ملی پوش بسکتبال ایران در گفت وگو با جی پلاس؛

سجاد مشایخی: ایران سخت افزار ایجاد حباب NBA را ندارد/ فاصله زیاد بازی‌ها، لیگ بسکتبال را فرسایشی می‌کند

ملی پوش تیم بسکتبال ذوب آهن اصفهان معتقد است ایجاد یک حباب واقعی مانند لیگ NBA سخت است و ایران سخت افزار لازم برای چنین شرایطی را ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

سجاد مشایخی ملی پوش بسکتبال ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص شرایط خود اظهار کرد: حدود چهار ماهی می‌شود که با ذوب آهن تمرین می‌کنیم و اوضاع خوب است اما هنوز باید کار کنیم تا از لحاظ بدنی و هماهنگی آمادگی بیشتری داشته باشیم. باشگاه ذوب آهن تا جایی که توانسته امکانات خوبی در اختیار بازیکنان گذاشته و هرچه قدر‌ جلو برویم شرایطمان بهتر هم می‌شود.

او در ادامه افزود: تیم ما تقریبا یک ماه و نیم می شد که بازی نکرده بود و حالا هر چه قدر بیشتر بازی کنیم نتیجه بهتری خواهیم گرفت. ما یک بازیکن خارجی جدید جذب کردیم و باید با این بازیکن هماهنگ شویم. تیم‌های مدعی زیادی هستند و باید ببینیم چه شرایطی پیش می‌آید بنابراین از حالا نمی‌توان پیش بینی کرد اما هدف ذوب آهن کسب بهترین نتیجه و قهرمانی است.

بسکتبالیست ذوب آهن اصفهان درباره بازیکنان خارجی تیم‌های لیگ برتری گفت: با توجه به شیوع کرونا مسابقات خیلی از کشورها برگزار نمی‌شود و بازیکنان زیادی هستند که تیم ندارند و حاضرند حتی با قرارداد کمتردر ایران بازی کنند. نوید خوبی است که با این نرخ ارز تیم‌ها دو بازیکن خارجی را همان اول فصل در اختیار گرفتند که هم لیگ را با کیفیت می‌کند و هم نشان می‌دهد تیم‌ها سرمایه گذاری خوبی کرده‌اند. همان طور که می‌دانید امسال سالی است که به المپیک ختم می‌شود و بسکتبال خیلی به چشم می‌آید بنابراین خداراشکر اسپانسرها هزینه کردند و بازیکنان با کیفیت به ایران آورده‌اند.

او با اشاره به برنامه ریزی این فصل از مسابقات لیگ برتر تصریح کرد: به نظر من واقعا سخت است در دو روز دو بازی پشت سر هم انجام بدهیم چون تقریبا 10 روز بازی نیست و دوباره دو روز بازی می‌کنیم بنابراین هم ممکن است بدن بازیکنان تحلیل برود و هم اینکه به دلیل فاصله زیادِ مسابقات، لیگ فرسایشی می‌شود. به نظرم اگر بتوانیم برنامه بهتری تنظیم کنیم کیفیت مسابقات بالاتر می‌رود. از طرفی برای پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا 20 روز لیگ تعطیل شد و اکنون هم پنجره سوم مسابقات را در پیش داریم و باز هم لیگ تعطیل می‌شود و شرایط  را سخت تر می‌کند.

مشایخی در پاسخ به این سوال که آیا رعایت پروتکل‌ها تا این زمان از رقابت‌های لیگ راضی کننده بوده یا نه گفت: فدراسیون که در سالن مسابقات روی این مسئله کار می‌کند و با توجه به اینکه بازیکنان بیشتر درگیر باشگاه و تمرین هستند بنابراین باشگاه‌ها باید بیشتر به این موضوع اهمیت دهند که البته تا جایی که توانسته‌اند همه موارد را رعایت می‌کنند.

بازیکن تیم بسکتبال ذوب آهن نظر خود در مورد سفر تیم‌ها به تهران علی رغم متمرکز بودن لیگ برتر را این گونه بیان کرد: بالاخره تمام دنیا در حال حاضر درگیر کرونا هستند و حتی اطلاع دارم لیگ آلمان به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود. شغل ما همین است مانند بسیاری از افراد که اکنون سر کار می‌روند ما هم باید زندگی‌مان را بگذرانیم؛ اگر لیگ تعطیل می‌شد که بدتر بود. ایجاد یک حباب واقعی مانند NBA هم واقعا سخت است و ایران سخت افزاری برای چنین شرایطی ندارد چون هم هزینه بسیار بالایی می‌برد و هم یک مکان مناسب نیاز دارد مخصوصا از لحاظ سالن تمرین و سرگرمی و خیلی موارد دیگر که مسئولان NBA با توجه مهیا بودن امکانات توانستند این شرایط را فراهم کنند.

سجاد مشایخی در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: امیدوارم لیگ تا پایان آن برگزار شود که هم رده بندی‌ها مشخص شود و هم بازیکنان مبلغ قرارداد خود را کامل دریافت کنند چون فصل گذشته که لیگ قبل از پلی آف لغو شد بازیکنان ضرر کردند و امیدوارم امسال این اتفاق رخ ندهد.

دیدگاه تان را بنویسید