در گفت وگو با جی پلاس؛

با ملی پوش بسکتبال در 1400؛ دلارام وکیلی از سختی های ورزش زنان می گوید

ملی پوش بسکتبال زنان ایران گفت: ما همیشه کم انتظاریم و خواسته زیادی نداریم اما امیدوارم توجه به بسکتبال بانوان ادامه دار باشد.

لینک کوتاه کپی شد

دلارام وکیلی بازیکن تیم بسکتبال گروه بهمن در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص لیگ برتر بسکتبال و کسب عنوان قهرمانی این فصل از رقابت‌ها اظهار کرد: سطح مسابقات نسبت به سال های قبل بالاتر و تعداد تیم‌های خوب زیاد بود و اسپانسرهای بهتری هم وارد بسکتبال شدند. ما در ابتدا در گروه سختی قرار گرفتیم، چهار تیم که همه مدعی قهرمانی بودند و برای اولین بار بود که بازی‌های دور گروهی این قدر سخت بود. ما با دید بازی تدارکاتی به این مسابقات نگاه کردیم و در فینال تیم دوم گروه خودمان را شکست دادیم و به مقام قهرمانی رسیدیم.

دلارام وکیلی - ملی پوش بسکتبال زنان

او در پاسخ به این سوال که آیا نحوه برگزاری مسابقات راضی کننده بود یا خیر گفت: می‌توانم بگویم فصلی که به اتمام رسید از نظر برگزاری مسابقات یکی از بهترین سال‌ها بود. با توجه به شیوع کرونا ما اصلا فکر نمی‌کردیم لیگ به انتها برسد اما خداراشکر مرحله به مرحله جلو آمدیم و مشکلی ایجاد نشد. مسابقات به صورت متمرکز در تهران برگزار شد و عالی بود.

دلارام وکیلی - ملی پوش بسکتبال زنان

وکیلی در پاسخ دیگری مبنی بر اینکه آیا پاندمی کرونا واحتمال به پایان نرسیدن لیگ تاثیری در مبلغ قراردادها داشت یا خیر تصریح کرد: به طور قطع قراردادها هر سال باید افزایش پیدا کند از طرفی مبلغ قرارداد بانوان آنقدر زیاد نیست که به خاطر کرونا کمتر هم بشود و مانند هرسال قرارداد این فصل هم بالاتر رفت.

دلارام وکیلی - ملی پوش بسکتبال زنان

بازیکن تیم بسکتبال گروه بهمن با اشاره به پخش زنده مسابقات گفت: به نظرم اتفاق خوبی بود. بازی‌های ما از ابتدای لیگ از اینستاگرام فدراسیون و آپارات به صورت زنده پخش می‌شد؛ پدر من مسابقات و بازی‌های من را دنبال می‌کرد و وقتی به خانه می‌آمدم راجع به بازی صحبت و تحلیل می‌کردیم. فکر می‌کنم خانواده‌ها از این موضوع خوشحال بودند و بازی فینال رکورددار ببینده بود. امیدوارم مسابقات ما از تلویزیون هم پخش شود چون تاثیر بسیار بیشتری در پیشرفت و تحول بسکتبال زنان دارد.

دلارام وکیلی همچنین با اشاره به مشکلات بسکتبال بانوان تصریح کرد: اگر اسپانسرهای بیشتری به بسکتبال بانوان ورود کنند تمام تیم‌ها می‌توانند به صورت حرفه‌ای فعالیت داشته باشند. شاید الان چند تیم باشند که قرارداد دارند و هزینه‌هایشان پرداخت می‌شود و خیلی از تیم‌ها همین مقدار هم ندارند. با  پخش مستقیم مسابقات اسپانسرهای زیادی وارد بسکتبال بانوان می‌شوند و همه تیم‌ها از امکانات مورد نیاز استفاده خواهند کرد.

دلارام وکیلی - ملی پوش بسکتبال زنان

ملی پوش بسکتبال ایران در مورد آخرین وضعیت تیم ملی گفت:  شیوع کرونا که البته همه جای دنیا را درگیر کرده  موجب  وقفه در برگزاری اردو و بازی‌ها شده چون در این شرایط واقعا سخت است .

او در پایان صحبت‌های خود با بیان خواسته‌های بانوان بسکتبالیست تصریح کرد: ما همیشه کم انتظاریم و خواسته زیادی نداریم. در این چند سال اخیر نسبت به بسکتبال بانوان بیشتر توجه می‌شود و امیدوارم ادامه دار باشد. در آمریکا درخواست می‌دهند که حقوق بانوان با آقایان باید برابر باشد و مسائلی از این قبیل که در کشور ما چنین چیزی  است. در کل امیدوارم بسکتبال بانوان روز به روز روند رو به پیشرفتی را تجربه کند.

دلارام وکیلی - ملی پوش بسکتبال زنان

دیدگاه تان را بنویسید