پیشکسوت فوتبال در گفت و گو با جی پلاس؛

قاسمپور: مدیران فدراسیون فوتبال زورشان به لابی بحرین و عربستان نمی رسد/ دیپلماسی ما ضعیف است

کارشناس فوتبال گفت: دیپلماسی ضعیف باعث شد تا میزبانی مسابقات انتخابی جام جهانی و لیگ قهرمانان آسیا را به ایران ندهند.

لینک کوتاه کپی شد

ابراهیم قاسمپور کارشناس فوتبال در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره  اینکه  کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی مسابقات انتخابی جام جهانی و بازی های لیگ قهرمانان آسیا  را به ایران نداد، اظهار کرد: ما زورمان کم است و ارتباطات ضعیفی در مجامع بین المللی داریم. طبیعی است زمانی که نماینده قوی در کنفدراسیون فوتبال آسیا نداریم رای به ضرر ما صادر می شود. به هر حال دیپلماسی ضعیف باعث شد که میزبانی را به ایران ندهند.

او ادامه داد: میزبانی بحرین و عربستان جنبه سیاسی دارد و قدرت و زور کشورهای عربی را به ما تحمیل کردند.

قاسمپور درباره نقش مدیران فدراسیون فوتبال در اتفاقات رخ داده ، گفت: مدیران فدراسیون فوتبال زورشان نمی رسد و کاری از دستشان برنمی آید تا از میزبانی بحرین و عربستان جلوگیری کنند. به هر حال ما در برقراری ارتباطات با نهادهای بین المللی ضعیف هستیم. مثلا به کشورهایی با فوتبال ضعیف فشار می آورند که با تیم ملی فوتبال ایران بازی دوستانه برگزار نکنند. کشورهای عربی پول می دهند و قطر هم با دادن پول، برقراری ارتباطات و فشار سیاسی توانست میزبانی جام جهانی 2022 را به دست آورد.

او درباره اینکه چرا مهدی تاج نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا نتوانست مانع میزبانی بحرین در مسابقات انتخابی جام جهانی شود، گفت: یک نفر زورش نمی رسد و  تاج هم در اقلیت قرار دارد. به نظرم مسئولان فوتبال تلاش خود را کردند و بعید می دانم که تاج به علت خصومت و کینه اش کاری برای فوتبال کشورمان نکرده باشد. ارتباطات کشورهای عربی قوی است و کشور قطر توانست 2 سال پیش میزبانی جام ملت های آسیا را بگیرد.

قاسمپور با بیان اینکه امکانات فوتبال ایران از بحرین بالاتر است تصریح کرد: ما نمی توانیم جام ملت های آسیا را برگزار کنیم چون زیرساخت های ضعیفی داریم و امکانات کافی نسبت به کشورهایی همانند قطر، عربستان و کره جنوبی نداریم. البته امکانات ما از بحرین بیشتر است. همان طور که در انتخابات فدراسیون فوتبال ما لابی گری شد و فوتبالی ها به علی کریمی رای ندادند شاهد بودیم که کشورهای عربی هم لابی گری کردند و میزیانی را از ایران گرفتند!

کارشناس فوتبال درباره اینکه فدراسیون فوتبال با شکایت می تواند به حق خود برسد، گفت: به نظرم فدراسیون فوتبال با شکایت به جایی نمی رسد چون عرب ها هیچ وقت علیه خود رای را صادر نمی کنند.

دیدگاه تان را بنویسید