جی پلاس

هیس؛ به علی کریمی نگویید هیس!

ستاره سال های نه چندان دور فوتبال ایران که برای رسیدن به صندلی ریاست خیز برداشته مدام در حال هیس شنیدن است!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ مصطفی معدنی ثانی: اوضاع بلبشوی فدراسیون فوتبال، علی کریمی بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران را بر آن داشت که عزمش را برای گرفتن سکان زورق شکسته و در آستانه غرق شدن فدراسیون فوتبال جزم کند و در انتخابات نامزد شود، اتفاقی که ظاهرا به مذاق بسیاری خوش نیامده است.

علی کریمی این روزها مدام از اطرافیانش هیس می شنود. هیس هایی که نه از سوی مخالفان که از سوی دشمنان است. تکلیف مخالفانی که نگرانی های منطقی مانند نبود سابقه مدیریتی، کم بودن تجربه پشت میز نشینی و ... را دارند از دشمنانی که منافع خود را با آمدن امثال کریمی در خطر افتاده می بینند کاملا سواست و اتفاقا همان ها هستند که از واگویه های کریمی به هراس افتادند و غریبه و آشنا را واسطه می کنند تا به هر شکلی او را ساکت کنند.

فدراسیون فوتبال به واسطه ضعف آشکار مدیریتی در دهه اخیر، بدترین دوران خود را پشت سر گذاشته است. دلیل تمام فجایعی که در آن رخ داده، چیزی جز عدم شفافیت و پنهان کاری نبوده است. شگفت انگیز این که حالا که یک نفر سردمدار مبارزه با فساد در فوتبال شده دائما هیس می شنود.

آقایان لطفا به علی کریمی نگویید هیس! حاصل این هیس گفتن ها و هیس شنیدن ها رسوایی های بی سابقه ای مانند پرونده ویلموتس بوده است. بدهی های چند ده میلیاردی و توقیف اموال فدراسیون حاصل پنهان کاری هایی هست که حتی نهادهای نظارتی هم با ورود چند باره خود نتوانسته اند مشکل را حل کنند. علی کریمی ساکت شود که چه بشود؟ به اصطلاح آبرو حفظ شود؟ کار بدتر نشود؟ اصلا بشود. مگر از این حال و روزی که فوتبال دارد بدتر هم می شود؟

اصلا اگر قرار باشد علی کریمی هم هیس شود چه نیازی به بودنش است؟ در این فوتبال تا دلتان بخواهد نه یک دوجین، که یک کرور آدم داریم که برای رسیدن به منافعشان، برای ثروت اندوزی، برای استفاده از شهرت فوتبال حاضرند، سر در برابر هر نااهلی خم کنند، هر ناروایی را بشنوند و تایید کنند، صدایشان در نیاید و با تمام وجود به هر هیس گفتنی چشم بگویند. پس دیگر کریمی را می خواهید چه کار؟

ستاره سابق تیم ملی فوتبال که به خوشنامی و صداقت در بین مردم شناخته شده است، آبرویی که به زحمت در بایرن مونیخ با عرق ریختن به دست آورده را به پای منافع شما نخواهد ریخت. محبوبیت کریمی نه به واسطه دریبل هایش، نه به واسطه گل هایش و نه به واسطه تکنیکش است. اگر قرار باشد او نیز در برابر هیس شنیدن ها کرنش کند، سال ها اعتبارش یک شبه دود خواهد شد. پس لطفا این قدر به او هیس نگویید و بگذارید کارش را بکند.

آن ها که در سراسر عمرشان پایشان به توپ نخورده و حالا از صدقه سر همین فوتبال آب و نان و چهره و اعتباری برای خود اندوخته اند، را نمی توان خیرخواه فوتبال و آبرویش دانست و این هیس گفتن ها جز ساکت کردن چهره ای که برای برچیدن فساد از فوتبال مصمم شده، دلیلی ندارد. پس این بار شما هیس!

 

دیدگاه تان را بنویسید