به نحو احسن استفاده کردند و به گل دست یافتند.

وی درباره بازی های تیم فولاد در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا گفت: تیم های استقلال و پرسپولیس در آسیا از تجربه خوبی برخوردار هستند و نفرات کاملی دارند اما شرایط تیم های فولاد و تراکتور در آسیا سخت است و گروهشان هم با یکدیگر فرق می کند. ما نباید انتظار داشته باشیم تا نمایندگان ما در آسیا معجزه کنند چرا که ما سرمایه گذاری  و زیر ساخت های لازم  از جمله زمین تمرین مناسب را همانند کشورهای عربی نداریم  تا در آسیا موفق شویم.

قاسمپور خاطر نشان کرد: ما نباید از نمایندگان خود انتظار موفقیت در آسیا را داشته باشیم چون هزینه و برنامه ریزی برای حضور در آسیا  همانند کشورهای عربی صورت نمی گیرد. همچنین اگر تیم پرسپولیس 2 دوره به فینال آسیا می رود از اتفاقات نادر فوتبال است و فوتبال ما قابل قیاس با تیم های آسیایی نیست و بازیکنان ما با تعصب و غیرت خود بازی می کنند و برنامه و اصولی وجود ندارد.

کارشناس فوتبال درباره حضور 4 نماینده کشورمان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: ما از لحاظ نیروی انسانی و ضریب هوشی در آسیا بالا هستیم اما فوتبالمان براساس برنامه نیست. همچنین  کشورهای عربی هزینه های زیادی می کنند و مربیان شاخص و بازیکنان گرانقیمت به خدمت می گیرند اما شاهد این هزینه ها در کشورمان نیستیم. اگر 4 تیم ما به مرحله گروهی صعود می کنند این موضوع به خاطر ضریب هوشی و خلاقیت بازیکنان ما است.

او در پایان گفت: کشورهای عربستان، امارات و قطر فوتبال ندارند اما آنها برای باشگاه های خود هزینه می کنند تا در آسیا موفق شوند اما ما فوتبالیست های خوبی در اختیار داریم که با خلاقیت فردی خود باعث موفقیت تیمشان می شوند.

دیدگاه تان را بنویسید