جی پلاس

دوراهی سخت یحیی؛ حفظ آبرو یا آرامش تیم؟

سرپرست پیشین باشگاه پرسپولیس با درخواست مناظره، گل محمدی را در وضعیت بدی قرار داده که هر تصمیمی بگیرد تبعاتی برایش به دنبال خواهد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ ضربه های رسول پناه به پرسپولیس تمامی ندارد و هر اقدامی که این عضو هیات مدیره و سرپرست سابق باشگاه انجام می دهد، بیشتر این سوال را پررنگ می کند که وزارت ورزش با چه حساب و کتابی چنین شخصی را متولی باشگاه کرده است. رسول پناه که پس از انتشار ویدیوهای حاوی الفاظ رکیک به شدت تحت فشار بود مجبور به استعفا شد، اما با وجود خروج از هیات مدیره همچنان برای سرخپوشان دردسر ایجاد می کند. او با ارسال نامه ای خطاب به صداوسیما و مشخصا برنامه فوتبال برتر درخواست برگزاری مناظره با گل محمدی را داده است.

گل محمدی هنوز نسبت به این اعلام آمادگی واکنشی نشان نداده و این نشان دهنده این مساله است که او خودش را بر سر دوراهی می بیند. اگر بنا به مصلحت تیم و برای حفظ آرامش از مناظره خودداری کند، طرف مقابل را جسورتر و محق تر می کند و حتی ممکن است بخشی از افکار عمومی نیز به سمت رسول پناه برگردد چرا که گل محمدی متهم به ترس از افشای حقایق خواهد بود.

از سوی دیگر حضور در برنامه و مناظره نیز تصمیمی نیست که بتوان به راحتی آن را گرفت. مسلما رسول پناه در این برنامه به هر دری می زند تا به قیمت خراب کردن گل محمدی برای خود آبرو بخرد. در این میان ممکن است کلی از مسائل درون خانوادگی باشگاه فاش شود که به سود پرسپولیس نخواهد بود. خصوصا که این تیم پس از ناکامی در فینال آسیا و عواقب طولانی مدت آن در شرایط خوبی به سر نمی برد.

البته گل محمدی می تواند به رسول پناه پیشنهاد بدهد که مناظره در زمان مناسبی که پرسپولیس در کوران مسابقات نباشد، برگزار شود ولی این فرصت به زودی رخ نخواهد داد، چرا که لیگ هنوز در نیم فصل به سر می برد و پس از آن نیز فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا آغاز خواهد شد.

ضمن اینکه با  توجه به بیانیه طولانی رسول پناه که چند روز پیش منتشر شد بسیاری علامت سوال ها درخصوص صحبت های گذشته گل محمدی نظیر اعلام بی خبری از جدایی بشار رسن ایجاد شده است که همین باعث شده همه منتظر توضیحاتی از سوی سرمربی پرسپولیس باشند. از آن روز یحیی اعلام کرده که می خواهد به فکر تیم خود باشد و پاسخ این سوال ها را هنوز نداده است!

به هر حال رسول پناه با این پیشنهاد نشان داد که به هیچ وجه به تیمی که زمانی مدیریت آن را بر عهده داشت علاقه ای ندارد در غیر این صورت حاضر نمی شد برایش حاشیه درست کند. گل محمدی هم که بارها در نهان و آشکار مخالفت جدی خود را با حضور رسول پناه نشان داده و حتی اولتیماتوم هم داده بود، احتمالا پس از مشورت با افرادی نظیر باقری و دیگران از مناظره سرباز خواهد زد. ضمن این که علاوه بر موافقت گل محمدی، میزبان این مناظره یعنی صداوسیما هم باید موافق باشد.

دیدگاه تان را بنویسید