باورنکردنی؛ منچستریونایتد 9- ساوتهمپتون صفر!/ تاریخ سازی شیاطین ‌سرخ در لیگ جزیره

منچستریونایتد در دیداری خانگی موفق شد با نتیجه 9-0 ساوتهمپتون را از پیش رو بردارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در شبی که تیم میهمان از دقیقه 2 با اخراج الکساندر یانکویتز 10 نفره شد، شاگردان اوله‌گنار سولسشر جشنواره گل راه انداختند و توانستند با 9 گل حریف را در هم بکوبند.

تنها دو دقیقه از بازی سپری شده بود که خطای شدید یانکویتز روی اسکات مک تامینی باعث شد تا داور کارت قرمز را به بازیکن ساوتهمپتون نشان بدهد.

در ادامه این بازیکنان یونایتد بودند که تلاش می کردند راهی برای گلزنی پیدا کنند و در مقابل بازیکنان حریف با پرس از جلوی زمین، سعی می کردند مانع از موقعیت سازی روی دروازه شوند.

اما سرانجام در دقیقه 18، قفل دروازه ساوتهمپتون باز شد. روی ارسال دقیق لوک شاو از سمت چپ بود که آرون ون بیساکا در مقابل دروازه با یک ضربه بغل پا کار را تمام کرد.

حملات یونایتدها ادامه پیدا کرد و در دقیقه 25، مارکوس راشفورد حساب کار را 2-0 کرد. این بار هم روی حرکتی که از سمت چپ آغاز شده بود، میسون گرین‌وود با یک پاس در عرض، راشفورد را در محوطه جریمه صاحب موقعیت کرد و او هم با یک شوت محکم، اختلاف را به دو گل افزایش داد.

سه دقیقه بعد، روی یک ضربه آزاد ساوتهمپتون می توانست یکی از گل های خورده را جبران کند اما واکنش خوب داوید دخیا، مانع گلزنی جیمز وارد پراوس شد. پس از آن بار دیگر یونایتدها ابتکار عمل را در دست گرفتند و بعد از اینکه برونو فرناندز در دقیقه 32 یک موقعیت خوب را از دست داد، تیم مییزبان در دقیقه 34 به گل سوم رسید. روی ارسال راشفورد از سمت راست بود که بدنارک در تلاش برای دفع توپ، به اشتباه دروازه خودی را باز کرد.

این گل هم از فشار حملات یونایتد کم نکرد و این تیم در دقیقه 39 به گل چهارم دست پیدا کرد. این بار هم روی حرکت لوک شاو و ارسال او از سمت چپ بود که ادینسون کاوانی با ضربه سری تماشایی گل چهارم را به نام خود کرد.

سه دقیقه بعد، داور برخورد کاوانی با رمزی در محوطه جریمه ساوتهمپتون را پنالتی تشخیص داد اما بعد از استفاده از VAR نظرش را تغییر داد. در دقایق پایانی این نیمه توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و یونایتدها با برتری 4-0 به رختکن رفتند.

نیمه دوم را یونایتد با دو تغییر آغاز کرد و سولسشر دو بازیکن اصلی تیمش، لوک شاو و کاوانی را از بازی بیرون کشید و به جای آنها، فن ده‌بیک و مارسیال را به زمین فرستاد.

علی رغم این تغییرات، باز هم این یونایتدها بودند که توپ و میدان را در اختیار داشتند اما این ساوتهمپتون بود که در دقیقه 54 توانست به گل برسد ولی داور بعد از استفاده از VAR، این گل را به دلیل آفساید نپذیرفت.

برتری یونایتدها ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 69، این تیم به گل پنجم رسید. برونو فرناندز بود که با یک ارسال از سمت راست، پایه گذار گل شد و مارسیال با یک ضربه محکم، توپ را به طاق دروازه ساوتهمپتون کوبید.

تنها دو دقیقه بعد، مک تامینی گل ششم را به نام خود کرد. بعد از اینکه ضربه گرین وود توسط مک کارتی، دروازه بان ساوتهمپتون دفع شد، مدافعان این تیم توپ را به پشت محوطه جریمه دفع کردند اما مک تامینی با شوت سرکش توپ را به کنج دروازه فرستاد.

سه دقیقه بعد مارسیال می توانست گل هفتم را به ثمر برساند اما ضربه او از بالای دروازه ساوتهمپتون به بیرون رفت.

فشار حملات یونایتد در دقایق پایانی هم ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 87، این تیم به گل هفتم رسید. خطای بدنارک روی مارسیال در محوطه جریمه ساوتهمپتون باعث شد تا داور مدافع میهمان را اخراج و یک ضربه پنالتی به سود یونایتد اعلام کند. برونو فرناندز پشت ضربه قرار گرفت و برخلاف جهت حرکت مک کارتی گل هفتم را به ثمر رساند.

سه دقیقه بعد مارسیال بار دیگر دروازه ساوتهمپتون را باز کرد. ارسال ون بیساکا از سمت راست در مقابل دروازه به مارسیال رسید و او هم بعد از کنترل توپ، با ضربه ای محکم گل هشتم را به نام خود کرد.

اما این پایان کار نبود و منچستریونایتد در وقت های تلف شده به گل نهم رسید. روی یک ارسال از سمت راست، توپ با ضربه سر برونو فرناندز در مقابل دروازه به دنیل جیمز رسید و او هم به راحتی کار را تمام کرد تا منچستریونایتد در این دیدار خانگی به پیروزی 9-0 برسد.

 

پرگل ترین دیدارهای تاریخ لیگ برتر جزیره

منچستریونایتد 9 - ایپسویچ 0 (1995)

ساتهمپتون 0 - لسترسیتی 9 (2019)

منچستریونایتد 9 - ساتهمپتون 0 (2021)

آمار

منچستریونایتد اولین تیم لیگ برتر انگلیس که 2 بار 9 بر 0 پیروز می‌شود.

ساتهمپتون اولین تیم لیگ برتر انگلیس که 2 بار 9 بر 0 شکست می‌خورد.

دیدگاه تان را بنویسید