ملی پوش جودو در گفت و گو با جی پلاس؛

محمد بریمانلو: سرنوشت هزاران جودوکار در گرو نتیجه دادگاه CAS است/ امیدوارم نتیجه نهایی به نفع ایران باشد/ اسپانسرها به خاطر تعلیق تیمداری نمی‌کنند

ملی پوش جودو ایران گفت: موضوع تعلیق مسئله‌ای نیست که بتوان زود تصمیم گرفت چون سرنوشت هزاران جودوکار در گرو نتیجه دادگاه حکمیت ورزش است.

لینک کوتاه کپی شد

محمد بریمانلو در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص شرایط جودو در دوران تعلیق و شیوع کرونا اظهار کرد: جودو یک سال و نیم است که در تعلیق به سر می‌برد و هیچ فعالیت بین‌المللی در این مدت نداشتیم. سال گذشته لیگ داخلی و مسابقات قهرمانی کشور برگزار شد اما اردوی تیم ملی در این یک سال و نیم تعطیل بوده است که البته کرونا هم بی تاثیر نبوده و نباید همه چیز را تقصیر تعلیق بیاندازیم.

او در مورد تعویق دوباره نتیجه دادگاه حکمیت ورزش تصریح کرد: این موضوعی نیست که بتوان خیلی زود تصمیم گرفت چون سرنوشت 100 هزار جودوکار در گرو نتیجه دادگاه است و IOC هم در این موضوع خیلی با دقت بررسی می‌کند چون بحث ورزشی یک مملکت در میان است و سرنوشت جودوکاران با این مسئله می‌تواند به هم بخورد به همین خاطر خیلی دقت می‌کنند رایی صادر کنند که به نفع هر دو باشد. امیدوارم نتیجه نهایی به نفع ایران باشد چه بسا خیلی از ورزشکاران انگیزه‌شان را از دست دادند و امیدوارم شرایط به قبل برگردد و باشگاه‌ها گذشته قبل فعال شود و ملی پوشان هم  در مسابقات شرکت کنند.

بریمانلو با اشاره به انتظارات جامعه جودو از وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون برای تلاش در جهت حل تعلیق این رشته گفت: انتظار داریم به هر حال مسئولان رایزنی‌هایی داشته باشند چون یک مسئله ملی است.  فکر می‌کنم این موضوع به صورت فردی در جلسه با فدراسیون جهانی باید حل شود و کمیته بین‌المللی المپیک نباید ورود کند چون IOC مثل یک دادگاه است و نگاه به موضع دوطرف می‌کند. ابتدا هم اعلام کردند که طرفین باید کنار بیایند وگرنه همچنان جودو ایران تعلیق می‌ماند و این مسئله خوبی نیست چون کلی قهرمان از دست می‌رود.

او در خصوص آغاز لیگ جودو از اسفند ماه گفت: خداراشکر لیگ برگزار می‌شود و همین باعث می‌شود ورزشکارانی که از جودو دور بودند یا انگیزه‌شان کم شده بود دوباره شروع کنند و فعالیت داخلی‌مان را انجام دهیم تا ببینیم نتیجه نهایی دادگاه چه خواهد شد. من خودم به شخصه با وجود تعلیق و کرونا تمریناتم را به صورت انفرادی در شهرستان پیگیری می‌کردم و امیدوارم مسابقات بهانه‌ای شود تا بچه‌ها بیشتر تمرین کنند و بتوانیم به اردوهای تیم ملی و مسابقات بین‌المللی بازگردیم.

ملی پوش جودو در پاسخ به این سوال که با توجه به مشکلات جودو آیا ورزشکاران روحیه و انگیزه‌ای برای حضور در لیگ دارند یا نه تصریح کرد: طبیعی است شاید مسابقات مثل قبل پرشور نباشد چون بچه‌ها یک سال از ورزش دور بودند. از شرایط ورزشکاران کامل آگاه نیستم اما  ممکن است خیلی از آن‌ها به رشته‌های دیگر رفته باشند و یا کلا ورزش را کنار گذاشته باشند؛ در هر حال لطمه بدی به جودو وارد شد. با تمام این تفاسیر باز هم خدا را شکر لیگ برگزار می‌شود چون شاید بهانه‌ای شود خیلی از ورزشکاران برگردند و مسابقه بدهند و امیدوار باشند که جودو هنوز زنده است و نفس می‌کشد.

محمد بریمانلو در پایان صحبت‌های خود گفت: من از دو باشگاه پیشنهاد داشتم و هنوز جوابی ندادم. سال گذشته در لیگ حضور نداشتم اما قرارداد دو سال قبلم نسبت به الان خیلی بیشتر بود که این برمی‌گردد به شرایط پسرفتی که در زمان تعلیق داشتیم. خیلی از اسپانسرها که تیم داشتند امسال در لیگ تیمداری نکردند و تیم‌هایی الان روی کار آمدند که با هزینه خیلی کمتری نسبت قبل در لیگ شرکت می‌کنند. کاملا طبیعی است وقتی رشته‌ای تعلیق می‌شود بازدهی کمتری هم دارد و خیلی از اسپانسرها کنار کشیدند. خدا را شکر 18 تیم حضور دارند اما خب سرمایه گزاری کمتری هم نسبت به سال گذشته کرده‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید