گفت وگوی نوروزی جی پلاس؛

با مرد شماره 20 تیم ملی در 1400؛ محمد نصرتی: رای نیاوردن علی کریمی شکست اهالی فوتبال بود/ اگر رئیس جمهور می شدم به دنبال صلح بودم

محمد نصرتی بازیکن سابق شماره 20 تیم ملی فوتبال که یکی از گل های به یادماندنی خود را در مقدماتی جام جهانی 2006 برابر بحرین به ثمر رساند، گفت: سال 99 از لحاظ فوتبالی خوب نبود چون مهرداد میناوند و علی انصاریان را از دست دادیم.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، محمد نصرتی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال متولد ۲۱ دی ماه ۱۳۶۰ و اهل کرج است و در حال حاضر هدایت تیم فوتبال پارس جنوبی جم  را برعهده دارد. 

محمد نصرتی به مناسب سال نو گفت وگویی با خبرنگار ورزشی جی پلاس داشته که در ادامه می خوانید.

جی پلاس- این روزها که همه درگیر کرونا هستند، شما چطور این دوره را می گذرانید؟

نصرتی: به طور حتم این بیماری همه چیز را در جهان تحت الشعاع قرار داد و زندگی روزمره را دچار اختلال کرد و زندگی از شرایط نرمالش دور شد. متاسفانه چند نفر از عزیزان خود را هم به همین دلیل از دست دادیم. 

محمد نصرتی

جی پلاس- برای فوتبالی ها سال 99 پر از اتفاقات تلخ بود و یک بهمن ناامید کننده برای علاقمندان این رشته بود. متاسفانه ما دو عزیزی را از دست دادیم که جزو محبوب ترین ها بودند.

نصرتی: همان طور که اشاره کردید ما مهرداد میناوند و علی انصاریان را از دست دادیم و ان شا الله روحشان شاد باشد. سال گذشته از لحاظ فوتبالی خوب نبود و علاوه بر اینکه این دو عزیز فوت کردند، دیگو آرماندو مارادونا اسطوره فوتبال جهان را از دست دادیم و مرگ او هم تلخ بود.

جی پلاس- محمد نصرتی جزو بازیکنانی بود که بعد از دوران بازیگری به جرگه مربیان پیوست. در حال حاضر از عملکرد خودتان راضی هستید؟

نصرتی: به طور حتم شرایط بازیگری  با مربیگری متفاوت است و حدود 3 سال است که به طور رسمی وارد مربیگری شدم. من به نسبت از عملکرد خود راضی هستم. 

محمد نصرتی

جی پلاس- در دنیای مربی گری چه هدفی را تعیین کردید؟ آیا به این فکر هستید که با حضور در کلاس های مربی گری دانش فنی خودتان را بالا ببرید و بتوانید در لیگ برتر هم مربی گری کنید؟

نصرتی: من باید بهتر کار کنم و دانش خود را به روزتر کنم. باید سعی کنم از مقالات روز دنیا استفاده کنم.

جی پلاس- بهترین مربی و بهترین بازیکن سال فوتبال ایران؟

نصرتی:  گل محمدی سرمربی پرسپولیس عملکرد فوق العاده ای در لیگ قهرمانان آسیا داشت و به نظرم او بهترین مربی سال فوتبال ایران است. مهدی طارمی، سید جلال حسینی، علی قلی زاده، حامد لک و بیرانوند هم بهترین بازیکنان سال فوتبال ایران بودند. 

محمد نصرتی

جی پلاس- بهترین و بدترین خاطره سال 99 را بگویید.

نصرتی: همراه با  تیم گل ریحان 20 هفته در لیگ دسته یک  شکست نخوردیم و این رکورد با ارزشی بود که در این سال ثبت کردیم. 

جی پلاس- نه تنها برای فوتبال، بلکه در هنر هم ما شاهد اتفاقات ناگواری در این سال بودیم و یکی از اساتید بزرگ موسیقی استاد شجریان را از دست دادیم.

نصرتی: بله ما استاد شجریان را از دست دادیم و واقعا او استثنا و بی نظیر بود.

محمد نصرتی

جی پلاس- اگر محمد نصرتی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند و رای بیاورد اولین کاری که انجام می دهد چیست؟

نصرتی: اگر رئیس جمهور می شدم همه تلاش خود را می کردم تا با رایزنی و دیپلماسی صلح و آرامش را در بین ادیان و ملل مختلف به وجود آورم. سعی می کردم مردم کشورمان حداقل بتوانند آرامش نسبی داشته باشند. با وجود اینکه شرایط سختی است اما فکر می کنم این اتفاق شدنی است. زمانی که صلح و آرامش باشد به طور حتم تحریم ها هم جایی ندارد و آدم می تواند با یک ارتباط خوب این مشکلات را از بین ببرد. 

جی پلاس- علی کریمی در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کرد و با وجود اینکه تمام فوتبالی ها از او حمایت کردند اما کریمی فقط 9 رای آورد. نظر شما درباره انتخابات چیست؟

نصرتی: به نظرم رای نیاوردن کریمی شکست تلخی بود و این شکست نه تنها برای کریمی بلکه برای همه اهالی فوتبال بود. واقعا برای من جای تعجب بود که کسانی که فکرش را نمی کردیم به علی رای ندادند. 

جی پلاس- شرایط فنی فوتبال ایران را در سال های اخیر چطور ارزیابی می کنید؟ آیا موافق هستی که افت محسوسی داشته یا خیر؟

نصرتی: فوتبال ما  به دو دلیل افت محسوسی داشته است؛ نبود تماشاگر یکی از دلایل افت فوتبال بود و این موضوع  تاثیر بسزایی در فوتبال ما گذاشته است.  به هر حال تماشاگران می توانستند به بازیکنان انگیزه مضاعفی بدهند و از طرف دیگر اگر تیم ها ضعیف بازی می کردند،  هواداران فشار می آوردند.  همچنین وجود ویروس کرونا  باعث شده که یکسری از تیم ها نتوانند از همه نفرات خود استفاده کنند و کیفیت فنی تیم ها پایین بیاید. 

محمد نصرتی

جی پلاس- ما مقدماتی جام جهانی را در خرداد ما در پیش داریم . به نظر شما تیم ملی با اسکوچیچ چه نتیجه می گیرد؟

نصرتی: سال 1400 برای فوتبال کشورمان به واسطه بازی های مقدماتی جام جهانی  حساس است و امیدوارم عملکرد تیم ملی ما خوب باشد. ما با پتانسلی و بازیکنانی که داریم به راحتی می توانیم همه حریفان را در آسیا شکست بدهیم و ان شا الله این اتفاق هم رقم بخورد. 

جی پلاس- 7 بازیکن خوب فوتبال ایران را که در حال حاضر بازی می کنند را نام ببرید.

نصرتی: سید جلال حسینی، مرتضی پور علی گنجی و شجاع خلیل زاده در پست دفاع وسط عملکرد خوبی داشتند. همچنین  سردار آزمون، محمد محبی، مهدی قایدی  و مهدی طارمی هم جزو بازیکنان با کیفیت ایران محسوب می شوند.

محمد نصرتی

دیدگاه تان را بنویسید